15.06.2014.
Poziv na konferenciju MAGROS 2014
Pod visokim pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske dr. Ive Josipovića
Opravdano se postavlja pitanje: zašto Hrvatska nikako ne uspijeva pronaći i uspostaviti šire poslovne interese i motive da se, poput ostalih snažnih emitivnih turističkih zemalja, i druga poslovna područja hrvatskoga gospodarstva aktivno uključe u turističku ponudu?
Postoji snažna interakcija između turizma, s jedne strane, te poljoprivrede i prehrambene industrije, ali i ostalih gospodarskih grana i djelatnosti, pa je očito kako treba pojačati učinkovitost svih djelatnosti koje tvore sastavnice turističkih proizvoda. Turizam bi u Republici Hrvatskoj, prema tome, mogao i morao postati osnova strategije izvozne ekspanzije.
|
MAGROS 2014
Ovogodišnji MAGROS 2014 nastavlja ideju povezivanja proizvođača i potrošača. Ovom se prilikom vezujemo za ideju koja u praksi postoji već više od 30 godina, ali se nikako ne realizira u punoj mjeri. Riječ je o strateškom povezivanju potrošača/turista na priobalnom području s proizvođačima hrane iz sjevernih, kontinentalnih dijelova Hrvatske.
Čvrsto komercijalno povezivanje može prerasti, s obzirom na značenje turizma u stvaranju BDP-a, u snažnu okosnicu razvoja hrvatskoga gospodarstva.
|
Realizacije dugogodišnje ideje o povezivanju „zelene“ i „plave“ magistrale
Republika Hrvatska danas je nedvojbeno pred operacionalizacijom nove, cjelovite strategije gospodarskoga razvoja, utemeljene na tržišnim načelima, što znači i temeljito usklađivanje različitih interesa, osobito na razini pojedinih gospodarskih djelatnosti.
Određivanje smjernica i mjera za uravnoteženje i usklađivanje potražnje potrošačkoga („plavog“) s ponudom proizvođačkoga („zelenog“) područja Republike Hrvatske, a kako bi se odredile dugoročne poticajne i ostale mjere gospodarske politike, osobito u turizmu i proizvodnji hrane, javlja se zato i kao glavni cilj projekta „Kontinentalni gospodarski resursi u funkciji razvitka turizma Republike Hrvatske“.
|
Neiskorištene mogućnosti domaćih proizvođača
Stanje u poljoprivredi i prehrambenoj industriji iznimno je nepovoljno, već i zbog maćehinskog odnosa mjera ekonomske politike prema tim, uz turizam, nedvojbenim gospodarskim prioritetima.
Zato se može ustvrditi da poljoprivreda i prehrambena industrija u Republici Hrvatskoj mogu u kvantitativnom i kvalitativnom smislu zadovoljavati potrebe domaćega tržišta, ali i potrebe inozemnih i domaćih turističkih potrošača u cijelosti, a postoje i velike izvozne mogućnosti.
Sve to, međutim, zahtijeva promišljenu razradu strateškog razvoja i razvitka proizvodnje hrane općenito, a posebice onoga segmenta koji je namijenjen zahtjevnom turističkom tržištu.
|
Komplementarne prednosti izvoza kroz turizam
Temeljni ekonomski učinci, koji se postižu izvozom proizvoda hrane preko turizma u odnosu na njihov klasičan izvoz jesu sljedeći:
|
- jednostavnije ostvarenje deviznoga priljeva u turizmu i drugim komplementarnim djelatnostima;
- ostvarenje većih cijena proizvoda hrane;
- prodaja raznovrsnih proizvoda hrane koji se inače zbog slabe kvalitete, kvarljivosti, nekonkurentnosti i sl. ne bi mogli izvoziti;
- prodaja proizvoda hrane više faze prerade;
- veći devizni učinci;
- nadvladavanje svih oblika agrarnoga protekcionizma;
- mogućnost realiziranja PDV-a, trgovačke marže, turističke rente i sl.;
- odsutnost raznih diskriminacijskih mjera;
- smanjenje dijela troškova (pakiranja, prijevoza, kondicioniranja, manipulacije proizvoda i slično);
- odsutnost poslova vezanih za ugovaranje izvoza;
- mogućnost ekonomskoga vrednovanja prirodnih i društvenih atraktivnosti turističke ponude;
- dugoročnija stabilnost poslovanja i
- mnogih drugih pogodnosti koje sada ne dolaze do izražaja.
|
09:00 – 09:30 | registracija sudionika | . | | 09:30 – 09:50 | Otvorenje | | Ivan Forjan, Nova TV - najava | | Srećko Sertić - riječ organizatora | | Michael A. Lange, direktor ureda u Hrvatskoj Zaklade Konrad Adenauer - pozdravni govor suorganizatora | | | . | | 09:50 – 10:30 | Radni dio | | Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore | | Vedran Kružić, pomoćnik ministra gospodarstva | | Ivo Bašić, savjetnik ministra turizma | | Kristian Šustar, HUP Zagreb, predsjednik Udruge hotelijera | | Gunther Neubert, direktor Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore | | | . | | 10:30 – 10:50 | 1. stanka | . | | 10:50 – 12:20 | I. PANEL: Makroekonomske pretpostavke daljnjeg razvoja turizma | | Uvodne napomene i moderator Ante Gavranović | . | | Predviđeni sudionici: | Zvonimir Mršić, Podravka;
Boris Vukelić, Ceh trgovine, Hrvatska obrtnička komora;
Damir Zec, IBM Hrvatska;
Ivana Budin Arhanić, Valamar Adria holding;
Ivo Kunst, Institut za turizam | . | | 12:20 – 12:40 | 2. stanka | . | | 12:40 – 14:00 | II. PANEL: Proizvodnja i industrija – hotelijerstvu i ugostiteljstvu | | Moderator Ivan Forjan | . | | Predviđeni sudionici: | Marijan Kavran, Hrvatski drvni klaster;
Loredana Jurman Papišta, Eltor;
Franco Palma;
Nikola Serdar, Nimcro;
Josip Pelin, Udruga Hrvatski klaster konkurentnosti industrije tekstila, kože i obuće;
Zlatko Puntijar, Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a;
Dino Juriša, Robert Bosch;
Ruža Gregurov, Pesla pekarsko-slastičarska zadruga | . | | 14:00 | domjenak |
Kada: 15.10.2014. s početkom u 9 sati
Gdje: Zagreb, Hypo centar, dvorana RAB 1. kat
ULAZ SLOBODAN
Zbog ograničenog broja mjesta, molimo da se prijavite što prije na info@suvremena.hr
|
|
|
|