Seniko studio
Broj 3/2014
Izdvajamo iz broja:
3-2014 - Ante Gavranović
Agrokor uspješno završio proces kupnje Mercatora
Mega priredbe stvaraju dodanu vrijednost - Ante Gavranović
Poziv na konferenciju MAGROS 2014
Zablude EU fondova - dr.sc. Guste Santini
Razvoj i važnost kanala distribucije - prof.dr.sc. Zdenko Segetlija
Lean – kako početi s primjenom svjetski najjačeg poslovnog sustava? - mag.oec. Ema Kelin
Jadranski sajam
Izvoz: - Ante Gavranović
Komuniciranje u marketingu - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
GS1 standardi i EU regulativa - Slobodan Romac
Fina digitalni certifikati - Andreja Kajtaz
C.I.O.S.-u zamah za nove projekte
Danas je svijet ICT suočen s trećom platformom - Miho Pitarević
Sadržaj broja 3-2014
Mobilna plaćanja
mr.sc. Branko Pavlović
Trgovinska dijelatnost je odličan primjer tržišne dinamike, inventivne težnje za opstankom i razvojem te znakovitog internacionaliziranog suparništva među konkurentima. Jedni maloprodavači otvaraju nove objekte, drugi se polako vraćaju u utakmicu, dok treći gase poslovanje.

Jedan od razloga zašto se to događa jest i način kako uprava upravlja promjenama u trgovinskim organizacijama u vremenu galopirajućih promjena u okruženju u kojem potrošači, sve osnaženiji novim tehnikama i alatima diktiraju ponašanje u trgovini, a prodajni rezultati više nego ikada ovise o lojalnosti kupaca.

Stoga s pravom, u vremenu društvenih mreža, novih alata i tehnologija komuniciranja, trgovci postavljaju pitanje kako ostvariti zadovoljstvo i lojalnost kupaca, koji iz dana u dan mjenjaju svoje navike i kupovina počinje puno ranije negoli je kupac došao u trgovinu, oboružan svim aktualnim informacijama i pametnim telefonom tako da u krajnosti ne mora doći do kontakta potrošač - trgovac prilikom plaćanja računa za obavljenu kupovinu.
Otkad su telefoni prestali biti samo telefoni, rast potencijala tržišta mobilnih komunikacija i mogućnosti koje te komunikacije pružaju, postale su varijable koje svi trgovci kao i kupci više nemogu ignorirati. Mobilni telefoni danas su uređaji s kojih provjeravamo elektronsku poštu, surfamo internetom, pronalazimo lokacije na kartama, slušamo glazbu, gledamo video, šaljemo instant poruke, plaćamo račune i da, ponekad i telefoniramo. Mobitele koristimo sve više i pri kupovini.

U svom godišnjem izvješću o pretragama, Google ističe kako je 90% korisnika pametnih telefona pretraživalo informacije o lokalnim tvrtkama – pretežno trgovini na malo. Sklonost mobilnim plaćanjima se povećava, potrošači sve više upotrebljavaju ovaj način komuniciranja -plaćanja, a trgovci ga brzo prihvaćaju.

Stav 90% trgovaca prema mobilnom plaćanju je pozitivan, a mnogi od njih kao prednost nad konkurencijom ističu upravo to što prihvaćaju mobilna plaćanja.

Ovaj trend dokazuje i istraživanje na svjetskoj razini koje provodi svake godine MasterCard Mobile Payments Study, (istraživanje provodi Mastercard i agencija Prime Research). Prema rezultatima objavljenim početkom ove godine, bilo je vidljivo da su u prošloj godini mobilna plaćanja prerasla, s mogućnosti na usvajanje, kao redovni oblik plaćanja.

Usvojitelji, odnosno oni koji su koristili mobilna plaćanja sudjelovali su u 81% razgovora o njima na društvenim mrežama tijekom prethodne godine. To je veliki preokret u odnosu na 2012. godinu kada je samo 32% sudionika u razgovorima o mobilnim plaćanjima zapravo koristilo neki proizvod koji ih podržava.

Iako i dalje postoji zabrinutost u pogledu sigurnosti mobilnih plaćanja, ova istraživanja pokazuju da su kupci, kao i trgovci, nadišli razmišljanja na temu zašto koristiti mobilna plaćanja i počeli razmišljati o tome koja mobilna plaćanja treba koristiti. U tome ih svakako podržavaju banke koje svojim aplikacijama (rješenjima) upravo to omogućuju.
Zbog dužine i kompleksnosti članka, predlažemo da ga pročitate u časopisu Suvremena trgovina.

Ukoliko niste pretplatnik na časopis, na zahtjev ćemo Vam poslati cijeli članak u PDF-u.


Zatražite ga na info@suvremena.hr

Izdvajamo iz broja:
3-2014
Agrokor uspješno završio proces kupnje Mercatora
Mega priredbe stvaraju dodanu vrijednost
Poziv na konferenciju MAGROS 2014
Zablude EU fondova
Razvoj i važnost kanala distribucije
Lean – kako početi s primjenom svjetski najjačeg poslovnog sustava?
Jadranski sajam
Izvoz:
Komuniciranje u marketingu
GS1 standardi i EU regulativa
Fina digitalni certifikati
C.I.O.S.-u zamah za nove projekte
Danas je svijet ICT suočen s trećom platformom
Sadržaj broja 3-2014
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa