Seniko studio
Broj 4/2014
Izdvajamo iz broja:
4-2014 - Ante Gavranović
Osiguranje kvalitete asortimana proizvoda kroz partnerstvo trgovine i proizvođača u opskrbnom lancu - Sreten Ćuzović, Svetlana Sokolov Mladenović
GlobeCat® - pouzdan izvor podataka o proizvodima, uvijek i svuda - Slobodan Romac
Kako uspostaviti ravnotežu izvoza i uvoza? - Ante Gavranović
Analiza razvoja maloprodaje i maloprodajnih poslovnih jedinica (1) - prof. dr. sc. Zdenko Segetlija
Fina e-Račun, usluga za sve tržišne segmente - Andreja Kajtaz, dipl.oecc.
Hrvatski obrtnici na 47. Međunarodnom obrtničkom sajmu u Celju
Komuniciranje u marketingu (5) - prof. dr. sc. Zvonimir Pavlek
Ključni strateški pokazatelji u djelatnosti trgovini iz financijske perspektive - dr.sc. Aljoša Šestanović
PBZ grupa, Intesa Sanpaolo Card i American Express pokreću prvi HCE pilot projekt za NFC mobilna plaćanja u Hrvatskoj - Dražen Dumančić
Novi odnosi u obrazovanju majstora obrtnika - Uredništvo
Činjenice i mišljenja o hrani u Europi i Hrvatskoj 2014. (3-dio) - dr. sc. Danko Matasović
O knjizi Velimira Sriće - Uredništvo
Sadržaj broja 4-2014
Poduzetnici u središtu; e-Hrvatska; KAKO DALJE?
mr. sc. Branko Pavlović
Zašto i kome se obraća konferencija o e-poslovanju?!

O izazovima s kojima se susrećemo diljem svijeta, čitamo svaki dan: financijski deficit, neizvjesnost i nestabilnost tržišta, porast kompleksnosti pružanja čak i najosnovnijih usluga, rezanje troškova, smanjenje prihoda.

Čak i u takovim uvjetimauspješne zemlje pronašle su način kako promjeniti svoje strukture i organizacije, te su povečali učinkovitost i ujedno smanjile troškove. A gdje smo mi?

Danas je tehnologija svedostupna i cjenovno sve pristupaćnija te zasigurno nije zapreka u kreiranju razvoju strategije jedne operativne i učinkovite zajednice (čitaj države).

Znanje i iskustvo, uspješni realizirani projekti, konačni benefiti, kriteriji su odabira partnera kojima se koriste i poduzetnici i zajednica (državna uprava) diljem svijeta. Upravo te sposobnosti čine razliku. U nekom trenutku kreativnosti i genijalnosti pojedinaca moraju se poduprijeti sustavnim pristupom rješavanju problema.

Jedan od osnovnih preduvjeta djelovanja u svakodnevnom životu jest imati/primiti i dati/informaciju, pravilno je procesuirati i u skladu s dobivenim izlaznim vrijednostima donijeti najkvalitetniju odluku u pravo vrijeme.

Da bi se to postiglo postoji potreba da se ostvare strukturne promjene u načinu mjerenja ključnih pokazatelja uspješnosti i realizacije konkretnih projekata na svim razinama zajednice - od lokalne samouprave do države.

Ukupna se učinkovitost svih sudionika procesa podiže već time što postoji mehanizam prema kojemu se mjeri.

Osim toga, smanjuje se frustrirajuća percepcija da svi jednako rade i pridonose sustavu, čime se otvara prostor sposobnom vodstvu da kvalitetnije upravlja ljudima, procesima, radom i njegovim rezultatima.

Uprave /čitaj vlade/ na svim razinama zajednica, od mjesnog odbora do države, kao i pojedinci u lokalnim, državnim, nacionalnim, transnacionalnim razinama, mogu jednostavnije uočiti prednosti transformacije u E-poslovanju poboljšanjem svoje finanacijske situacije, povečanjem povjerenja okoline u državu u kojoj se ulaže u unapređenje učinkovitosti državnog sustava na zadovoljstvo svih građana i poduzetnika.

Svi poslovni savjetnici i ekonomisti uvijek sugeriraju da se strukturne promjene uvedu kada „stvari idu dobro“. No, naša zajednica morat će ih početi u jeku najveće recesije, kako bi ostvarila pozitivan učinak za sutra.

Uzimajući u obzir izazovno vrijeme s kojim se susrećemo, luksuz pokušaja i pogreške nije moguć u današnje vrijeme, te se stoga naša zajednica mora uhvatiti u okršaj ostvarivanja transformacijskih i poslovnih uspjeha, primjenom informacijskih tehnologija i rješenja, kao što su to učinile uspješne države.
To su neke od slijedećih aktivnosti (bez obzira na možebitnu važnost i redosljed):

  • znatno unaprijediti sustav pružanja zdravstvenih usluga građanima,
  • uspostavljanje sustava upravljanja ukupnom državnom imovinom, čime se znatno štedi i privlače investicije,
  • uspješno primjenjivanje sustava za prevenciju i zaštitu od prijevara u području socijalne i zdravstvene zaštite i mirovinskog sustava,
  • uspostavljanje središnjih državnih sustava za poslovnu inteligenciju i financijsko izvještavanje,
  • uspostavljanje integriranih sustava razmjene podataka te pružiti građanima i poduzetnicima uslugu jedinstvenog pristupa podacima i dokumentima,
  • primjenjivati rješenja za „smart grad“ upravljanjem energetskom učinkovitošču struje, vode, plina,
  • znatno unapređivati integrirana rješenja za porezni sustav koja osiguravaju veće prihode, a ujedno smanjenje i optimizaciju troškova,
  • optimizirati rad i proces javne uprave te pomagati u transformaciji poslovanja i pružanja usluga građanima i poduzetnicima,
  • tehnološki konsolidirati IT infrastrukturu i znatne uštede u cijeni po transakciji i ukupno za TCO-u,
  • uspostaviti okružje u oblaku kao temelj za jednostavnije i nove usluge prema građanima i poslovnim subjektima.


Da, i uhvatili smo se u koštac, krenula je E- HRVATSKA. Ona definira 12 kategorija s više od 350 životnih situacija u kojima se mogu naći građani i poduzetnici. Tako se u sustavu E-Građanin, sada nudi 15-usluga, te se putem elektronskih medija može:

  • zatražiti elektronički izvod iz matične knjige rođenih,
  • zatražiti elektronički izvod iz matičnih knjiga vjenčanih,
  • zatražiti domovnicu,
  • provjeriti svoj upis u registar birača,
  • informirati se o ocjenama dijeteta u školi /popis škola u e-dnevniku/,
  • provjeriti izabranog lječnika,
  • naručiti EU karticu zdravstvenog osiguranja,
  • zatražiti svoju elektroničku radnu knjižicu,
  • informirati se o očekivanom iznosu mirovine,
  • registrirati se kao potencijalni posloprimac,
  • provjeriti uplaćene doprinose u II. stup mirovinskog osiguranja,
  • pribaviti potvrde od REGOS-a,
  • provjeriti svoju porezno-knjigovodstvenu karticu,
  • provjeriti svoje podatke u sustavu OIB-a,
  • administrirati svoj elektronički identitet.
Zbog dužine i kompleksnosti članka, predlažemo da ga pročitate u časopisu Suvremena trgovina.

Ukoliko niste pretplatnik na časopis, na zahtjev ćemo Vam poslati cijeli članak u PDF-u.


Zatražite ga na info@suvremena.hr

Izdvajamo iz broja:
4-2014
Osiguranje kvalitete asortimana proizvoda kroz partnerstvo trgovine i proizvođača u opskrbnom lancu
GlobeCat® - pouzdan izvor podataka o proizvodima, uvijek i svuda
Kako uspostaviti ravnotežu izvoza i uvoza?
Analiza razvoja maloprodaje i maloprodajnih poslovnih jedinica (1)
Fina e-Račun, usluga za sve tržišne segmente
Hrvatski obrtnici na 47. Međunarodnom obrtničkom sajmu u Celju
Komuniciranje u marketingu (5)
Ključni strateški pokazatelji u djelatnosti trgovini iz financijske perspektive
PBZ grupa, Intesa Sanpaolo Card i American Express pokreću prvi HCE pilot projekt za NFC mobilna plaćanja u Hrvatskoj
Novi odnosi u obrazovanju majstora obrtnika
Činjenice i mišljenja o hrani u Europi i Hrvatskoj 2014. (3-dio)
O knjizi Velimira Sriće
Sadržaj broja 4-2014
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa