Seniko studio
Broj 3/2014
Izdvajamo iz broja:
3-2014 - Ante Gavranović
Agrokor uspješno završio proces kupnje Mercatora
Mega priredbe stvaraju dodanu vrijednost - Ante Gavranović
Poziv na konferenciju MAGROS 2014
Zablude EU fondova - dr.sc. Guste Santini
Razvoj i važnost kanala distribucije - prof.dr.sc. Zdenko Segetlija
Lean – kako početi s primjenom svjetski najjačeg poslovnog sustava? - mag.oec. Ema Kelin
Jadranski sajam
Mobilna plaćanja - mr.sc. Branko Pavlović
Komuniciranje u marketingu - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
GS1 standardi i EU regulativa - Slobodan Romac
Fina digitalni certifikati - Andreja Kajtaz
C.I.O.S.-u zamah za nove projekte
Danas je svijet ICT suočen s trećom platformom - Miho Pitarević
Sadržaj broja 3-2014
Izvoz:
Ante Gavranović
Ekonomski stručnjaci tvrde kako je važno trajno održavati stopu rasta izvoza nad stopom ukupnoga gospodarskog rasta, jer je to svojevrsna garancija uspješnosti ekonomske politike.
Izvoz je za Hrvatsku imperativ, izazov i jedini realni trajni izlaz iz stanja u kojem je naše gospodarstvo. Sve je jasnije da je to i jedini realni izlaz iz gospodarskog beznađa i učmale žabokrečine u koju smo upali. Važno je stoga osigurati domaću podršku izvoznicima, ali i stvoriti realne i prihvatljive uvjete šireg dolaska stranoga kapitala. Važno je također proširiti osnovu našeg izvoza na širi krug zemalja.

To su, među ostalim, temeljne poruke 9. konvencije izvoznika. Zahtjevi izvoznika stoga idu u pravcu da se promijeni ukupna klima koja će pogodovati rastu i razvoju industrije oslonjene na izvoz. Dobitnici nagrada „Platinasti ključ“ (za kontinuitet u izvrsnosti i izvozu) i „Zlatnog ključa (za najbolje izvozne rezultate u određenim kategorijama u 2013.) pokazuju da imamo znanja, sposobnosti, inovativnih proizvoda i da usprkos otežanim uvjetima možemo biti uspješni.

Međutim, tu je riječ o sposobnim tvrtkama i pojedinačnim naporima. Zašto se taj pobjednički duh ne širi na preostali dio gospodarstva?

Izvoz, zapravo, mora postati dugoročno i osmišljeno osnovni generator ekonomskog rasta i zapošljavanja. Izvoznici stoje na tom stajalištu već odavno. Istodobno ekonomski stručnjaci tvrde kako je važno trajno održavati stopu rasta izvoza nad stopom ukupnoga gospodarskog rasta, jer je to svojevrsna garancija uspješnosti ekonomske politike.
Učinkovitost na dnu ljestvice prioriteta
Kamo, međutim, ide hrvatsko gospodarstvo? Institut za razvoj poslovnog upravljanja (IMD) iz Lausanne, čiji je partner Nacionalno vijeće za konkurentnost, objavio je ovih dana najnovije rezultate „Godišnjaka svjetske konkurentnosti 2014.“ prema kojem je Hrvatska zauzela 59. mjesto od ukupno 60 svjetskih ekonomija. Ovogodišnji pad pozicije za jedno mjesto svrstava Hrvatsku među najlošije zemlje po konkurentnosti između razvijenih zemalja.

Hrvatska je, pokazuju to ukupni izvozni rezultati, sve manje sposobna da se na svjetskim tržištima javlja s gotovim industrijskim proizvodima. Sve se više sučeljavamo sa činjenicom da je tehnološka struktura hrvatskoga izvoza osjetno poremećena.

Pretežu proizvodi niske i srednje složenosti obrade, što upućuje na zaključak ukupnog tehnološkog zaostajanja hrvatske industrije. Prema klasifikaciji izvoznih proizvoda Hrvatska je 1987. godine izvozila 65,7 posto visoke obrade, 28,1 posto obične i samo 7,2 posto neobrađenih proizvoda. Danas je odnos dijametralno suprotan i u večini su proizvodi niže tehnološke obrade.

Glavna i temeljna odrednica takvog statusa u međunarodnim ekonomskim okvirima je u pomanjkanju jasne gospodarske strategije – cjelovito i po pojedinim segmentima.
Zbog dužine i kompleksnosti članka, predlažemo da ga pročitate u časopisu Suvremena trgovina.

Ukoliko niste pretplatnik na časopis, na zahtjev ćemo Vam poslati cijeli članak u PDF-u.


Zatražite ga na info@suvremena.hr

Izdvajamo iz broja:
3-2014
Agrokor uspješno završio proces kupnje Mercatora
Mega priredbe stvaraju dodanu vrijednost
Poziv na konferenciju MAGROS 2014
Zablude EU fondova
Razvoj i važnost kanala distribucije
Lean – kako početi s primjenom svjetski najjačeg poslovnog sustava?
Jadranski sajam
Mobilna plaćanja
Komuniciranje u marketingu
GS1 standardi i EU regulativa
Fina digitalni certifikati
C.I.O.S.-u zamah za nove projekte
Danas je svijet ICT suočen s trećom platformom
Sadržaj broja 3-2014
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa