Seniko studio
Broj 6/2014
Izdvajamo iz broja:
6-2014 - Ante Gavranović
Održan 9. susret trgovaca Hrvatske obrtničke komore
Analiza razvoja maloprodaje i maloprodajnih poslovnih jedinica (3) - prof.dr.sc. Zdenko Segetlija
XVII. kongres hotelijera - A. G.
27. kongres ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
Razvojni potencijali hrvatskog gospodarstva - dr.sc. Aljoša Šestanović
Privredna banka Zagreb pridružila se inicijativi za energetsku učinkovitost
Poboljšanje poslovne konkurentnosti putem elektroničkog poslovanja - Siniša Begović, MBA i mr. sc. Monika Begović
Osvrt na skup Perspektive trgovine 2014. - Mia Delić, mag. oec.
Komuniciranje u marketingu (6) - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
Nepoštene poslovne prakse - dr.sc. Dragan Zlatović
Poslovno odijevanje (II) - A.G.
60 godina KOTKE u službi potrošača
20 godina tvrtke ALTPRO
Nove knjige
Sadržaj broja 6-2014
Novosti s Jadranskog sajma
U slovačkoj Nitri održan sastanak Upravnog odbora CEFE (Alijansa sajmova Centralne Europe)
Na sastanku kojem su prisustvovali učesnici iz kompanija članica Alijanse definirani su razvojni ciljevi alijanse za 2015. godinu. Krajnji cilj CEFE je da pruži alat u rješavanju problema u eri globalizacije na adekvatno orijentiran način. Europska unija je kreirala novo tržište koje nudi novu raznovrsnost, šanse i prodajne mogućnosti u centralnoj i jugoistočnoj Europi. Misija CEFE je da pozicionira kvalitetan ulazak na rastuća tržišta centralne i jugoistočne Europe, pretvarajući ih u mjesto za širenje kontakata i ugovora kroz regiju doprinoseći europskim integracijama. Domaćin ovogodišnjeg jesenskog okupljanja članica CEFE bio je František Durkovič, direktor Agrokomplex-Vystavnictvo Nitra, jednog od najvažnijih sajamsko-izložbenih centara ne samo u Slovačkoj Republici, već i u zemljama centralne i istočne Europe, koji je sastavni dio Ministarstva poljoprivrede i ruralnog razvoja Slovačke Republike.

Od svog osnivanja 1995. godine CEFA Alijansa – sajamske kompanije Dunavske, Alpske i Jadranske regije imaju za cilj da nađu način za regonalno dobro izbalansiranu suradnju i zajedničku podršku gdje god je to moguće, zasnovanu na marketinško-prodajnim ekspertizama proizašlim iz 80-ogodišnjeg iskustva organiziranja Sajamskih manifestacija u regiji. Na sastanku je u ime Jadranskog sajma, punopravnog člana Alijanse, u radu tijela učestvovao izvršni direktor Rajko Bujković koji je izložio plan aktivnosti na Jadranskom sajmu u Budvi i prezentirao Kalendar Sajamskih manifestacija za 2015. godinu.
Češke kompanije na Sajmu ekologije u Budvi
Kompanija „Škoda Praha”, koja učestvuje u postupku za izbor partnera za izgradnju drugog bloka Termoelektrane Pljevlja, ima punu podršku Vlade Češke, rekla je ambasadorica te države u Crnoj Gori Ivana Hlavsova.

Na sastanku s potpredsjednikom Vlade Vujicom Lazovićem kazala je da Vlada Češke garantira da će kvaliteta isporučene robe i usluga „Škode Praha” biti u skladu s najvišim europskim standardima. Ona je najavila i da će 20 kompanija iz Češke učestvovati na Sajmu ekologije koji bi trebalo biti održan u travnju naredne godine u Budvi. Hlavsova se osvrnula na tradicionalno dobre odnose dviju država naglasivši apsolutnu spremnost Češke da podrži Crnu Goru na njenom putu k europskim i euroatlantskim integracijama.

Lazović je istaknuo značaj intenzivne bilateralne suradnje dvije države kao dobre osnove za unaprjeđenje ekonomskih odnosa i veće prisustvo Čeških investitora u Crnoj Gori.

Sugovomici su se suglasili da postoji prostor za intenziviranje ekonomske suradnje posebno u oblasti turizma, energetike i izgradnje prometne infrastrukture – objavili su iz crnogorske Vlade.
Nova knjiga o sajamskoj industriji
Na 59. sajmu knjiga održanom u Beogradu, promovirana je monografija trojice autora, profesora Slobodana Unkovića, dr. Rajka Bujkovića i profesora Siniše Zarića, pod naslovom „Poslovni događaji u funkciji razvoja turizma”. lzdavači ovog istraživačkog rada su „Štampar Makarije” iz Beograda i „Obodsko slovo” iz Podgorice. U centru znanstvene pažnje autora je ekonomski efekt koji tzv. MICE industrija pro-izvodi i način na koji utječe na razvoj lokalnih i širih zajednica. Pod MICE industrijom, obuhvaćenom zajedničkim nazivom „poslovni događaji”, podrazumijevaju se sastanci, stimulativne ture, konferencije, konvencije i kongresi, kao i sajmovi. Riječ je o rastućem sektoru koji je od izuzetnog značaja za generiranje turističke potražnje ekonomskih efekata. Posebno je značajno što su u knjizi mjereni efekti organizacije specijalnih događaja, kongresnih aktivnosti, ali i sajamskih manifestacija. Empirijsko istraživanje direktnih i indirektnih efekata izvršeno je, u dva navrata, na primjeru manifestacija održanih pod kupolama Jadranskog sajma. Empirijsko istraživanje, jedinstveno u toj regiji, pokazalo je kompatibilne rezultate s istraživanjima koja su vršena u drugim zemljama svijeta (Njernačka, Česka Republika, i dr.). Rezultati predstavljaju značajan analitički materijal i argumentaciju za vođenje adekvatne politike lokalnih zajednica i nacionalnih ekonomija, a u cilju veće podrške sektoru proizvodnje događaja. Tekst knjige je bogato ilustriran, te popraćen značajnim statističkim materijalom iz domaćih i svjetskih izvora, te vodećih asocijacija koje okupljaju djelatnike iz ovog domena kreativne industrije.

Atraktivnosti knjige pridonose i izvanredne ilustracije poznatog crnogorskog umjetnika karikaturiste, Luke Lagatora. ObjavIjivanjem knjige „Poslovni događaji u funkciji razvoja turizma” značajno se obogaćuje tematska literatura vezana kako za turizam, tako i za menadžment događaja, te ekonomsku politiku, u najširem smislu.

Izdvajamo iz broja:
6-2014
Održan 9. susret trgovaca Hrvatske obrtničke komore
Analiza razvoja maloprodaje i maloprodajnih poslovnih jedinica (3)
XVII. kongres hotelijera
27. kongres ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
Razvojni potencijali hrvatskog gospodarstva
Privredna banka Zagreb pridružila se inicijativi za energetsku učinkovitost
Poboljšanje poslovne konkurentnosti putem elektroničkog poslovanja
Osvrt na skup Perspektive trgovine 2014.
Komuniciranje u marketingu (6)
Nepoštene poslovne prakse
Poslovno odijevanje (II)
60 godina KOTKE u službi potrošača
20 godina tvrtke ALTPRO
Nove knjige
Sadržaj broja 6-2014
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa