Seniko studio
Broj 6/2013
Izdvajamo iz broja:
Broj 6-2013 - Ante Gavranović
Koalicijska većina odlučno preuzima odgovornost
IJF: Hrvatska će u proceduri prekomjernog deficita ostati dulje od tri godine
Izlaz u zaokretu prema reindustrijalizaciji - Srećko Sertić
Osam jamstvenih programa
Prva (ERSTE) World Wide PayPass Display kartica - Igor Strejček
UNWTO: rast u svjetskom turizmu 5 posto, u Europi i veći
Osvrt na Magros iz drugog ugla - Zvonimir Pavlek
Proslava 20. godišnjice EuroCommerca
Od društvenih mreža prema društvenom upravljanju odnosima s potrošačima - Branko Pavlović
Komuniciranje u marketingu - 1 - Zvonimir Pavlek
Konferencija Fedor Rocco ostvarila međunarodni uspjeh
Činjenice i mišljenja o hrani u Europi i Hrvatskoj 2013. - Danko Matasović
Jadranski sajam u Budvi - Sajamski ambijent u skladu s potrebama
Osvrt na skup Perspektive trgovine 2013: Odnosi u lancima opskrbe - Mia Delić
Liderska pozicija u alkoholnim pićima - Ante Gavranović
Vino – ljubav života
3. konferencija o Green i Lean proizvodnji i uslugama - Ema Kelin
Zaposlenost stagnirala u eurozoni i EU u trećem tromjesečju
Sadržaj 6-2013
Glas trgovine na EU razini
Mélanie Pecher
Trgovina ima jedinstvenu ulogu u europskom gospodarstvu jer predstavlja poveznicu između proizvođača i gotovo 500 milijuna potrošača diljem Europe
Mélanie Pecher
Mélanie Pecher
Osnovana 1993. godine, EuroCommerce zastupa trgovinu na malo, trgovinu na veliko i međunarodnu trgovinsku razmjenu u Europi. Naši članovi su nacionalne trgovačke federacije u 31 zemlji, poput Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske udruge poslodavaca, uz još 27 vodećih maloprodajnih i veleprodajnih kompanija i federacija u Europi koje zastupaju različite sektore trgovine.

Trgovina ima jedinstvenu ulogu u europskom gospodarstvu jer predstavlja poveznicu između proizvođača i gotovo 500 milijuna potrošača diljem Europe. Maloprodaja i veleprodaja su dinamični i radno intenzivni sektori koji generiraju 10 posto BDP-a Europske unije. Više od 99 posto od 5,5 milijuna kompanija u maloprodaji i veleprodaji su mala i srednja poduzeća. Međutim, ovi sektori uključuju i neke od najuspješnijih europskih kompanija.

Sektori maloprodaje i veleprodaje uz to su glavni kreatori zapošljavanja s 29 milijuna Europljana koji rade u ove dvije gospodarske grane. Pritom, ovi sektori neizravno podržavaju milijune radnih mjesta diljem lanca opskrbe, od malih lokalnih dobavljača do velikih međunarodnih poslovnih sustava.

Značenje lanca opskrbe

Uobičajeno je poimanje koje podcjenjuje složenost trgovačkog sektora. Lanac opskrbe postoji kako bi potrošačima osigurao sigurne proizvode koji su im potrebni, u pravom trenutku i po cijeni koju su voljni i sposobni platiti. Misija trgovaca koji trebaju ispuniti očekivanja potrošača može zvučati jasnom i očitom, ali u praksi to uključuje visoko sofisticirane lance opskrbe, jamstvo da će zalihe proizvoda biti dovoljne da ispune potrebe potrošača te odgovarajući stupanj stabilnosti cijena uz postojanu kvalitetu proizvoda.
Visoki stupanj konkurentnosti u maloprodajnom sektoru znači da trgovac mora stalno inovirati kako bi odgovorio na zahtjeve potrošača koji se konstantno mijenjaju.

To također znači kako trgovina na malo ima niske neto marže, obično 2-4%, u usporedbi sa znatno višim maržama nekog proizvođača. Uz to, maloprodavači također uvode inovativna rješenja nudeći široki izbor i najbolju cijenu potrošačima.

Trenutna gospodarska kriza imala je značajan utjecaj na trgovački sektor s obzirom na to da je nezaposlenost u porastu a povjerenje potrošača u padu.

Imajući to u vidu, EuroCommerce je uložila velike napore kako bi pomogla trgovini da na razini EU ponudi viziju promišljenog, održivog i obuhvatnijeg rasta te, što je posebno važno, podržala ranije ove godine objavljenu publikaciju„Europski akcijski plan za maloprodaju“ kako bi se pomoglo kompanijama da bolje iskoriste prilike na jedinstvenom maloprodajnom tržištu.

Nadamo se kako će ovaj plan pomoći da europski političari uvide značaj maloprodaje kako bi buduća zakonodavna rješenja ovaj sektor tretirala na pravi način.
Pridržavanje jasnih načela poslovanja

Zajedno s još šest drugih organizacija na razini Europske unije, EuroCommerce je nedavno pokrenula Inicijativu lanca opskrbe („The Supply Chain Initiative“) kako bi promovirala dobru praksu u business-to-business području trgovačkih odnosa i ohrabrila poslovne subjekte da se usmjere na jeftinije, učinkovitije i manje suprotstavljene opcije za rješavanje sporova.

Inicijativa lanca opskrbe rezultat je dvogodišnjeg mukotrpnog rada među europskim organizacijama koje predstavljaju prehrambenu industriju, maloprodaju i veleprodaju. Inicijativa svoja izvješća podnosi Europskoj komisiji koja pažljivo motri njen razvoj. Zasnovana je na europskim dokumentima Principi dobre prakse i Okvir za implementaciju i ovrhu.

Kada se pridruže Inicijativi lanca opskrbe, kompanije se obvezuju na poštivanje ovih principa i prihvaćanje okvira zahtjeva. Zahtjevi Okvira imaju za cilj da Principi postanu dio svakodnevne prakse kompanije.

U slučaju spora oko nekog principa, kompanije članice prihvaćaju otvaranje opcija za razrješenje nastalog spora. Sankcije i pravni lijekovi dostupni su u skladu s nacionalnim zakonodavstvima.

Iz tih razloga, mi ovim putem ohrabrujemo hrvatske kompanije da se registriraju i postanu dio ove Inicijative kako bi unaprijedili dijalog između poslovnih subjekata u lancu opskrbe hranom i poboljšali opću kulturu poslovanja.

Izdvajamo iz broja:
Broj 6-2013
Koalicijska većina odlučno preuzima odgovornost
IJF: Hrvatska će u proceduri prekomjernog deficita ostati dulje od tri godine
Izlaz u zaokretu prema reindustrijalizaciji
Osam jamstvenih programa
Prva (ERSTE) World Wide PayPass Display kartica
UNWTO: rast u svjetskom turizmu 5 posto, u Europi i veći
Osvrt na Magros iz drugog ugla
Proslava 20. godišnjice EuroCommerca
Od društvenih mreža prema društvenom upravljanju odnosima s potrošačima
Komuniciranje u marketingu - 1
Konferencija Fedor Rocco ostvarila međunarodni uspjeh
Činjenice i mišljenja o hrani u Europi i Hrvatskoj 2013.
Jadranski sajam u Budvi - Sajamski ambijent u skladu s potrebama
Osvrt na skup Perspektive trgovine 2013: Odnosi u lancima opskrbe
Liderska pozicija u alkoholnim pićima
Vino – ljubav života
3. konferencija o Green i Lean proizvodnji i uslugama
Zaposlenost stagnirala u eurozoni i EU u trećem tromjesečju
Sadržaj 6-2013
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa