24.08.2009.
Autokuće počele davati otkaze
Zbog dva odlučujuća faktora - teške krize u autoindustriji i godišnjih odmora, u prva tri tjedna kolovoza registrirano je samo 1.685 automobila, dok je broj registriranih osobnih automobila u srpnju bio 4.637
Ovog mjeseca je rekordno mali broj Hrvata odlučio kupiti novi automobil. Tijekom prva tri tjedna kolovoza registrirano je 1.685 novih vozila i premda mjesec nije završio, nemoguće je dostići broj 4.000 koliko ih se u prosjeku u mjesec dana registrira.
Tako je u srpnju bilo 4.637 novih registriranih osobnih automobila, dok je lipanj zabilježio nešto manji broj, odnosno 4.121 novih osobnih vozila, podaci su agencije Promocija plus.
Voditelj prodaje u autokući Štarkelj Damir Đurašin izjavio je za www.banka.hr da bi tržište automobila ovog mjeseca moglo dotaknuti dno, budući da im je prodaja pala 70 posto, dok je na godišnjoj razini pad prodaje 48 posto. Dodaje kako ipak još nisu primorani dijeliti otkaze.
Zaposleni u autokući Culak nisu imali tu sreću. Otkaze zbog krize dobilo je petnaestak zaposlenika. I za ostale zaposlene, njih oko osamdesetak situacija nije blistava jer im je prodaja smanjena za 80 posto kada su izgubili koncesiju od Renaulta Nissan Hrvatska. Ivica Vukelić, prodavač te autokuće nije mogao objasniti razlog gubitka koncesije.
U medijima se pisalo da je Renault uzeo Culaku koncesiju iz istih razloga kao i Peugeut Auto Otoku - zbog pada prodaje i nemogućnosti otplaćivanja kredita za izgradnju auto salona.
U drugim zemljama se pad prodaje automobila različito kretao. U prvih pet mjeseci, u Francuskoj je prodaja pala 1,4 posto, a na Islandu rekordnih 89,5 posto.
Na međugodišnjoj razini, povećanje broja registracija zabilježeno je u samo četiri europske zemlje: Njemačka (22, 8%), Češka (5,5%), Slovačka (1,3%) i Poljska (0,7%).
Promatrajući dosadašnje rezultate u Hrvatskoj, vrh ljestvice i dalje drži Opel s tržišnim udjelom 11,26 posto, slijede Volkswagen s 9,47 posto i Renault, 8,87 posto.
Što nas pak čeka ujesen, nitko ne želi prognozirati, a trendovi u Europi su različiti. "Njemačka i Italija zadržale su svoju poziciju na tržištu kroz poticaje, no pitanje je što će biti bez njih.
Trendovi u zapadnoj Europi su opasni, a na istoku još opasniji. Imamo trend usporavanja i pada, ali nezahvalno je prognozirati", izjavio je Agan Begić, direktor Promocije plus, agencije koja prati kretanja na tržištu. (Bankamagazin)
|
|
|
|