13.07.2006. (Jolanda Rak Šajn, Dejan Jazvić, Vlado Zagorac)
Dampinške cijene uvoznicima ruše ugled
Na razočaranje krajnjih potrošača, a na radost hrvatskih proizvođača mlijeka mlijeko iz Kozarske Dubice koje se u bescjenje prodavalo u hipermarketima Coop umjesto za dosadašnjih 2,95 prodaje se po primjerenijoj cijeni od 4,39 kuna.
Dampinškim se cijenama uvoznoga mlijeka iz BiH rušila domaća proizvodnja mlijeka, upozoravali su hrvatski proizvođači, spekulirajući kako se pod tim mlijekom prodaje i ozračeno mlijeko iz Ukrajine. Ili pak, slovenski viškovi, jer su ti naši susjedi, odnedavno vlasnici tuzlanske mljekare, premašili proizvodne kvote u EU.
Džentlmenski dogovor
Kako bilo, zbog panike u javnosti i svijesti kako u Hrvatskoj ništa dobrog ne može biti besplatno, te srozanog ugleda, na kraju su se za višu cijenu mlijeka pobrinuli upravo proizvođač, Mlijekoprodukt iz Kozarske Dubice, te uvoznik Betoven iz Pule, ucijenivši Ipercoop daljnjom isporukom ne digne li cijene mlijeka. Tržišna cijena mlijeka koju je Ipercoop kupovao od Betovena bila je 3,99 kuna, a prodajna 2,95 kuna, tvrdi direktor tvrtke Miodrag Grbić.
Mi s nekim kupcima sudjelujemo i u akcijama. No, o Ipercoopovoj akciji na kojoj su naše mlijeko nudili u bescjenje nismo imali pojma kaže Grbić dodajući kako je, nakon negativnog odjeka u javnosti, bilo logično da se pobrinu za svoj ugled i svim trgovcima, ne samo Ipercoopu, uvjetuju da ubuduće mlijeko prodaju po cijeni višoj od nabavne.
To je neka vrsta džentlmenskog dogovora, iako mi nikoga ne možemo prisiliti da to i ispuni. U nekim trgovačkim lancima mlijeko, naime, služi kao proizvod čijom cijenom treba privući kupce, čak i po cijenu financijskih gubitaka kaže Ljuban Gligorić, savjetnik generalnog direktora Mlijekoprodukta.
Kivni na vlasti
Za učestale akcije hrvatskih proizvođača, koji mlijeko prodaju po cijeni nižoj i za 15 posto od "normalne", Gligorić ima dodatno objašnjenje.
Poticajne mjere hrvatske Vlade, koje su bile usmjerene na stimuliranje proizvodnje mlijeka u prahu i maslaca, mljekari u Hrvatskoj iskoristili su za plasiranje jeftinijeg svježeg mlijeka na tržište. Da je to tako i da se viškovi mlijeka ne koriste za preradu u maslac potvrđuju i informacije o nestašici maslaca na hrvatskom tržištu, ističe Gligorić.
Zbog kampanje, Mlijekoproduktu je, tvrdi, prodaja pala za najmanje 30 posto. No, i on i ostali proizvođači i izvoznici mlijeka iz BiH za to najviše krive indolentan odnos bosanskohercegovačkih vlasti. Osim što daju skromne poticaje mjere ne rade dovoljno ni na osporavanju tvrdnji iz Hrvatske, Srbije i Makedonije da se na tim tržištima prodaje bosanskohercegovačko mlijeko koje je proizvedeno iz mlijeka u prahu ili uvezeno iz Slovenije.
Izvor: vecernji.net
|
|
|
|