Seniko studio
Broj 6/2014
Izdvajamo iz broja:
6-2014 - Ante Gavranović
Održan 9. susret trgovaca Hrvatske obrtničke komore
Analiza razvoja maloprodaje i maloprodajnih poslovnih jedinica (3) - prof.dr.sc. Zdenko Segetlija
XVII. kongres hotelijera - A. G.
27. kongres ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
Razvojni potencijali hrvatskog gospodarstva - dr.sc. Aljoša Šestanović
Privredna banka Zagreb pridružila se inicijativi za energetsku učinkovitost
Poboljšanje poslovne konkurentnosti putem elektroničkog poslovanja - Siniša Begović, MBA i mr. sc. Monika Begović
Osvrt na skup Perspektive trgovine 2014. - Mia Delić, mag. oec.
Komuniciranje u marketingu (6) - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
Nepoštene poslovne prakse - dr.sc. Dragan Zlatović
60 godina KOTKE u službi potrošača
20 godina tvrtke ALTPRO
Nove knjige
Novosti s Jadranskog sajma
Sadržaj broja 6-2014
Poslovno odijevanje (II)
A.G.
Različiti pristupi i ponašanja
Naravno, različiti poslovi i industrije postavljaju različite zahtjeve u pogledu odijevanja, pa su službeno propisani kodeksi odijevanja u nekim industrijama i sektorima gospodarstva češći, dok su u drugima rjeđi ili uopće ne postoje. Istraživanjem koje je MojPosao proveo u siječnju i veljači 2011. na uzorku od gotovo 1.000 ispitanika željelo se saznati u kojoj su mjeri pravila odijevanja zastupljena na radnom mjestu, odnosno koliko se pažnje posvećuje odijevanju za posao te koje su razlike u odnosu na ranija istraživanja.

Utvrđeno je da petina ispitanika (21%) ima službeno propisan kodeks odijevanja, a za gotovo svakog trećeg ispitanika (30%), u tvrtki u kojoj radi, postoje nepisana pravila odijevanja. 26% ispitanika nema propisan kodeks odijevanja, ali se u određenim situacijama kao što su poslovni sastanci ipak moraju formalno obući. 24% ispitanika nema propisan nikakav kodeks odijevanja. U odnosu na 2007. godinu nema većih promjena u kodeksu odijevanja.

Postoje razlike u kodeksu odijevanja kada je službeno propisan i kada postoje samo nepisana pravila. Ako postoji službeno propisani kodeks odijevanja, on najčešće podrazumijeva formalnu poslovnu odjeću (45% slučajeva) ili poslovni ležerni stil (30%) koji ne uključuje tenisice i traperice. U 18% slučajeva službenim kodeksom odijevanja propisane su uniforme, a samo u 8% slučajeva kodeks odijevanja je ležeran.

Ako pak kodeks odijevanja u tvrtki postoji samo u smislu nepisanih pravila, ispitanici objašnjavaju da je stil odijevanja najčešće poslovni ležerni (41%) ili za 39% ispitanika potpuno ležeran. Manje je ispitanika koji u tom slučaju odijevaju formalnu poslovnu odjeću (16%) ili uniforme (samo 4%).

U praktičnom životu javljaju se rauzlike u samom priostupu poslovnom odijevanju. Tako imamo Kodeks odijevanja prema regijama, Kodeks odijevanja prema djelatnostima (najviše ispitanika zaposlenih u financijskoj djelatnosti imaju kodeks odijevanja (službeno propisan kodeks ili nepisana pravila odijevanja). Slijedi djelatnost turizma i ugostiteljstva u kojoj 80% ispitanika ima propisan kodeks odijevanja. Najmanje ispitanika zaposlenih u kulturi i medijima (24%) te građevinarstvui arhitekturi (27%) ima kodeks odijevanja, Kodeks odijevanja prema veličini tvrtke, kao i Kodeks odijevanja prema tipu vlasništva tvrtke (Kodeks odijevanja je najčešći u stranim (70%) te hrvatskim institucijama (56%). Iz svega navedenoga može se zaključiti da odijelo ipak čini čovjeka! Odijelo je dio osobnog imidža, ali i tvrtke koju predstavljate! Stoga standardizirana pravila odijevanja unutar radnog mjesta (business dress code) predstavlja važan dio neverbalne komunikacije i neizostavni dio „imidža“ tvrtke pri čemu osobna pojavnost komunicira upravo ono što našim izgledom želimo poručiti.

„Odijelo ipak čini čovjeka“, pravilo je koje vrijedi u bontonu poslovnog odijevanja diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj. To ne bi trebalo zaboraviti.
Business Dress Code preporuča da se izbjegava piercing, tatoo i tetovaže, muškarci s naušnicom u uhu. U poslovnoj komunikaciji  to je neprihvatljivo. Poželjno je da su ramena i pupak uvijek pokriveni, nikako prekratke suknje, sportske majice, trenirke i sve što ne odaje dojam ozbiljnog poslovnog čovjeka. Velike tetovaže na vidljivim mjestima također moraju biti izvan dometa pogleda stranaka i kolega.  

STROGO IZBJEGAVATI bi trebalo: majice s natpisima, duge džempere, izlizane cipele, hlače od kože ili antilopa, vidljive izrazite ukrase u kosi, prozirne tkanine, cvjetne dezene, haljine/suknje s naborima, poderane čarape, nagi list iznad čarape, vidljivu liniju gaćica, crno donje rublje ispod svijetle odjeće, mrežaste majice, sportske cipele uz odijelo, večernje odijelo nošeno tijekom dana, red kemijskih olovaka u gornjem džepu, bez grudnjaka, bez ženskih čarapa, potpuno crna odjeća, bez šminke, pretjerana šminka, loše ošišana kosa ili uništene potpetice na cipelama.
Savršeno odjeven poslovni čovjek odabrao je odijela KOTKA.

Izdvajamo iz broja:
6-2014
Održan 9. susret trgovaca Hrvatske obrtničke komore
Analiza razvoja maloprodaje i maloprodajnih poslovnih jedinica (3)
XVII. kongres hotelijera
27. kongres ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
Razvojni potencijali hrvatskog gospodarstva
Privredna banka Zagreb pridružila se inicijativi za energetsku učinkovitost
Poboljšanje poslovne konkurentnosti putem elektroničkog poslovanja
Osvrt na skup Perspektive trgovine 2014.
Komuniciranje u marketingu (6)
Nepoštene poslovne prakse
60 godina KOTKE u službi potrošača
20 godina tvrtke ALTPRO
Nove knjige
Novosti s Jadranskog sajma
Sadržaj broja 6-2014
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa