Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
30.09.2015. Konferencija o sajmovanju i razvitku: Sajmovi čine više od 40 posto svih B2B poslovnih sastanaka
"Promocija hrvatskoga gospodarstva iznimno je značajna za razvoj konkurentnoga gospodarstva, a jedna od važnijih aktivnosti HGK usmjerena je upravo na organizaciju zajedničkih nastupa tvrtki na sajmovima i izložbama u zemlji i u inozemstvu", naglasio je potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher na stručnom tematskom skupu Lokalni i regionalni sajmovi u funkciji razvoja gospodarstva, koji se održao u srijedu, 30. rujna u Hrvatskoj gospodarskoj komori, u organizaciji časopisa Suvremena trgovina i HGK.

"Sajmovi su mjesta na kojima tvrtke nastupom potvrđuju vlastitu inventivnost, testiraju proizvode, marketinšku i komunikacijsku sposobnost i osiguravaju potencijalno tržište za uspješno poslovanje.

Iako se činilo da će s vremenom sajmovi postati manje značajni, oni i dalje tvrtkama predstavljaju važan alat prilikom predstavljanja proizvoda i usluga novim tržištima.

Njihova je prednost u odnosu na Internet neposredna komunikacija licem u lice", rekao je Zaher te dodao da je Komora prepoznala ulogu sajmova i s tog aspekta pruža kvalitetnu tehničku i logističku organizaciju, marketinšku obradu određenog tržišta putem ostvarenih kontakata i povezivanje s potencijalnim partnerima, komorama i institucijama u određenoj zemlji.
"Posljednjih godina u industriji sajmovanja sve je prisutniji trend organizacija specijaliziranih sajmova, a smanjuje se organizacija općih sajmova.

Prema istraživanjima njemačkoga udruženja sajamske industrije AUMA-e, 83 posto čelnika kompanija smatra da su sajmovi idealno sredstvo za učinkovit instrument dijalog-marketinga, za uspostavu i jačanje kontakata s potrošačima i poslovnim partnerima.

Također, istraživanje pokazuje da sajmovi omogućuju tvrtkama neposredan uvid u kretanja na tržištu, pomažu im u utvrđivanju i prepoznavanju trendova uz mogućnost neposrednog benchmarkinga u odnosu na izravnu konkurenciju. Sajmovi čine više od 40 posto svih B2B komunikacija", kazao je Zaher.

"Sajamska je djelatnost jedna od najdinamičnijih gospodarskih aktivnosti u svijetu te bilježi rast broja izlagača i posjetitelja, no u Hrvatskoj se događaju suprotni procesi pa su sajamske aktivnosti izgubile sponu s međunarodnim nastupima", rekao je direktor i urednik časopisa Suvremena trgovina Srećko Sertić, dodavši da na sajmovima u globaliziranim uvjetima gospodarstvo ne traži samo mjesto nastupa, već i partnerstvo za pristup novim tržištima.

Predsjednik Hrvatske obrtničke komore (HOK) Dragutin Ranogajec ističe kako HOK potiče nastupe svojih članica na sajmovima, koji su svojevrsni prozor u svijet, a na kojima će pokazati ono najbolje što imaju, svoje usluge i proizvode sa željom da osvoje novi tržišni prostor i nišu te ostvare novu vrijednost.

"Dok kod nas sajmovi zamiru, a nekada su priredbe Zagrebačkog velesajma nosile i do 20 oznaka Međunarodnog udruženja sajmova UFI, broj sajmova u svijetu stalno se povećava i proširuje.

Prema procjenama, godišnje se održava 31.000 sajmova i stručnih izložbi, koji raspolažu s 12,4 milijuna četvornih metara izložbenog prostora, od čega je 60,6 posto u Europi, gdje su najveći i najvažniji sajmovi, a na njima sudjeluje 4,4 milijuna izlagača te ih posjećuje 260 milijuna posjetitelja", rekao je član Uredništva Suvremene trgovine Ante Gavranović.

Načelnica Sektora za trgovinu i tržište Ministarstva gospodarstva Marija Kulaš kazala je da Ministarstvo gospodarstva pridaje veliku važnost i podupire nastup domaćega gospodarstva na sajmovima. Istaknula je nastupe na sajmovima 12 hrvatskih klastera konkurentnosti osobito važnih za unapređenje konkurentnosti pojedinih sektora. Primjerice, hrvatski nastup obrambene industrije na Međunarodnom vojnom sajmu u Parizu.

Direktorica Sektora trgovine Ema Culi kazala je kako su sajmovi prilika da gospodarstvo potvrdi svoj status na tržištu, ali i pronađe nova. "Na sajmovima se povezuje industrija i trgovina uz prateće poveznice financijski sektor, osiguravajuća društva itd.

U Europi je Njemačka središte sajmovanja, gdje se godišnje organizira 150 međunarodnih trgovačkih sajmova sa 170.000 izlagača te devet do deset milijuna posjetitelja. HGK niz godina pruža pomoć gospodarstvu u nastupima na sajmovima.

Nastup na sajmu u organizaciji HGK provodi se kada najmanje tri tvrtke iskažu interes za nastup. Od 1995. godine Komora je organizirala 2300 nastupa na sajmovima, od čega 1300 u inozemstvu, a 1000 u Hrvatskoj", rekla je Culi te najavila za travanj 2016. godine održavanje Zagreb Auto showa, prvog nakon 2008. godine, a nastup podržava i HGK. Također je pozvala na sudjelovanje u akciji HGK Kupujmo hrvatsko, 21. listopada na Trgu Bana Jelačića u Zagrebu. Akcija će tada obilježiti 18 godina.
Direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo Božica Marković istaknula je da je organizacija nastupa na sajmovima jedna od najvažnijih komorskih usluga, a u to su uključene, uz komorske sektore, i županijske komore.

Uz iskazani interes članica, važne su i aktivnosti komorskih udruženja, zajednica i grupacija. "Godišnje HGK organizira nastupe na 200 sajmova u zemlji i inozemstvu, s 3500 sudionika - izlagača na 22.000 četvornih metara izložbenog prostora", rekla je Marković te istaknula kako Komora izlagačima pruža tehničku i logističku organizaciju na sajmovima, osnovne informacije o određenom tržištu, sufinancira nastup do 50 posto ukupnih troškova, upotrebljavaju se i sufinanciranja iz EU fondova te surađuju s institucijama i komorama.

Komora uz pravovremeno informiranje članica, definira i višegodišnji plan promocije, a organizacijske aktivnosti počinju i do dvije godine prije početka sajma.
Organizatori sajamskih priredbi stavljeni su pred ozbiljne nove izazove na koje moraju dati i sasvim konkretne odgovore. Kroz raspravu istaknutih predstavnika sajamskoga života tražili su se odgovori na nove izazove pred sajamskom industrijom.

Sve te ideje i prijedlozi mogli bi se sažeti u sljedeće poruke: sajmovi u uvjetima opće gospodarske globalizacije moraju pronalaziti nove ideje, davati odgovore na mnoga nova pitanja, jer jedino kvalitetnim pristupom mogu održati svoju poziciju u kompletnom marketing-miksu.

Privrednici više ne traže samo mjesto nastupa, već sve izraženije traže da sajmovi budu njihovi partneri u borbi za nova tržišta, čulo se na skupu.

Ovisnost gospodarskih subjekata o nastupima na sajmovima, kao najvažnijem i za njih (ipak) najprodornijem marketinškom i komunikacijskom instrumentu u poslovanju, gotovo da i nema adekvatne zamjene. Onaj tko želi sudjelovati u izvoznim poslovima ili u bilo kojem obliku međunarodne poslovne suradnje, jednostavno je primoran da se pojavljuje na sajmovima.

Najčešće su nastupi na sajmovima za te tvrtke upravo mjesto gdje se sve važne komponente poslovanja s partnerima mogu najbolje analizirati, gdje se odmjerava vlastita konkurentnost u odnosu na srodne proizvođače i gdje se (uglavnom) mogu pronaći i uspostaviti novi poslovni kontakti. HGK i Suvremena.hr

Povezani članci
28.10.16 Turizam
U Bolu završili DHT: Dubrovnik šampion hrvatskog turizma 2016.
12.10.16 Seminari, konferencije
Magros: Platforma za stručan dijalog proizvođača i trgovine
10.10.16 Tvrtke i tržišta
Predstavljen brend hrvatskih proizvoda Croamore namijenjen plasiranju na inozemna tržišta
07.10.16 HOK
Uber – nelojalna konkurencija taksi prijevoznicima
30.06.16 Zaposlenost / plaće
Hrvatska obrtnička komora i Hrvatski zavod za zapošljavanje potpisali Sporazum o suradnji o osposobljavanju na radnom mjestu
14.06.16 Vijesti
INA novi partner u projektu „Zajednička nabava – HOK ZNA“
21.04.16 Financije i gospodarstvo
Burilović: Turizam treba ovisiti o domaćim proizvodima, a ne o vremenskoj prognozi
14.03.16 Sajmovi i izložbe
Festival poduzetništva, obrta i OPG-ova u 15 hrvatskih gradova
17.02.16 Vijesti
Otvoreno prvo Poduzetničko gnijezdo u osnovnim školama
13.10.15 Seminari, konferencije
Održana tradicionalna konferencija za trgovce i dobavljače MAGROS
13.10.15 HOK
Ključno je stvoriti poticajno poduzetničko okruženje
30.09.15 Seminari, konferencije
Sajmovi i dalje neizostavan oblik poslovne komunikacije
29.09.15 HGK
Usprkos zahtjevnoj proceduri, sve više proizvođača želi oznaku kvalitete
22.09.15 HGK
HGK traži hitnu normalizaciju robnog prometa sa Srbijom
08.09.15 Sajmovi i izložbe
Hrvatski obrtnici na 48. MOS-u u Celju
10.08.15 Trgovina na malo
HGK: najduži trend rasta hrvatske maloprodaje od 2007. godine
21.07.15 Vijesti
HGK pristupila europskim udruženjima putničkih agencija i toplica
02.07.15 Vijesti
Obilježen Dan Hrvatske obrtničke komore
23.06.15 Vijesti
HOK i Indonezijska komora trgovine i industrije potpisali memorandum o suradnji
10.06.15 Promocije
Dodijeljene nagrade najboljim gospodarskim novinarima
26.03.15 Seminari, konferencije
U Beogradu otvorena 4. regionalna poslovna konferencija
21.03.12 Vijesti
Ljerka Puljić ponovno izabrana za predsjednicu Udruženja trgovine HGK
03.11.11 Prikazi knjiga
Predstavljeno Gavranovićevo "Poslovno novinarstvo između etike i zarade"
29.03.10 Vijesti
Konferencija "e-biz2010"
30.10.07 Statistika
ICT Forum: Vrijednost elektroničkih transakcija dosegla 350 mil. eura
18.04.07 Seminari, konferencije
Hrvatski obrtnici trgovci - aktualni trenutak
21.01.07 Istraživanja
Novinska web izdanja rastu geometrijskom progresijom
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa