05.05.2008.
Zagreb auto show pridonio porastu broja novoregistriranih automobila za 31,9 posto
Automobili iz klase malih vozila zajedno čine jednu trećinu ukupnog tržišta
U prva četiri ovogodinja mjeseca u Hrvatskoj je registrirano 31.143 novih osobnoh vozila, odnosno 4035 vozila ili 14,9 posto više u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, navodi se u redovitom mjesečnom izvješću agencije Promocija plus. U travnju je registrirano 9.338 vozila ili za 31,9 posto više u usporedbi s istim lanjskim razdobljem.
Glavni razlog velikom travanjskom porastu, koji je ujedno glavni pokretač skoka u četveromjesečnom razdoblju, leži u različitim komercijalnim akcijama koje redovito prate Zagreb auto show.
Prateći mjesečne registracije za travanj u onim godinama u kojima se održava ova automobilska priredba, uočava se redovito povećanje broja registracija u travnju što je neposredna posljedica upravo korištenja pogodnosti koje prate ovu priredbu.
Recimo, travanj 2006. je označen s povećanjem registracija u odnosu na isti mjesec prethodne godine za 18,81 posto.
Na vrhu ljestvice marki zadržan je identičan raspored kao i za 2007. godinu.
Prva četiri mjeseca pripala su Opelu koji je s 4.262 registriranih vozila odnosno 13,7% tržišta (prošle godine 4.223 vozila, odnosno 15,6% tržišta).
Na drugom je mjestu Renault s 2.976 vozila ili 9,6% (2.930 vozila, 10,8 %). Volkswagen se zadržao na svom prošlogodišnjem, trećem mjestu s 2.484 vozila ili 8% tržišta (2.613 vozila i 9,6 %).
Na četvrtom je mjestu Peugeot s 2.295 vozila i tržišnim udjelom od 7,4 posto, a peta je Škoda (2.133 vozila, 6,9 posto). Slijedi Ford s 1.969 vozila i tržišnim udjelom od 6,3 posto, Citroën (1.864 vozila, 6 %), Toyota (1.428 vozila, 4,6 %), Suzuki (1280, 4,1 %), Fiat (1270 vozila, 4,1 %), Mazda (1.199 vozila, 3,9%) i Hyundai (1.107 vozila, 3,6%).
Promatrajući samo registracije novih vozila u travnju onda je redoslijed prvih šest marki je gotovo ostao nepromjenjen.
U travnju je prvi na ljestvici Opel (1.314 vozila ili 14,1% tržišta u mjesecu), slijede Renault (847 vozila ili 9,1%), Volkswagen (814 ili 8,7% tržišta), Škoda (707 vozila ili 7,6% tržišta), Peugeot (670 vozila ili 7,2% tržišta) i Ford (574 vozila ili 6,2%).
U usporedbi s prva četiri prošlogodišnja mjeseca, najveći dobitnici u ovoj godini su su Ford s 966 registriranih vozila više, Suzuki sa 628 vozila, Mazda s 371, Škoda s 326, Fiat s 324, Kia s 299, Hyundai sa 292 i Audi sa 182 registriranih vozila više.
|
Na vrhu najprodavanijih modela u ovoj godini je Opel Astra s 2456 komada, a slijedi Renault Clio s 1.476 vozila. Treća je Opel Corsa (1.114) a slijede Ford Focus (1044) i Škoda Fabia (1020).
Među najprodavanijim modelima u prva tri mjeseca u našoj zemlji jedanaest ih je iz klase malih vozila (Clio, Corsa, Fabia, P207, C3, Swift, Sx4, Fiesta, Punto, Polo, Mazda 2 i Yaris), koji svi zajedno čine jednu trećinu ukupnog tržišta.
Osam ih dolazi iz niže srednje klase i njih osam čine skoro jednu četvrtinu ukupnog tržišta (Astra, Focus, Octavia, Golf, Megane, P308, Auris, Mazda 3). Među top 20 modela samo je jedan iz srednje klase (VW Passat). (Bankamagazin)
|
|
|
|