Prva konferencija u organizaciji Visoke poslovne škole Zagreb ocijenjena iznimno uspješnom od strane sudionika, studenata te znanstvene i stručne javnosti
|
Pod pokroviteljstvom gradonačelnika Grada Zagreba Milana Bandića u Kongresnom centru hotela International početkom prosinca održana je prva međunarodna znanstveno-stručna konferencija „Fedor Rocco“ s temom „Hrvatske perspektive u Europskoj uniji“.
Marketing, komunikacije te ekonomija i politika bila su tri područja kojima je konferencija bila posvećena. Visoka poslovna škola Zagreb kao organizator konferencije, koja nosi ime hrvatskog pionira marketinga, profesora emeritusa Fedora Rocca, u partnerstvu s Fakultetom za turizam Sveučilišta u Mariboru okupila je više od dvije stotine posjetitelja među kojima su bili znanstvenici, stručnjaci te studenti.
O značaju konferencije govori i to da je u njenom radu sudjelovalo više od 80 autora s ukupno 42 rada koji su prezentirani u tri paralelne sesije. Uz brojne uzvanike i goste s drugih visokih učilišta i hrvatskih sveučilišta, konferenciji su nazočili potpredsjednica Gradske skupštine Jelena Pavić Vukičević, koja je prisutne pozdravila u ime pokrovitelja, zatim predsjednik hrvatske udruge za marketing CROMAR, profesor Bruno Grbac s riječkog sveučilišta, dok se u ime partnera konferencije obratila docentica s Fakulteta za turizam Sveučilišta u Mariboru Maja Turnšek Hančić. U okviru otvorenja konferencije, svim sudionicima se obratio i dekan Visoke poslovne škole Zagreb dr.sc. Petar Kurečić koji je uputio pozdravni govor.
Posebni gosti konferencije bili su Diane Whitehouse, znanstvenica s desetogodišnjim iskustvom u Europskoj komisiji i konzultant partner agencije The Castlegate Consultancy iz Velike Britanije, koja je svoje predavanje posvetila problemu prilagodbe visoke tehnologije koja sve više vlada našim životima, raznim segmentima korisnika, a pogotovo generacija.
Rocci Luppicini, izvanredni profesor s Odsjeka komunikacija Sveučilišta Ottawa iz Kanade, govorio je o etici pri korištenju novih tehnologija u komunikaciji, dok je Dušan Radonjič, profesor na Fakultetu za turizam kao i Ekonomsko-poslovnom fakultetu Sveučilišta u Mariboru, kolegama marketinškim stručnjacima zaželio sreću na europskom tržištu, aludirajući na prilično nesnalaženje i gorka iskustva susjedne nam Slovenije.
Na konferenciji je izlagalo pedesetak domaćih stručnjaka iz područja marketinga, ekonomije i politike koji su kroz znanstvene i stručne radove obradili problematiku hrvatske konkurentnosti u EU.
|
Marketing će u budućnosti biti sve kompleksniji, a marketing filozofija poslovanja mijenjat će se brzinom većom od one kojom većina tvrtki bude znala upravljati. Tu je potrebno uzeti u obzir međusobni utjecaj sljedećih trendova: demografski pomaci, povezani i osnaženi potrošači, nove tehnologije koje omogućavaju osvajanje ciljnih skupina, uspon globalnih tržišta u Kini, Indiji, Brazilu i Indoneziji, novi mediji (kino, video, sponzorstva, direktni mail, SMS, internet, društvene mreže itd.), distributivni kanali koji postaju kompleksni ekosustavi razgranatih partnera itd.
Predvidljive posljedice navedenih trendova, a koje smo dobrim dijelom već iskusili, zasigurno će se ubrzati i na taj način utjecati da tržišta postanu kompleksnija (turbulentnija) i usitnjenija.
Doći će do postojanog pomaka u snazi prema kupcima-potrošačima te naglog širenja medija i kanala u uvjetima kada nagli pad troškova komunikacije i rasprostranjene tehnologije proizvodnje omogućuju da novi, jeftiniji konkurenti pristupe tržištu od bilo kuda u svijetu.
Ti trendovi predstavljaju uzbudljive i zastrašujuće perspektive za tvrtke, posebno one koje posluju u „nedefiniranim“ ekonomijama kao što je naša, a od kojih će se i dalje očekivati da budu kreativne i tehnološki stručne nositeljice i liderice usmjerene prema rezultatima, rečeno je na konferenciji.
U sklopu konferencije studentima su posvećene i praktične radionice iz područja marketinga i komunikacija koje su vodili stručnjaci vodećih hrvatskih agencija Bruketa i Žinić te Millenium promocije.
Konferenciju „Fedor Rocco“ medijski su popratili 24 sata, Suvremena trgovina i Radio Kaj. Želja organizatora je da ova konferencija, koja nosi ime profesora emeritusa Fedora Rocca, jednog od utemeljitelja marketinga u Hrvatskoj te prvog dekana Visoke poslovne škole Zagreb, postane tradicionalna te su uvjereni kako će se vrlo brzo pozicionirati na karti značajnih znanstvenih konferencija.
|
|
|
|