05.10.2009.
Rekordan pad tržišta automobila od gotovo 60 posto
Prema podacima koje je objavila Promocija plus, u rujnu 2009. registrirano je 57,7 posto manje novih automobila nego u rujnu 2008.
U rujnu ove godine u Hrvatskoj je zabilježen rekordan pad registracije novih automobila u odnosu na isti mjesec prošle godine. Registrirano ih je 57,7 posto manje nego u rujnu 2008, ukupno 2758.
Rujan je ujedno i drugi najlošiji mjesec za automobilske salone ove godine – u kolovozu je registrirano 328 novih vozila manje.
Ukupno je u prvih devet mjeseci ove godine broj registriranih novih automobila manji u odnosu na prošlu godinu za 49,75 posto. Registrirano ih je, naime, 35.187, dok ih je u prvih devet mjeseci lani registrirano 70.014.
Najveći tržišni udio, 11,36 posto, i dalje drži Opel s 3.996 registriranih osobnih vozila. U prvih devet mjeseci 2008. registrirano je međutim 9.746 novih Opela, kada je ta marka držala 13,92 posto tržišta. Opelov je pad, dakle, 59 posto.
Drugo mjesto po broju novih vozila na hrvatskim cestama drži Volkswagen, koji je zabilježio nešto manji pad broja prodanih vozila, pa je i povećao tržišni udio, 9,47 posto u odnosu na 8,87 posto u 2008.
Treći je Renault, a četvrti Peugeot, koji je također povećao tržišni udio.
|
Rijetke su marke automobila koje bilježe rast prodaje, odnosno rast novoregistriranih vozila u Hrvatskoj ove godine. Jedna od njih je ujedno i jedna od najskupljih. U prvih devet mjeseci ove godine registrirano je čak šest novih Ferrarija, dok u istom periodu prošle godine na hrvatske ceste nije stigao nijedan.
Nissanov luksuzni Infiniti također je povećao svoju prodaju, dapače udvostručio ju je – prošle su godine registrirana dva, a ove godine četiri nova Infinitija.
Porast broja novoregistriranih automobila bilježi i talijanska Lancia, 89 u odnosu na prošlogodišnja 72. (Bankamagazin)
|
|
|
|