Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
15.06.2014. Poziv na konferenciju MAGROS 2014
Pod visokim pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske dr. Ive Josipovića


Opravdano se postavlja pitanje: zašto Hrvatska nikako ne uspijeva pronaći i uspostaviti šire poslovne interese i motive da se, poput ostalih snažnih emitivnih turističkih zemalja, i druga poslovna područja hrvatskoga gospodarstva aktivno uključe u turističku ponudu?

Postoji snažna interakcija između turizma, s jedne strane, te poljoprivrede i prehrambene industrije, ali i ostalih gospodarskih grana i djelatnosti, pa je očito kako treba pojačati učinkovitost svih djelatnosti koje tvore sastavnice turističkih proizvoda. Turizam bi u Republici Hrvatskoj, prema tome, mogao i morao postati osnova strategije izvozne ekspanzije.

MAGROS 2014

Ovogodišnji MAGROS 2014 nastavlja ideju povezivanja proizvođača i potrošača. Ovom se prilikom vezujemo za ideju koja u praksi postoji već više od 30 godina, ali se nikako ne realizira u punoj mjeri. Riječ je o strateškom povezivanju potrošača/turista na priobalnom području s proizvođačima hrane iz sjevernih, kontinentalnih dijelova Hrvatske.

Čvrsto komercijalno povezivanje može prerasti, s obzirom na značenje turizma u stvaranju BDP-a, u snažnu okosnicu razvoja hrvatskoga gospodarstva.
Realizacije dugogodišnje ideje o povezivanju „zelene“ i „plave“ magistrale

Republika Hrvatska danas je nedvojbeno pred operacionalizacijom nove, cjelovite strategije gospodarskoga razvoja, utemeljene na tržišnim načelima, što znači i temeljito usklađivanje različitih interesa, osobito na razini pojedinih gospodarskih djelatnosti.

Određivanje smjernica i mjera za uravnoteženje i usklađivanje potražnje potrošačkoga („plavog“) s ponudom proizvođačkoga („zelenog“) područja Republike Hrvatske, a kako bi se odredile dugoročne poticajne i ostale mjere gospodarske politike, osobito u turizmu i proizvodnji hrane, javlja se zato i kao glavni cilj projekta „Kontinentalni gospodarski resursi u funkciji razvitka turizma Republike Hrvatske“.

Neiskorištene mogućnosti domaćih proizvođača

Stanje u poljoprivredi i prehrambenoj industriji iznimno je nepovoljno, već i zbog maćehinskog odnosa mjera ekonomske politike prema tim, uz turizam, nedvojbenim gospodarskim prioritetima.

Zato se može ustvrditi da poljoprivreda i prehrambena industrija u Republici Hrvatskoj mogu u kvantitativnom i kvalitativnom smislu zadovoljavati potrebe domaćega tržišta, ali i potrebe inozemnih i domaćih turističkih potrošača u cijelosti, a postoje i velike izvozne mogućnosti.

Sve to, međutim, zahtijeva promišljenu razradu strateškog razvoja i razvitka proizvodnje hrane općenito, a posebice onoga segmenta koji je namijenjen zahtjevnom turističkom tržištu.
Komplementarne prednosti izvoza kroz turizam

Temeljni ekonomski učinci, koji se postižu izvozom proizvoda hrane preko turizma u odnosu na njihov klasičan izvoz jesu sljedeći:

  • jednostavnije ostvarenje deviznoga priljeva u turizmu i drugim komplementarnim djelatnostima;
  • ostvarenje većih cijena proizvoda hrane;
  • prodaja raznovrsnih proizvoda hrane koji se inače zbog slabe kvalitete, kvarljivosti, nekonkurentnosti i sl. ne bi mogli izvoziti;
  • prodaja proizvoda hrane više faze prerade;
  • veći devizni učinci;
  • nadvladavanje svih oblika agrarnoga protekcionizma;
  • mogućnost realiziranja PDV-a, trgovačke marže, turističke rente i sl.;
  • odsutnost raznih diskriminacijskih mjera;
  • smanjenje dijela troškova (pakiranja, prijevoza, kondicioniranja, manipulacije proizvoda i slično);
  • odsutnost poslova vezanih za ugovaranje izvoza;
  • mogućnost ekonomskoga vrednovanja prirodnih i društvenih atraktivnosti turističke ponude;
  • dugoročnija stabilnost poslovanja i
  • mnogih drugih pogodnosti koje sada ne dolaze do izražaja.

Program konferencije
09:00 – 09:30registracija sudionika
.
09:30 – 09:50 Otvorenje
Ivan Forjan, Nova TV - najava
Srećko Sertić - riječ organizatora
Michael A. Lange, direktor ureda u Hrvatskoj Zaklade Konrad Adenauer - pozdravni govor suorganizatora
.
09:50 – 10:30 Radni dio
Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore
Vedran Kružić, pomoćnik ministra gospodarstva
Ivo Bašić, savjetnik ministra turizma
Kristian Šustar, HUP Zagreb, predsjednik Udruge hotelijera
Gunther Neubert, direktor Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore
.
10:30 – 10:50 1. stanka
.
10:50 – 12:20I. PANEL: Makroekonomske pretpostavke daljnjeg razvoja turizma
Uvodne napomene i moderator Ante Gavranović
.
Predviđeni sudionici: Zvonimir Mršić, Podravka;
Boris Vukelić, Ceh trgovine, Hrvatska obrtnička komora;
Damir Zec, IBM Hrvatska;
Ivana Budin Arhanić, Valamar Adria holding;
Ivo Kunst, Institut za turizam
.
12:20 – 12:402. stanka
.
12:40 – 14:00II. PANEL: Proizvodnja i industrija – hotelijerstvu i ugostiteljstvu
Moderator Ivan Forjan
.
Predviđeni sudionici: Marijan Kavran, Hrvatski drvni klaster;
Loredana Jurman Papišta, Eltor;
Franco Palma;
Nikola Serdar, Nimcro;
Josip Pelin, Udruga Hrvatski klaster konkurentnosti industrije tekstila, kože i obuće;
Zlatko Puntijar, Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a;
Dino Juriša, Robert Bosch;
Ruža Gregurov, Pesla pekarsko-slastičarska zadruga
.
14:00domjenak
Ukratko
Kada: 15.10.2014. s početkom u 9 sati
Gdje: Zagreb, Hypo centar, dvorana RAB 1. kat


ULAZ SLOBODAN

Zbog ograničenog broja mjesta, molimo da se prijavite što prije na info@suvremena.hr

Povezani članci
15.06.14 Broj 3/2014
3-2014
15.06.14 Broj 3/2014
Agrokor uspješno završio proces kupnje Mercatora
15.06.14 Broj 3/2014
Mega priredbe stvaraju dodanu vrijednost
15.06.14 Broj 3/2014
Zablude EU fondova
15.06.14 Broj 3/2014
Razvoj i važnost kanala distribucije
15.06.14 Broj 3/2014
Lean – kako početi s primjenom svjetski najjačeg poslovnog sustava?
15.06.14 Broj 3/2014
Jadranski sajam
15.06.14 Broj 3/2014
Izvoz:
15.06.14 Broj 3/2014
Mobilna plaćanja
15.06.14 Broj 3/2014
Komuniciranje u marketingu
15.06.14 Broj 3/2014
GS1 standardi i EU regulativa
15.06.14 Broj 3/2014
Fina digitalni certifikati
15.06.14 Broj 3/2014
C.I.O.S.-u zamah za nove projekte
15.06.14 Broj 3/2014
Danas je svijet ICT suočen s trećom platformom
15.06.14 Broj 3/2014
Sadržaj broja 3-2014
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa