|
Izdvajamo iz broja:
|
|
|
|
|
prof. dr. sc. Zvonimir Pavlek
|
|
|
|
|
SAŽETAK
Internet je definitivno izgradio interakciju s potrošačem, dvosmjerni dijalog. Jednosmjerna komunikacija je jučerašnja informacija, a uključivanjem potrošača informacije se osvježavaju i dobivaju na aktualnosti.
Internet stranice su zanimljive za oglašavanje, jer ostvaruju izravni kontakt sa zainteresiranim potrošačem. Ako kreirate web-stranicu za vaš biznis, ona postaje i vaše ogledalo.
Nova generacija Web 2.0 eksplodirala je u zadnjih nekoliko godina, široko je prihvaćena i predstavlja novi izazov za poslovni svijet, ali i uvjet za dalji razvoj poslovanja kao i za izgradnju jake marke.
KLJUČNE RIJEČI: internet, web, provjera, društvene mreže, metrika
|
1. Internet je promijeno naš život
Internet je promijenio naš životni stil, tržište i okruženje u kojem djelujemo. Na internet stranicama tražimo informacije, održavamo kontakte, putem njih se prodaje i izgrađuje marka.
Ako je do nedavno bio ekstenzija klasičnih medija, danas već internet postaje suveren, samostalan i najvažniji medij. Dokaz su nove marke koje se grade putem ovog medija kao što su Google, eBay, YouTube, Wikipedia, te eksplozija društvenih mreža i zajednica – Facebook, Twitter, LinkedIn.
Treba uzeti u obzir da se posjetitelj zadržava kratko na pojedinim stranicama i to po nekoliko sekundi, a dulje ostaje samo na onoj koja ga zanima i stvara se interaktivni odnos. Zato je internet promijenio i stil pisanja.
To nisu više duge rečenice, „romani“, već kratke, jasne jezgrovite poruke koje odmah upućuju na bit. Čak se često umjesto uobičajenih rečenica rabe samo riječi koje postaju kodovi sporazumijevanja.
Uspješne web stranice nude ugodnu atmosferu, prijateljski „osmjeh“ i pretraživači se u tom virtualnom svijetu osjećaju dobrodošlim. Korisnici su mlađi i sofisticiraniji, postiže se visoka lojalnost marci i stranici. Mogućnost personifikacije je dobra, pa se brzo stvara i jača identitet marke.
Na internetu je nastao „bum“ u oglašavanju, u pozivanju na sudjelovanjem, u prezentaciji tvrtki u svim njenim aktivnostima. Sve više se koriste linkovi kojima se postiže velika umreženost.
U prvoj fazi e-marketinga pojavile su se kompanije, koje su kasnije nazvali - „High-tech“, rođene u garaži. Yahoo! je nastao u prikolici entuzijasta koji su umjesto studija psihologije počeli raditi indeks za internet.
Jeff Bezos je pak uložio u Amazon 300.000 dolara ušteđevine namjenjene za mirovinu svojih roditelja. Penetracija je snažna i vuče je nova generacija koja ne mari ni za kravate, niti za povijest, ne gleda u retrovizor, već kreira novo.
Bill Gates je najviše pridonio razvoju informatike novog tipa, odredio joj je budućnost, vrlo dobro poznaje suvremenog potrošača - ne naređuje ljudima gdje će biti danas, nego ih u svom sloganu pita: „Where do you want to go today?“.
Slogan otkriva da je kompanija shvatila da je najjače oružje interneta involviranje korisnika, a ne pokazivanje, demonstriranje. Microsoft je shvatio da publika dobrovoljno posjećuje stranice te je naređivanje promašeno i njegov poziv odgovara načinu komuniciranja u koji se valja ugledati.
|
2. Interaktivni pristup
Interaktivni pristup i involviranje korisnika jedan je od preduvjeta uspješne web stranice. Stari Kinezi su davno izrekli: „Što im govoriš, to će zaboraviti. Što im pokazuješ, to će upamtiti. Involviraj ih, pa će razumjeti.“
Pogledajte Yahoo, Amazon, Kelloggs, pa recimo Lucky Charms i Trix rabbit kod General Millsa, ali tu je i Podravka s receptima („coolinarka“). Čuveni „Kochstudio“ Maggi poziva na web stranici: „Dobro došli u naš kulinarski studio. Za nas je kuhanje - veselje, koje želimo podijeliti s vama“.
Svaranje stalnih adresa putem kojih se osobno komunicira s korisnicima („web cookies“) postalo je neminovno za involviranje potrošača (kad otvorim Amazon, uvijek mi se javlja: „Hello Zvonimir!“).
Međutim nije dovoljno biti samo prisutan na internetu, jer posjetitelj ne traži nezanimljivu stranicu, a ako se ne mijenja, pada joj aktualnost i posjećenost. Zato je stalno inovirajte, jer čim se stane, počinje se stagnirati.
Navigacija je daljnja razina stvaranja interesa. Stvara se „hiperlink“ između dokumenata, pokazuje se rukom na razne stranice i tako nastaje sve veća kooperacija između raznih partnera i marki.
Publika je na internet stranicama vrlo koncentrirana, usmjerena je na informacije, izbjegava duge tekstove, ali treba stvarati prisne odnose u tom virtualnom svijetu koji treba pobuditi i emocionalnost. Time se stvara dublja veza, a to se teško kopira.
Treba se ogledati na one koji osiguravaju novosti, zabavu, igre, „kolačiće“ i „chat rooms“ kojima se stvara posebna društvena interakcija, involviranje.
Zanimljivo pitanje je – seks na internetu? Na web stranicama seks prodaje samo seks i ništa više, a one koje to zanima, naći će ga posebno.
Povezivanje s drugim stranicama koje upozoravaju na vašu, od velikog je značenja za pobuđivanje interesa, pozornosti. Treba se što više služiti tom tehnikom „Trojanskog konja“ na kojoj se stranica pojavljuje čim se druga otvori ili samo „blicne“ na raznim portalima koji se često koriste.
Važno se u tom dijelu pojavljivati na prvim stranicama. Brojanja su pokazala da na treću stranicu klikne samo četvrtina posjetitetlja.
|
Zbog dužine i kompleksnosti članka, predlažemo da ga pročitate u časopisu Suvremena trgovina.
Ukoliko niste pretplatnik na časopis, na zahtjev ćemo Vam poslati cijeli članak u PDF-u.
Zatražite ga na info@suvremena.hr
|
|
|
|