Seniko studio
Broj 6/2014
Izdvajamo iz broja:
6-2014 - Ante Gavranović
Održan 9. susret trgovaca Hrvatske obrtničke komore
Analiza razvoja maloprodaje i maloprodajnih poslovnih jedinica (3) - prof.dr.sc. Zdenko Segetlija
27. kongres ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
Razvojni potencijali hrvatskog gospodarstva - dr.sc. Aljoša Šestanović
Privredna banka Zagreb pridružila se inicijativi za energetsku učinkovitost
Poboljšanje poslovne konkurentnosti putem elektroničkog poslovanja - Siniša Begović, MBA i mr. sc. Monika Begović
Osvrt na skup Perspektive trgovine 2014. - Mia Delić, mag. oec.
Komuniciranje u marketingu (6) - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
Nepoštene poslovne prakse - dr.sc. Dragan Zlatović
Poslovno odijevanje (II) - A.G.
60 godina KOTKE u službi potrošača
20 godina tvrtke ALTPRO
Nove knjige
Novosti s Jadranskog sajma
Sadržaj broja 6-2014
XVII. kongres hotelijera
A. G.
Uspjeh ili stagnacija?
Hrvatska je prema konkurentnosti u svjetskom turizmu na 35. mjestu, a po poreznom opterećenju na 134. mjestu. PDV na usluge smještaja i ugostiteljstvo u Hrvatskoj iznosi 13 posto, što je najviša stopa u odnosu na konkurentske mediteranske zemlje.
Posebna je vrijednost Kongresa hotelijera što se na njemu otvoreno govori o problemima, ne umanjuju rezultati, ali ne kriju ni određene zapažene slabosti. Ovogodišnji Kongres označila je rasprava o uspješnosti turističke sezone. Naime, usprkos porastu broja noćenja i dolazaka turista, pa i iskazanim prihodima iz turizma, hotelijeri nisu spremni prihvatiti glorifikaciju sezone. Službenim pokazateljima suprotstavljaju svoje analize, a one govore o smanjenom broju dana otvorenosti hotela, smanjenom broju noćenja u hotelskim kapacitetima. Usprkos dobrim fizičkim pokazateljima, hoteli smatraju da je riječ o – stagnaciji.

Ukazano je opetovano na značenje i ulogu turističke destinacije, pa time i na potrebu sinergije sviju zainteresiranih čimbenika u određenoj destinaciji na unapređenju sadržaja i ukupne ponude. Predsjednik UPUHH-a Kristijan Šustar jasno je naglasio da „smještaj nije ključan proizvod zbog kojeg će strani gosti doći u Hrvatsku ili pojedinu destinaciju“. Upozoreno je ponovno i na fenomen „srpanjske rupe“ koja se kao problem javlja gotovo svake godine, bez obzira na vremenske (ne)prilike, a koja zahtijeva ozbiljnu dubinsku analizu.

U sklopu Kongresa hotelijera čija je tema bila „Inovacijske tehnologije u hotelijerstvu“ održana je panel diskusija pod nazivom Utjecaj porezne politike na ulaganja u turizmu na kojoj je zaključeno kako je neophodna promjena porezne politike koja bi pridonijela snažnijem investicijskom ciklusu u hotelski sektor.

„Turizam je danas jedan od rijetkih sektora u Hrvatskoj koji kontinuirano bilježi pozitivne rezultate i ulaže u razvoj.  No, bez obzira na tu činjenicu, Hrvatska je prema konkurentnosti u svjetskom turizmu na 35. mjestu, a po poreznom opterećenju na 134. mjestu. PDV na usluge smještaja i ugostiteljstvo u Hrvatskoj iznosi 13 posto, što je najviša stopa u odnosu na konkurentske mediteranske zemlje. Smanjenjem te stope ne samo da možemo pokrenuti veliki val investicija u turizmu, već će tako turizam dugoročno više doprinijeti u državni proračun nego sadašnja porezna politika“, istaknula je Ivana Budin Arhanić, članica Izvršnog odbora UPUHH-a i Uprave Valamar Riviere.

Sudionici Kongresa složili su s ocjenom kako je ulagački potencijal turizma u Hrvatskoj daleko veći od realizacije. Loši rezultati u privlačenju stranih investicija posljedica su ukupno lošeg investicijskog poslovnog okruženja u RH i određene pravne i financijske nesigurnosti, napose na području porezne politike. Istaknuto je da bi smanjivanje PDV-a na turizam privuklo investitore i otvorilo puno više manevarskog prostora za nova ulaganja. Uz ostalo, strategija razvoja turizma predviđa 25 milijardi kuna ulaganja u smještaj do 2020., a to je moguće ostvariti jedino izmjenom postojeće porezne politike.
Udruga poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) predlaže da se međustopa PDV-a na smještaj smanji na 5 posto. Ključni pozitivni učinci smanjenja međustope PDV-a na usluge smještaja na turizam i domaću ekonomiju bili bi rasterećenje sektora od 550 do 600 milijuna kuna godišnje, oko 2,5 milijarde kuna godišnje sredstava za nova ulaganja, godišnji rast prihoda od smještaja turističkih tvrtki od 15 posto već u 2017. godini. Na taj bi način turističke tvrtke do 2020. godine stvorile oko 10 milijardi kuna te osigurale 11.000 novih radnih mjesta do 2020. godine.

„Strategija turizma ne može se ostvariti bez potpore u investicijama. Hotelijeri su prisiljeni investirati, jer nam pada konkurencija, a hotelski kapaciteti moraju se obnavljati svakih sedam do osam godina. Nama trebaju konkretne stimulativne mjere. Ako ih ne budemo imali, nećemo ostvariti ciljeve strategije razvoja turizma“, izjavio je Franco Palma, predsjednik Turističkog poslovnog vijeća pri HGK.

Hotelijeri novi udar na turistički sektor vide u najavi predloženog Zakona o porezu na nekretnine koji bi donio povećanje troškova od 2,5 pa do 5 puta u odnosu na iznos koji domaći hotelijeri trenutno izdvajaju za komunalnu naknadu.

„Nekretnine su za hotelijere osnovno sredstvo proizvodnje te je stoga nužna detaljna analiza i studija učinka najavljenog zakona na gospodarstvo i gospodarstvenike. Smatramo da bi cilj Vlade RH trebao biti rasterećenje zdravih i profitabilnih sektora koji donose nova radna mjesta i nova ulaganja, što turizam kao strateška grana gospodarstva zasigurno jest“, zaključila je Ivana Budin Arhanić.

Uz spomenute rasprave održani su i drugi zanimljivi paneli: Platforme i softverska rješenja namijenjena unapređenju poslovanja u hotelijerstvu s naglaskom na nove tehnologije; Web burza hotelijerstva – povezivanje zelene i plave Hrvatske te utjecaj odnosa na potezu hotelijeri-proizvođači-distributeri; Turističke zajednice kao sukreatori hotelskog poslovanja – Turistički proizvodi namijenjeni gostu 21. stoljeća; Alternativna hotelska ponudu. Oragniziran je i niz radionica za hotelijere.

Zaključak je Kongresa hotelijera da potakne ukupna nastojanja svih čimbenika zainteresiranih za rast i razvoj turizma, kao i za ostvarenje ciljeva Strategije razvoja hrvatskoga turizma, kako bi se išlo u pravcu čvršćeg povezivanja svih poslovnih krugova u nastojanjima da se pronađu zajednički odgovori na brojne izazove koji stoje pred strukom, ali i društvom u cjelini.

Izdvajamo iz broja:
6-2014
Održan 9. susret trgovaca Hrvatske obrtničke komore
Analiza razvoja maloprodaje i maloprodajnih poslovnih jedinica (3)
27. kongres ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
Razvojni potencijali hrvatskog gospodarstva
Privredna banka Zagreb pridružila se inicijativi za energetsku učinkovitost
Poboljšanje poslovne konkurentnosti putem elektroničkog poslovanja
Osvrt na skup Perspektive trgovine 2014.
Komuniciranje u marketingu (6)
Nepoštene poslovne prakse
Poslovno odijevanje (II)
60 godina KOTKE u službi potrošača
20 godina tvrtke ALTPRO
Nove knjige
Novosti s Jadranskog sajma
Sadržaj broja 6-2014
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa