Seniko studio
Broj 6/2014
Izdvajamo iz broja:
6-2014 - Ante Gavranović
Održan 9. susret trgovaca Hrvatske obrtničke komore
XVII. kongres hotelijera - A. G.
27. kongres ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
Razvojni potencijali hrvatskog gospodarstva - dr.sc. Aljoša Šestanović
Privredna banka Zagreb pridružila se inicijativi za energetsku učinkovitost
Poboljšanje poslovne konkurentnosti putem elektroničkog poslovanja - Siniša Begović, MBA i mr. sc. Monika Begović
Osvrt na skup Perspektive trgovine 2014. - Mia Delić, mag. oec.
Komuniciranje u marketingu (6) - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
Nepoštene poslovne prakse - dr.sc. Dragan Zlatović
Poslovno odijevanje (II) - A.G.
60 godina KOTKE u službi potrošača
20 godina tvrtke ALTPRO
Nove knjige
Novosti s Jadranskog sajma
Sadržaj broja 6-2014
Analiza razvoja maloprodaje i maloprodajnih poslovnih jedinica (3)
prof.dr.sc. Zdenko Segetlija
Sažetak
U radu se analizira razvoj oblika maloprodajnih poslovnih jedinica u sektoru pretežno prehrambenih proizvoda u Republici Hrvatskoj temeljem cikličkih koncepcija koje su razvijene, kao izvjesni okviri za ramišljanje, za prilike tržišno-razvijenih zemalja. Dakako, u analizi se koriste dostupni statistički podaci i uobičajeni analitičko-statistički instrumentarij tabličnog i grafičkog prikazivanja kretanja izabranih pojava.

U tome smislu, spoznaje do kojih se može doći ovim analizama doprinose potvrđivanju određenih zakonitosti razvoja maloprodaje i mogu dalje poslužiti u projiciranju njezina budućeg razvoja.

Ključne riječi: maloprodaja, promjene maloprodajnih oblika, Republika Hrvatska
1. Uvod
U ovome radu najprije će se objasniti određeni pojmovi koji su povezani s koncepcijama razvoja maloprodajnih oblika i oblika maloprodajnih poslovnih jedinica, a potom će se, temeljem tih koncepcija, pokušati analizirati razvoj maloprodaje i maloprodajnih poslovnih jedinica u Republici Hrvatskoj.

Takav pristup može poslužiti i kao konceptualna podloga za određenu strategiju ponude trgovinskoga poduzeća (kompanije), budući da pružaju uputstva kako za uspjeh odgovarajućih razvojnih pravaca tako i za pravodobno uvođenje procesa smanjivanja aktivnosti određenih oblika. Isto tako, uz pomoć ovih koncepcija, može se davati i makroekonomska ocjena funkcijske sposobnosti na području razvoja maloprodajne ponude. (usp. Ahlert i Kenning, 2007, str. 130).

Razumijevanje određenih zakonitosti u razvoju maloprodaje i oblika maloprodajnih poslovnih jedinica treba pomoći u smanjenju rizika i realnijem postavljanju ciljeva razvoja maloprodajnih kompanija, ali i ciljeva ukupnoga gospodarskog razvoja.

2. Poimanje rasta i razvoja maloprodaje
Da bi se razumjelo razvoj maloprodaje i oblika maloprodajnih poslovnih jedinica, najprije treba pojasniti što je gospodarski rast i gospodarski razvoj (u makro smislu).

Gospodarski rast se općenito može označiti kao povišenje gospodarske djelotvor-nosti jednoga nacionalnog gospodarstva (Wirtschaft-swachstum, Gabler Wort-schaftslexikon, 2014).

Ustvari, gospodarski rast (engl. economic growth, njem. Wirtschaftswachstum) je povećanje razine nacionalnog proizvoda, a gospodarski razvoj (engl. economic development, njem. Wirtschaftsentwicklung) je proces unapređivanja životnog standarda i dobrobiti stanovništva jedne zemlje povećanjem dohotka po stanovniku. To se postiže povećanjem stupnja industrijalizacije u zemlji, kao i unapređivanjem ostalih sektora gospodarstva (Rječnik financijskih pojmova WMD Web, G, 2014).

Gospodarski razvoj je proces međusobno povezanih promjena u strukturi gospodarstva, čiji se intenzitet očituje u dinamici gospodarskoga rasta1. Dakako, strukturne promjene uvijek ne znače rast, a niti rast sam po sebi ne mijenja odnose u strukturi.
Zbog dužine i kompleksnosti članka, predlažemo da ga pročitate u časopisu Suvremena trgovina.

Ukoliko niste pretplatnik na časopis, na zahtjev ćemo Vam poslati cijeli članak u PDF-u.


Zatražite ga na info@suvremena.hr

Izdvajamo iz broja:
6-2014
Održan 9. susret trgovaca Hrvatske obrtničke komore
XVII. kongres hotelijera
27. kongres ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a
Razvojni potencijali hrvatskog gospodarstva
Privredna banka Zagreb pridružila se inicijativi za energetsku učinkovitost
Poboljšanje poslovne konkurentnosti putem elektroničkog poslovanja
Osvrt na skup Perspektive trgovine 2014.
Komuniciranje u marketingu (6)
Nepoštene poslovne prakse
Poslovno odijevanje (II)
60 godina KOTKE u službi potrošača
20 godina tvrtke ALTPRO
Nove knjige
Novosti s Jadranskog sajma
Sadržaj broja 6-2014
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa