|
Izdvajamo iz broja:
|
|
|
|
|
mr.sc. Branko Pavlović
|
|
|
|
|
Trgovinska dijelatnost je odličan primjer tržišne dinamike, inventivne težnje za opstankom i razvojem te znakovitog internacionaliziranog suparništva među konkurentima. Jedni maloprodavači otvaraju nove objekte, drugi se polako vraćaju u utakmicu, dok treći gase poslovanje.
Jedan od razloga zašto se to događa jest i način kako uprava upravlja promjenama u trgovinskim organizacijama u vremenu galopirajućih promjena u okruženju u kojem potrošači, sve osnaženiji novim tehnikama i alatima diktiraju ponašanje u trgovini, a prodajni rezultati više nego ikada ovise o lojalnosti kupaca.
Stoga s pravom, u vremenu društvenih mreža, novih alata i tehnologija komuniciranja, trgovci postavljaju pitanje kako ostvariti zadovoljstvo i lojalnost kupaca, koji iz dana u dan mjenjaju svoje navike i kupovina počinje puno ranije negoli je kupac došao u trgovinu, oboružan svim aktualnim informacijama i pametnim telefonom tako da u krajnosti ne mora doći do kontakta potrošač - trgovac prilikom plaćanja računa za obavljenu kupovinu.
|
Otkad su telefoni prestali biti samo telefoni, rast potencijala tržišta mobilnih komunikacija i mogućnosti koje te komunikacije pružaju, postale su varijable koje svi trgovci kao i kupci više nemogu ignorirati. Mobilni telefoni danas su uređaji s kojih provjeravamo elektronsku poštu, surfamo internetom, pronalazimo lokacije na kartama, slušamo glazbu, gledamo video, šaljemo instant poruke, plaćamo račune i da, ponekad i telefoniramo. Mobitele koristimo sve više i pri kupovini.
U svom godišnjem izvješću o pretragama, Google ističe kako je 90% korisnika pametnih telefona pretraživalo informacije o lokalnim tvrtkama – pretežno trgovini na malo. Sklonost mobilnim plaćanjima se povećava, potrošači sve više upotrebljavaju ovaj način komuniciranja -plaćanja, a trgovci ga brzo prihvaćaju.
Stav 90% trgovaca prema mobilnom plaćanju je pozitivan, a mnogi od njih kao prednost nad konkurencijom ističu upravo to što prihvaćaju mobilna plaćanja.
Ovaj trend dokazuje i istraživanje na svjetskoj razini koje provodi svake godine MasterCard Mobile Payments Study, (istraživanje provodi Mastercard i agencija Prime Research). Prema rezultatima objavljenim početkom ove godine, bilo je vidljivo da su u prošloj godini mobilna plaćanja prerasla, s mogućnosti na usvajanje, kao redovni oblik plaćanja.
Usvojitelji, odnosno oni koji su koristili mobilna plaćanja sudjelovali su u 81% razgovora o njima na društvenim mrežama tijekom prethodne godine. To je veliki preokret u odnosu na 2012. godinu kada je samo 32% sudionika u razgovorima o mobilnim plaćanjima zapravo koristilo neki proizvod koji ih podržava.
Iako i dalje postoji zabrinutost u pogledu sigurnosti mobilnih plaćanja, ova istraživanja pokazuju da su kupci, kao i trgovci, nadišli razmišljanja na temu zašto koristiti mobilna plaćanja i počeli razmišljati o tome koja mobilna plaćanja treba koristiti. U tome ih svakako podržavaju banke koje svojim aplikacijama (rješenjima) upravo to omogućuju.
|
Zbog dužine i kompleksnosti članka, predlažemo da ga pročitate u časopisu Suvremena trgovina.
Ukoliko niste pretplatnik na časopis, na zahtjev ćemo Vam poslati cijeli članak u PDF-u.
Zatražite ga na info@suvremena.hr
|
|
|
|