05.07.2010.
Chevroletu prodaja porasla za 57 posto
U Hrvatskoj je u prvih šest mjeseci prodano 13,3 posto automobila manje nego u istom razdoblju 2009., pokazuju podaci Promocije Plus
U prvih šest mjeseci ove godine u Hrvatskoj je prodano 19.448 novih osobnih vozila, pokazuju podaci agencije Promocija plus. Iako je i u lipnju nastavljen trend rasta prodaje u odnosu na prethodni mjesec, u usporedbi s prvim polugodištem prošle godine prodano je 13,32 posto ili 5.914 automobila manje.
U lipnju ove godine prodan je 3.691 automobil, odnosno 40 automobila (1,09 posto) više nego u svibnju, ali i 10,43 posto manje nego u istom mjesecu prethodne godine kada je prodan 4.121 automobil.
Loši trendovi na tržištu automobila još su izraženiji ako prodaju u prvih šest mjeseci ove godine usporedimo s prodajom u odgovarajućem razdoblju 2008. godine. Naime, u ovoj godini prodano je 60,57 posto automobila manje nego u prvom polugodištu 2008. godine.
Iako Opel i dalje drži najveći tržišni udjel s 12,29 posto od ukupnog broja prodanih automobila u prvih šest mjeseci ove godine, s obzirom na pad tržišta pravi dobitnici su Chevrolet i Hyundai koji se vrlo uspješno odipiru općem tržišnom trendu.
Naime, Chevrolet je u odnosu na prošlu godinu povećao je prodaju za 57,5 posto (s 1.037 na 1.633 prodana vozila). Američki proizvođač automobila treći je po ukupnom broju prodanih vozila i drži 8,4 posto tržišta. Krajem lipnja prošle godine imao je tržišni udjel od 4,09 posto.
Korejski Hyundai povećao je prodaju za 20 posto (s 954 na 1.154 automobila) i drži tržišni udjel od 5,88 posto, naprema 3,76 posto krajem lipnja prošle godine.
Chevrolet je u usporedbi s prvim polugodištem 2008. povećao prodaju za četvrtinu, dok je Hyundai prodao trećinu vozila manje.
BMW je u prvih šest mjeseci ove godine također prodao više vozila nego lani, no riječ je i o nešto skromnijem tržišnom udjelu od 1,48 posto. Prodaja je porasla za 1,87 posto, s 375 na 382 vozila. Visok rast prodaje od 141,67 posto bilježi i Saab, ali također uz mali broj prodanih vozila - 29 u ovoj godini naprema 12 prodanih u istom razdoblju prethodne godine.
|
Na lanjskoj razini prodaje je Volkswagen, koji je s udjelom od 12,10 posto u ukupnom broju prodanih automobila drugi na tržištu iza Opela. U prvom polugodištu ove godine Volkswagen je prodao 2.354 automobila, a u istom lanjskom razdoblju 2.402 vozila.
Opel bilježi pad prodaje od 14,21 posto, Audi 27,24 posto, dok nešto slabije prolaze luksuzniji Mercedes (pad od 42,18 posto) i Porsche (pad od 58,33 posto). Solidno se drži i češka Škoda (u njemačkom vlasništvu) s padom prodaje od 13,57 posto, a 1.229 prodanih vozila i tržišnim udjelom od 6,32 posto.
Francuski proizvođači Renault, Peugeot i Citroen bilježe pad prodaje između 27 i 33 posto, dok japanski proizvođači Mazda, Suzuki, Toyota, Honda, Mitsubishi, Nissan, Subaru prolaze još lošije: prodaja Suzukija pala je za 47,32 posto, Toyote za 48,95 posto, Honde za 57,79 posto, Mitsubishija za 60,56 posto, Nissana za 45,67, a Subarua za 44,19 posto.
Najmanji pad broja prodanih vozila među japanskim proizvođačima bilježi Mazda (-32,33 posto), koja je ujedno i najprodavaniji japanski automobil na hrvatskom tržištu. Prodana su 592 vozila, što predstavlja tržišni udjel od 3,04 posto.
Najveći pad prodaje među japancima bilježi Lexus (-73,17 posto). Lani je od siječnja do lipnja prodano 41 vozilo, a ove godine samo 11.
Od popularnijih marki, odnosno onih koji bilježe troznamenkasti broj prodanih vozila u prvih šest mjeseci ove godine, najslabiji rezultat u usporedbi s prošlom godinom ima talijanski Fiat. Broj prodanih vozila manji je za 57,35 posto – lani je prodano 945 vozila, a ove godine samo 403 vozila.
Od američkih automobila uz Chevrolet na hrvatskom tržištu snažnije je zastupljen Ford s 1.019 prodanih vozila u prvom ovogodišnjem polugodištu. U usporedbi s prošlom godinom prodaja je manja za četvrtinu.
Usporedi li se prodaja u prvom polugodištu pve godine s prvim polugodištem 2008., većina najprodavanijih marki bilježi pad prodaje između 60 i 70 posto. Među njima su tržišni lider Opel, pa redom Renault, Peugeot, Škoda, Ford, Citroen, Mazda, Seat i Audi. Suzuki, Toyota, Mercedes, Honda i Volvo prodali su 70-80 posto vozila manje nego u prvom polugodištu 2008. godine.
Od deset najprodavanijih najmanji pad prodaje imaju Volkswagen (-43,14 posto) i Hyundai (-33,07 posto). Chevrolet ja pak u prvom polugodištu 2010. prodao za četvrtinu vozila više nego u istom razdoblju 2008. godine – 1.633 naprema 1.292 prodana automobila.
Podaci koje prikuplja agencija Promocija plus temelje se na evidenciju Ministarstva unutarnjih poslova o broju novoregistriranih automobila. (Bankamagazin)
|
|
|
|