Seniko studio
Broj 6/2013
Izdvajamo iz broja:
Broj 6-2013 - Ante Gavranović
Koalicijska većina odlučno preuzima odgovornost
IJF: Hrvatska će u proceduri prekomjernog deficita ostati dulje od tri godine
Izlaz u zaokretu prema reindustrijalizaciji - Srećko Sertić
Osam jamstvenih programa
Prva (ERSTE) World Wide PayPass Display kartica - Igor Strejček
Glas trgovine na EU razini - Mélanie Pecher
Osvrt na Magros iz drugog ugla - Zvonimir Pavlek
Proslava 20. godišnjice EuroCommerca
Od društvenih mreža prema društvenom upravljanju odnosima s potrošačima - Branko Pavlović
Komuniciranje u marketingu - 1 - Zvonimir Pavlek
Konferencija Fedor Rocco ostvarila međunarodni uspjeh
Činjenice i mišljenja o hrani u Europi i Hrvatskoj 2013. - Danko Matasović
Jadranski sajam u Budvi - Sajamski ambijent u skladu s potrebama
Osvrt na skup Perspektive trgovine 2013: Odnosi u lancima opskrbe - Mia Delić
Liderska pozicija u alkoholnim pićima - Ante Gavranović
Vino – ljubav života
3. konferencija o Green i Lean proizvodnji i uslugama - Ema Kelin
Zaposlenost stagnirala u eurozoni i EU u trećem tromjesečju
Sadržaj 6-2013
UNWTO: rast u svjetskom turizmu 5 posto, u Europi i veći
U svijetu je u prvih devet mjeseci ove godine bilo 845 milijuna međunarodnih turističkih dolazaka, što je 41 milijun ili 5 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, a sličan trend porasta mogao bi se zadržati i do kraja ove te u idućoj godini, novi su podaci i prognoza Svjetske turističke organizacije-UNWTO.

Ti su podaci sadržani u najnovijem izdanju UNWTO-ovog Svjetskog turističkog barometra, a pokazuju da je za globalni rast turizma u prvih devet mjeseci ove godine najzaslužnije regije Europa te Azija i Pacifik koje su zabilježile povećanje stranih turističkih dolazaka za 6 posto u odnosu na lani.

Za takav rast u Europi iz UNWTO-a ističu da je iznad svih očekivanja, a osim što u svjetskom turizmu već godinama drži vodeći udjel u stranim turističkim dolascima te je u svijetu najposjećenija regija, ove su godine rezultati odlični i u pojedinim europskim podregijama.

Srednja i istočna Europa tako su zabilježili iznadprosječni porast dolazaka stranih turista od 7 posto u odnosu na lanjskih devet mjeseci, a porast od 6 posto bilježe i južna i mediteranska Europa.

To je ujedno i dvostruko veći porast od prognoziranog za ovu godinu za te regije i cijelu Europu koji se kretao oko dva do tri posto.

Slično je i s regijom Azije i Pacifika, koja je po UNWTO barometru, u prvih devet mjeseci ove godine primila ukupno 6 posto više stranih turista nego lani, a najveći porast od 12 posto pritom je upisala podregija jugoistočne Azije.

I ostale svjetske regije imale su poraste dolazaka turista - obje Amerike ukupno od 3 posto, pri čemu nešto bolje, od po 4 posto sjeverna i srednja Amerika, dok je Afrika 'rasla' za 5 posto, a njena podregija sjeverna Afrika i od 6 posto, što pokazuje oporavak turizma u pojedinim zemljama te regije, poput Tunisa.

Najslabiji rezultat po regijama, ali ipak porast stranih turističkih dolazaka od 0,3 posto, zabilježene je na Bliskom istoku.
Pozitivan trend u međunarodnim turističkim dolascima ogleda se i u porastu međunarodnih turističkih primitaka, pa su tako brojne destinacije/zemlje diljem svijeta za prvih šest do deset mjeseci ove godine zabilježile i dvoznamenkaste poraste prihoda u odnosu na prošlu godinu.

Među 25 najvećih zemalja po turističkoj zaradi ove ih je godine 10 zabilježilo takav rast - SAD od 11 posto, Macao/Kina od 10 posto, Velika Britanija od 18 posto, Tajland od 28 posto, Hong Kong/Kina od 21 posto, Turska i Indija od po 13 posto, Japan od 23 posto, a zanimljivost je i porast strane turističke potrošnje u Grčkoj ove godine od 15 posto, što pokazuje da se ta zemlja nakon dvije-tri godine pada itekako vratila na svjetsku turističku scenu.

Komentirajući takve rezultate glavni tajnik UNWTO-a Taleb Rifai istaknuo je da će bez sumnje međunarodni turizam i dalje rasti iznad očekivanja, pogotovo u zemljama gdje se vidi ekonomski oporavak, ali i drugim, te očekuje da će to pridonijeti zapošljavanju, porastu BDP-a i platne bilance mnogih destinacija. (H)

Izdvajamo iz broja:
Broj 6-2013
Koalicijska većina odlučno preuzima odgovornost
IJF: Hrvatska će u proceduri prekomjernog deficita ostati dulje od tri godine
Izlaz u zaokretu prema reindustrijalizaciji
Osam jamstvenih programa
Prva (ERSTE) World Wide PayPass Display kartica
Glas trgovine na EU razini
Osvrt na Magros iz drugog ugla
Proslava 20. godišnjice EuroCommerca
Od društvenih mreža prema društvenom upravljanju odnosima s potrošačima
Komuniciranje u marketingu - 1
Konferencija Fedor Rocco ostvarila međunarodni uspjeh
Činjenice i mišljenja o hrani u Europi i Hrvatskoj 2013.
Jadranski sajam u Budvi - Sajamski ambijent u skladu s potrebama
Osvrt na skup Perspektive trgovine 2013: Odnosi u lancima opskrbe
Liderska pozicija u alkoholnim pićima
Vino – ljubav života
3. konferencija o Green i Lean proizvodnji i uslugama
Zaposlenost stagnirala u eurozoni i EU u trećem tromjesečju
Sadržaj 6-2013
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa