Trgovina
Seniko studio
Trgovina motornim vozilima
15.10.2006. (Goran Vuzem) Hrvati godišnje potroše u prosjeku 25.000 kuna za svoje vozilo
Kupite li Opel Astru s najslabijim benzinskim motorom, prijeđete li njome prosječnu kilometražu od 15.000 godišnje i odete li dva puta godišnje izvan Zagreba (jednom u Rijeku, a drugi put u Split), užitak u posjedovanju automobila mogao bi vam prisjesti kad shvatite da ste samo vozeći svoj automobil tijekom 365 dana potrošili otprilike 25.000 kuna, odnosno malo manje od četvrtine njegovne nominativne cijene.

Malo istraživanje koje smo proveli ponovno pokazuje sve ono što znaju svi koji znaju osnove matematike: automobil je strahovit trošak.

On iziskuje da ga konstantno hranite gorivom, odjevate u nove gume, servisirate i osiguravate protiv sudara, nije ga dopušteno voziti svim cestama besplatno, a za sve navedeno vraća vam samo i jedino gubitkom vrijednosti.

Ukratko - posjedovanje i vožnja automobila golem su trošak. Uz to, imajte na umu kako je ovdje riječ o izračunima za jedan sasvim normalan i ni po čemu izdvojen automobil. Reklo bi se, čista konfekcija.

Naravno, troškovi posjedovanja automobila sve su veći kako se penju klase i pojačavaju motori. Više snage znači i veću grupu kod osiguravateljskih društava, koja je skuplja, a da i ne spominjemo veće troškove vožnje jer snažnijij motor troši više te time iziskuje od svog vlasnika više novca za posjedovanje.

No, najzanimljivije je pogledati prosječnu plaću u Hrvatskoj. Prema posljednjim statističkim podacima, ona iznosi 4557 kuna, što uz još malo računanja dovodi do zaključka da naši vozači godišnje samo za privilegij vožnje u vlastitom automobilu troše čak 5,5 svojih plaća, odnosno indirektno za održavanje vozila troše gotovo polovicu svojih prihoda.

Automobil je, dakle, vrlo velika i financijski zahtjevna stavka u životu svakog čovjeka koji ga posjeduje, možda čak i prevelika. Štoviše, pola godišnjih prihoda ode samo na održavanje automobila.

Tako se sve više približavamo europskom standardu prema kojemu više gotovo nikome nije problem nabaviti neki proizvod, pa tako i automobil, ali ga je vrlo teško održavati.

Pravi novac za tvrtke leži u servisima, dodatnim doradama i promjenama ulja te su na tome počele zarađivati ozbiljnije iznose. Pojedini proizvođači nekim svojim modelima toliko snižavaju cijene automobila da na njima gube novac, i to od 50 do 100 eura po jednom primjerku, kako bi ga mogli prodati i poslije kupcu naplatiti usluge servisa. Posjedovanje automobila moglo bi biti još skuplje dođe li do porasta cijena goriva.

Međutim, jedan od najvažnijh faktora godišnjeg troška automobila jest gubitak vrijednosti. Stoga i ne čudi kako mnogi kupuju automobil s mišlju:”Možda mi nije najdraži, ali kupujem ga jer ću ga lako i brzo prodati za dobru cijenu.“

Iako se neki ljubitelji automobila možda i ne bi složili s takvim naizgled čudnim stavom, činjenica je da automobili koji dobro drže cijenu s vremenom najmanje gube na vrijednosti, stoga se gubi i najmanje novca, odnosno trošak je najmanji.
Marka koja najbolje drži cijenu na našem tržištu je Mercedes, a slijede VW i Audi. Na tržištu rabljenih automobila najbrže pada vrijednost Seatu, Hyundaiju i Citroënu, a slijede Renault, Fiat i Alfa.

Kasko još uvijek u manjini
Kasko osiguranje automobila još nije zaživjelo. Najveći mu je proboj na tržištu donijela klauzula po kojoj je vozilo koje je predmet leasinga potrebno obavezno kasko osigurati. Porast broja vozila u leasingu nužno je donio i porast broja kasko osiguranih vozila.

Ipak, kako su na našem tržištu privatni kupci još uvijek u prednosti, tako je i broj vozila uzet na kredit i gotovinu veći, što znači da je obvezno osiguranje još uvijek primarno, te ga ima najviše.

Građani koji se ionako financijski napregnu ne bi li došli do automobila, u velikoj većini ne izdvajaju dodatne sume novca za kasko, koji nije jeftin osiguravateljski proizvod. Stoga ga i nismu uključivali u ovaj izračun.

Izvor: Jutarnji.hr

Povezani članci
06.08.15 Trgovina motornim vozilima
U Hrvatskoj u srpnju prodano 3324 vozila
16.08.13 Šira regija
Europsko tržište automobila u srpnju poraslo gotovo pet posto: njemački VDA
26.06.13 Europska unija
HR u EU: Od 1. srpnja niže cijene novih manjih automobila i povoljniji uvoz rabljenih
02.01.13 Trgovina motornim vozilima
Hyundai predviđa skroman rast prodaje u novoj godini
05.12.12 Trgovina na malo
Oštar pad prodaje automobila
01.11.12 Trgovina motornim vozilima
EU: Od danas sigurnija vozila
28.10.08 Vijesti
Hrvatska: Cijena goriva nije utjecala na smanjenje korištenja automobila
27.10.08 Trgovina motornim vozilima
Revoz: Izvanredni neradni dan zbog smanjene potražnje
06.10.08 Trgovina motornim vozilima
Rast prodaje novih automobila
25.09.08 Trgovina motornim vozilima
Od 2011. sva nova vozila u EU-u imat će ugrađena svjetla za dnevnu vožnju
29.05.08 Trgovina motornim vozilima
EU mediji: Pravila za oglašavanje automobila ugrožavaju slobodu tiska
04.04.08 Trgovina motornim vozilima
U Hrvatskoj u prva tri mjeseca ove godine prodano 21.805 automobila
18.03.08 Trgovina motornim vozilima
Hrvatska: Prosječna starost osobnih vozila je preko deset godina
14.01.08 Trgovina motornim vozilima
Američke proizvođače vozila čeka teška godina
07.01.08 Trgovina motornim vozilima
Hrvatska: U 2007. rast prodaje automobila za pet posto
06.12.07 Vijesti
Koordinacija trgovaca motornim vozilima za bolje uvjete poslovanja
05.12.07 Trgovina motornim vozilima
Hrvatska: U studenom prodan 6.861 novi automobil
21.11.07 Trgovina motornim vozilima
EU: Proizvođači gube pravo na zaštitu dizajna rezervnih dijelova automobila
05.11.07 Trgovina motornim vozilima
Hrvatska: U listopadu prodano 6.538 novih automobila
17.10.07 Trgovina motornim vozilima
Renault, Toyota i VW predvode pad prodaje automobila u Europi
10.10.07 Trgovina motornim vozilima
EK želi na cestama više automobila na vodikov pogon
05.10.07 Trgovina motornim vozilima
U rujnu prodano 5.414 novih automobila
14.09.07 Trgovina motornim vozilima
EK natjerala proizvođače automobila da olakšaju život neovisnim servisima
05.07.07 Trgovina motornim vozilima
U lipnju pad prodaje automobila nakon razdoblja tromjesečnog rasta
14.06.07 Trgovina motornim vozilima
Nastavak pada prodaje novih automobila u Europi
05.06.07 Trgovina motornim vozilima
Hrvatska: U svibnju nastavak rasta prodaje automobila
01.06.07 Šira regija
Zagušenost prometa na cestama stoji europske zemlje jedan posto BDP-a
07.05.07 Trgovina motornim vozilima
Hrvatska: u travnju prodano 7.077 novih automobila
17.04.07 Vijesti
HUP: rješavanje tekućih problema trgovaca motornim vozilima
16.04.07 Trgovina motornim vozilima
Rijeka: sajam "Auto 2007." od 17. do 22. travnja
16.04.07 Trgovina motornim vozilima
Švedsko-njemački stručnjaci traže načine snižavanja cijena automobila
31.01.07 Trgovina motornim vozilima
Njemačka: Svako peto vozilo opasno za promet
15.11.06 Trgovina motornim vozilima
Hrvati uglavnom zadovoljni svojim automobilima
28.10.06 Trgovina motornim vozilima
Sve više Francuza ilegalno vozi na biljno ulje
07.09.06 Trgovina motornim vozilima
EU zakonodavci podržali jedinstveni sustav oporezivanja vozila
07.08.06 Trgovina motornim vozilima
U srpnju nastavljen pad prodaje novih automobila
03.08.06 Trgovina motornim vozilima
Grande Punto spašava Fiat
03.08.06 Trgovina motornim vozilima
Toyota investira 145 milijuna eura u poljsku tvornicu
02.08.06 Trgovina motornim vozilima
Kvartalni profit BMW-a veći 18 posto
02.08.06 Trgovina motornim vozilima
Toyota/Peugeot-Citroen u 2005. bilježi 77 milijuna eura gubitka
01.08.06 Trgovina motornim vozilima
Audi u prvom polugodištu uvećao profit
29.07.06 Trgovina motornim vozilima
Kvartalni profit Mazde povećan 30 posto
28.07.06 Trgovina motornim vozilima
Mitsubishi ostvario kvartalni rast prihoda od 61 posto
22.07.06 Trgovina motornim vozilima
Tržište automobila: Stigao prvi Kinez!
18.07.06 Trgovina motornim vozilima
Najčešći nedostaci na modernim automobilima
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa