05.06.2009.
Pad prodaje automobila 46,7 posto
U prvih pet mjeseci registrirano 21.241 novo vozilo, u istom razdoblju prošle godine 39.879
U prvih pet mjeseci ove godine došlo je do pada broja registracija novih osobnih automobila, dakle do pada prodaje, za čak 46,7 posto, podaci su koje je objavila agencija Promocija plus.
Ukupno je ove godine do kraja svibnja prodano 21.241 novo vozilo, što je za 18.638 vozila manje od broja registracija u istom periodu prošle godine.
Rekordan je pad prodaje od 55 posto zabilježen u travnju, u odnosu na travanj 2008. Promocija plus navodi kako je prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), takav pad zabilježen i u većini drugih europskih zemalja, s time da je on u Francuskoj 4,8 posto, dok je na Islandu pad prodaje automobila čak 90,8 posto.
Istovremeno, porast prodaje zabilježen je samo u četiri europske države: Njemačkoj (18,4%), Češkoj (1,8%), Poljskoj (1,6%) i Slovačkoj (0,3%).
Inače, na ljestvici najprodavanijih automobila već tradicionalno vodi Opel, s tržišnim udjelom od 10,7 posto, što je ipak značajan pad u odnosu na prošlu godinu, kada je imao 13,7 posto.
Na drugom je mjestu Volkswagen s 9,4 posto tržišta (povećanje s prošlogodišnjih 8,5 posto tržišta). Treći je Renault s 9,1 posto, a četvrti je Peugeot s 8,6 posto tržišta.
Zanimljivo je da porast prodaje bilježe Lancia (57 posto), Dacia (20 posto), Smart (sedam posto) i Nissan (pet posto). Sve su ostale marke imale negativan rezultat u odnosu na isti lanjski period.
Najprodavaniji modeli su Opel Astra, VW Golf, Renault Clio, Renault Megane, Peugeot 207, Škoda Octavia, Suzuki SX4, Ford Focus, Peugeot 308 i Škoda Fabia. (Bankamagazin)
|
|
|
|