Seniko studio
Broj 3/2014
Izdvajamo iz broja:
3-2014 - Ante Gavranović
Agrokor uspješno završio proces kupnje Mercatora
Poziv na konferenciju MAGROS 2014
Zablude EU fondova - dr.sc. Guste Santini
Razvoj i važnost kanala distribucije - prof.dr.sc. Zdenko Segetlija
Lean – kako početi s primjenom svjetski najjačeg poslovnog sustava? - mag.oec. Ema Kelin
Jadranski sajam
Izvoz: - Ante Gavranović
Mobilna plaćanja - mr.sc. Branko Pavlović
Komuniciranje u marketingu - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
GS1 standardi i EU regulativa - Slobodan Romac
Fina digitalni certifikati - Andreja Kajtaz
C.I.O.S.-u zamah za nove projekte
Danas je svijet ICT suočen s trećom platformom - Miho Pitarević
Sadržaj broja 3-2014
Mega priredbe stvaraju dodanu vrijednost
Ante Gavranović
Događaji poput Svjetskog ili Europskog prvenstva u nogometu otvaraju širok manevarski prostor za povećanu potrošnju određenog kruga proizvoda. Prema ekonomskim pokazateljima, sport i prateća industrija danas su područje brzoga rasta koje obuhvaća 3-4 posto ukupne svjetske trgovine. Mega priredbe potiču proizvodnju i potrošnju.
Događaji su skupovi ograničenog trajanja, određeni mjestom i vremenom održavanja, sudionicima i motivima, kao i jasnim ciljevima okupljanja. Predmet našeg interesa su MEGA priredbe i događaji, te njihova povezanost s turizmom i povećanom potrošnjom.

Oni svojim opsegom i veličinom snažno utječu na ukupnu privrednu aktivnost zemlje domaćina. Medijski su mega priredbe globalno snažno pokrivene. U gospodarskom smislu takvi događaji imaju vrlo izražen utjecaj na turizam i ukupnu privrednu infrastrukturu zemlje domaćina. Mega priredbe omogućavaju promjenu ili poboljšanje imidža određene zemlje.
Zašto prefiks MEGA?
Njime se označava veličina i posjećenost takvoga događaja, ciljno tržište, financijska zahtjevnost projekta, globalna medijska pokrivenost, definira izgradnja odgovarajućih objekata i određuje mjesto održavanja takvih priredbi. Bitno je napomenuti da su mega događaji/priredbe usmjereni na tržište međunarodnog turizma.

Iako su sportski motivi u organizaciji takvih velikih priredbi u prvom planu, sve više dolaze do izražaja i ekonomski interesi koji se vezuju za takve priredbe. Prema ekonomskim pokazateljima, sport i prateća industrija danas su područje brzoga rasta koje obuhvaća 3-4 posto ukupne svjetske trgovine. Mega priredbe potiču proizvodnju i potrošnju.
Njihov utjecaj može se promatrati tijekom tri razdoblja: prije održavanja same priredbe; zatim potražnja, zaposlenost i dohodak stečen organizacijom priredbe; te dugoročna korist za ugled samoga mjesta i zemlje, kao i porast potražnje.

Kad je riječ o utjecaju tih velikih priredbi na turizam, važno je naglasiti da najviše ovisi o popratnim mjerama za promidžbu turizma. Pritom je važno, u vrijeme poslije održavanja samih priredbi, osigurati snažnu ulogu u poticanju dodatne autonomne potrošnje i održavanju zaposlenosti postignute u turističkoj industriji.
Zbog dužine i kompleksnosti članka, predlažemo da ga pročitate u časopisu Suvremena trgovina.

Ukoliko niste pretplatnik na časopis, na zahtjev ćemo Vam poslati cijeli članak u PDF-u.


Zatražite ga na info@suvremena.hr

Izdvajamo iz broja:
3-2014
Agrokor uspješno završio proces kupnje Mercatora
Poziv na konferenciju MAGROS 2014
Zablude EU fondova
Razvoj i važnost kanala distribucije
Lean – kako početi s primjenom svjetski najjačeg poslovnog sustava?
Jadranski sajam
Izvoz:
Mobilna plaćanja
Komuniciranje u marketingu
GS1 standardi i EU regulativa
Fina digitalni certifikati
C.I.O.S.-u zamah za nove projekte
Danas je svijet ICT suočen s trećom platformom
Sadržaj broja 3-2014
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa