Info
Seniko studio
Financije i gospodarstvo
21.04.2016. Burilović: Turizam treba ovisiti o domaćim proizvodima, a ne o vremenskoj prognozi
„Prihodi od turizma kreću se na razini od oko 8 milijardi eura. Kada bi u toj brojci udio hrvatskih proizvoda bio samo 5% veći, naše gospodarstvo bilo bi bogatije za 400 milijuna eura. To je realno i to mora biti naš cilj“, kazao je predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović u Poreču otvarajući 2. sajam „Hrvatski proizvod za hrvatski turizam“.

Burilović je male proizvođače pozvao na udruživanje, dok je ključnim osobama turističkog sektora poručio da svoj doprinos ukupnom gospodarstvu mogu dati korištenjem većeg broja domaćih proizvoda i usluga te da turističku ponudu obogate tradicijom i kvalitetom iz svih krajeva Hrvatske.

Dodao je i da za naše gospodarstvo nije dobro to što se turizam kao najvažniji sektor, ako gledamo omjer sudjelovanja u BDP-u, još uvelike oslanja na sunce i more. „Loše je za Hrvatsku da gospodarska slika naše zemlje ovisi zapravo o vremenskoj prognozi.

Ako je sezona kišna gotovo sa sigurnošću možemo očekivat negativan gospodarski rast. To se mora promijeniti!“ kaže Burilović naglasivši da moramo povezati zelenu i plavu Hrvatsku i da je upravo akcija „Hrvatski proizvod za hrvatski turizam“ jedan od modela da ta 20 godina stara floskula postane stvarnost.

Ministar turizma Anton Kliman kazao je da bi spajanje zelene i plave Hrvatske trebalo biti strateško opredjeljenje, jer imamo kvalitetne proizvode, a naš turizam trebamo koristiti kako bismo ih plasirali do europskog stola.

„Preko 640 hotela u Hrvatskoj imaju kontinuiranu potražnju i potrebu za uslugama tijekom čitave godine, a mi želimo povezati zainteresirane partnere za suradnju. Vjerujem da ćemo sinergijom ljudi koji su danas ovdje biti korak naprijed da se takva suradnja i ostvari“, istaknuo je Kliman.

I ministar poduzetništva i obrta Darko Horvat smatra da je potrebna sinergija proizvođača hrvatskih proizvoda, dobavljača, hotelijera i svih ostalih turističkih djelatnika jer bez toga nema ni poslovnih uspjeha. „Pokrivenost uvoza izvozom u sjevernoj Hrvatskoj iznosi čak 234 posto, a to su stvorili gospodarstvenici. Taj pozitivan primjer trebalo bi primijeniti u cijeloj Hrvatskoj“, naglasio je Horvat.

Više od stotinu najeminentnijih hrvatskih proizvođača i čelnika turističke industrije u porečkoj dvorani Žatika pozdravili su i Edi Štifanić, gradonačelnik Grada Poreča, Viviana Benussi, zamjenica župana Istarske županije te Mladen Pavić, savjetnik Predsjednice Republike Hrvatske za europske fondove, poljoprivredu i ribarstvo.

Na akciji je potpisan i poslovni sporazum o isporuci voća i povrća između lanca hotela Maistra te tvrtki Velpro i Agrofructus Grupe. Potpisan je i tripartitni sporazum o suradnji između HGK, Ministarstva poduzetništva i obrta i Ekonomskog fakulteta u Rijeci.
Održana su i dva okrugla stola. Sudionici prvog Okruglog stola “Hrvatski proizvod za hrvatski turizam” uz predsjednika HGK i ministre Klimana i Horvata bili su i Željko Pravdić, pomoćnik ministra gospodarstva, Tugomir Majdak, zamjenik ministra poljoprivrede, Martina Jus, članica Uprave HBOR-a, Ante Todorić, dopredsjednik Agrokor koncerna, Zrinka Bokulić, predsjednica Uprave novigradskog Hotela Laguna te Ivana Budin Arhanić, potpredsjednica Valamar Riviere.

Panelisti su raspravljali o tome koji su načini za ostvarivanje sinergije turističke industrije i ostalih industrija, kako gospodarstvenici mogu doći do financijskih sredstava te kako uz pomoć turizma podići konkurentnost cjelokupnog hrvatskoga gospodarstva.

Istaknuli su da turisti itekako prepoznaju i cijene hrvatske proizvode te da je potrebno osvijestiti i same proizvođače da je turizam odličan kanal za plasman njihovih proizvoda.
Na drugom okruglom stolu, Josip Zaher, potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije, Dražen Kocijan, predsjednik Uprave Velpro – Centra, Denis Matijević, predsjednik Uprave Agrofructus Grupe, Goran Markulin, direktor Cromarisa, Đuro Horvat, direktor Visokog učilišta Effectus, Tullio Fernetich, vlasnik Hotel San Rocco, Orijana Radić, direktorica nabave u Liburnia Riviera Hotelima, Stjepan Basar, član Uprave Aquaestil plus d.o.o. i Josip Budimir član Uprave Francka, razgovarali su o tome kako domaći proizvod može postati ključ prepoznatljivosti hrvatskoga turizma.

Svi panelisti su se složili da je interes hotelijera za domaćim proizvodom visok, no da se često susreću s problemom nedostatne ponude i neujednačene kvalitete. Složili su se da je jedno od rješenja udruživanje malih proizvođača koji samo zajedničkim radom mogu zadovoljiti standarde kvalitete i količine potrebne velikim hotelskim lancima.

Hrvatskom turizmu su kvalitetni i domaći proizvodi dodana vrijednost kojom zadržava postojeće i stvara nove goste i niti jedan hotelski lanac ili ozbiljan turistički igrač neće žaliti nad višom cijenom ukoliko zauzvrat dobiju kvalitetu.

Domaći proizvođači na sajmu predstavljaju svoje proizvode i usluge kroz nekoliko tematskih područja definiranih prema potrebama hotela, ugostitelja te ostalih pružatelja smještaja i drugih usluga u turizmu. Inače, sajam se održava pod okriljem dugogodišnje nacionalne akcije Kupujmo hrvatsko, kroz specijalizirani projekt Hrvatski proizvod za hrvatski turizam od 21. do 22. travnja. (HGK)

Povezani članci
05.11.16 Trgovina na veliko
Velpro obilježio 10 godina projekta „Plus Market“!
28.10.16 Turizam
U Bolu završili DHT: Dubrovnik šampion hrvatskog turizma 2016.
12.10.16 Seminari, konferencije
Magros: Platforma za stručan dijalog proizvođača i trgovine
12.10.16 Seminari, konferencije
Dani hrvatskog turizma 26. i 27. listopada u Bolu
05.10.16 Turizam
HGK upozorava na nedostatak radnika u turizmu
30.09.16 Turizam
Kliman u središnjoj Istri
29.09.16 HGK
Akcija Kupujmo hrvatsko okupila 300 proizvođača
27.09.16 Turizam
Kliman: Ove godine 90 milijuna noćenja i 9,5 milijardi eura prihoda od turizma
21.09.16 Financije i gospodarstvo
Tvrtka „Triko“ iz Iloka spašena zahvaljujući „Programu ESIF pojedinačna jamstva“
02.09.16 Financije i gospodarstvo
Horvat: zakoni trebaju olakšati, a ne otežati poslovanje
30.08.16 Prehrambeni proizvodi
AgroFructus: Rekordan urod mandarina; nedovoljno radnika za branje
30.08.16 Turizam
Kliman očekuje ostvarenje više od 80 milijuna turističkih noćenja
29.08.16 Tvrtke i tržišta
Za pet projekata 27 milijuna kuna bespovratnih sredstava iz fondova EU
26.08.16 Financije i gospodarstvo
Horvat predstavio natječaj E-impuls osječkim poduzetnicima
23.08.16 Turizam
Kliman: Rezultati sezone izuzetno dobri
04.08.16 Financije i gospodarstvo
MINPO: Za hrvatsko poduzetništvo osigurano 2,5 milijardi kuna
26.07.16 Financije i gospodarstvo
Ministar poduzetništva i obrta Darko Horvat predstavio „E-impuls“
11.07.16 Turizam
Kliman: Turistička sezona mogla bi biti najbolja dosad
01.07.16 Turizam
Prihodi od turizma u prva tri mjeseca porasli 16 posto
30.06.16 Turizam
Kliman za niži PDV u turizmu
29.06.16 Karijere
Damir Vanđelić predsjednik Nadzornog odbora Ine
29.06.16 Tvrtke i tržišta
Otvoren prvi VELPRO HoReCa Centar u Splitu
20.06.16 Vijesti
HGK: do kraja godine predstavništva u Šangaju, Beogradu i Sarajavu
10.05.16 Vijesti
Horvat u Šibeniku o novom programu poticaja za poduzetnike
26.04.16 Vijesti
Horvat: reformama će se ukloniti prepreke za poduzetnike
21.04.16 Financije i gospodarstvo
Agrofructus Grupa će voćem i povrćem opskrbljivati Maistrine hotele
13.04.16 HGK
Veleposlanica Srbije u HGK
24.03.16 Strateški savezi
Ministar Darko Horvat primio u nastupni posjet njemačkog veleposlanika Thomasa E. Schultzea
14.03.16 Sajmovi i izložbe
Festival poduzetništva, obrta i OPG-ova u 15 hrvatskih gradova
09.03.16 Propisi
Horvat najavio jednostavniju proceduru dobivanja novca iz EU fondova
08.03.16 Financije i gospodarstvo
Ministar Horvat pozvao hrvatske poduzetnice na suradnju i dijeljenje znanja i iskustva
07.03.16 Turizam
Ministar Kliman i ruski veleposlanik Azimov o mogućnostima unaprjeđenja turističke suradnje
27.02.16 Turizam
Kliman: smanjenje PDV-a u turizmu kada to okolnosti proračuna budu dozvoljavale
26.01.16 Trgovina na malo
AgroFructus proširio poslovanje u regiji
25.01.16 Turizam
Kliman: turizam je uređen resor
30.10.15 Turizam
Hrvatski turizam idućeg tjedna prvi put s novom promocijom na jednom sajmu, londonskoj burzi WTM
13.10.15 Seminari, konferencije
Održana tradicionalna konferencija za trgovce i dobavljače MAGROS
30.09.15 Seminari, konferencije
Konferencija o sajmovanju i razvitku: Sajmovi čine više od 40 posto svih B2B poslovnih sastanaka
29.09.15 HGK
Usprkos zahtjevnoj proceduri, sve više proizvođača želi oznaku kvalitete
25.09.15 Turizam
WMF Rovinj: predstavljen novi kreativni koncept hrvatskog turizma
22.09.15 HGK
HGK traži hitnu normalizaciju robnog prometa sa Srbijom
07.08.15 Turizam
Lorencin: izvrsni rezultati sezone
21.07.15 Vijesti
Sporazumi HGK i HBOR-a o suradnji u pružanju pomoći poduzetnicima
21.07.15 Vijesti
HGK pristupila europskim udruženjima putničkih agencija i toplica
17.06.15 Tvrtke i tržišta
AgroFructus, proglašen regionalnim Business Partnerom u 2015. godini
23.04.15 HGK
Poreč: akcija "Kupujmo hrvatsko - Hrvatski proizvodi za hrvatski turizam"
14.04.15 Sajmovi i izložbe
U Osijeku počeo 5. "Brown Forum"
14.04.15 Vijesti
Najava konferencije: Kupujmo hrvatsko - Hrvatski proizvod za hrvatski turizam
01.04.15 Turizam
MINT: prihodi od turizma lani 7,4 milijardi eura
26.03.15 Seminari, konferencije
U Beogradu otvorena 4. regionalna poslovna konferencija
23.02.15 Vijesti
MoneyGram usluga na kioscima Tiska!
17.02.15 Financije i gospodarstvo
Na Gospodarskom forumu u Moskvi 350 hrvatskih i ruskih gospodarstvenika
02.10.14 Turizam
Prihodi od turizma u šest mjeseci porasli 2,2 posto
04.01.13 Turizam
U prvih devet mjeseci 2012. prihodi od turizma veći za 5,3 posto
01.08.12 Trgovina na malo
Tisak otvorio novi distributivni centar
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa