19.04.2010.
Europski potrošači u krizi štede na razne načine
Nijemci, Austrijanci i Nizozemci štede na hrani; Rusi i Talijani pak najviše režu troškove za odjeću i obuću
Dok potrošači u Njemačkoj, V. Britaniji, Francuskoj i Austriji nastoje svakodnevno štedjeti na raznim područjima, Španjolce i Poljake štednja toliko i ne brine. Naime, u te dvije zemlje jedan od tri ispitanika iskazuje da nije ništa štedio niti je smanjio svoj kućni budžet u proteklom razdoblju nakon izbijanja krize.
Pokazalo je to istraživanje agencije GfK iz veljače ove godine provedeno s ciljem da se stekne uvid u ponašanje potrošača u vremenu krize i njihov odnos prema štednji (“uštede dan po dan“).
Istraživanje je provedeno na bazi osoba starijh od 15 godina. Obuhvatilo je ukupno 10.200 potrošača u devet zemalja (Njemačka, Francuska, Velika Britanija, Italija, Nizozemska, Austrija, Španjolska, Poljska i Rusija), a uzorak je reprezentativan za ukupno 439 milijuna stanovnika tih.
Četiri od deset potrošača u Njemačkoj, Nizozemskoj i Austriji nastoji kupiti hranu i piće po najnižoj mogućoj cijeni. Suprotno, ispitanici u Rusiji i Italiji najviše režu troškove za odjeću i obuću
(49 odnosno 43%).
Smanjenje troškova prehrane izvan kuće (restorani i sl.) također su oblik limitiranja dnevnih troškova, posebno u Njemačkoj (48%), Francuskoj (45%), Austriji (41%) i Italiji (42%).
Potrošači u Rusiji i Njemačkoj pokušavaju odgoditi ( 45 odnosno 42%) velike kupovine (kao kupnja automobila, stroja za pranje rublja i sl.). Francuzi i Nijemci režu i svoje dnevne troškove vezane uz izlazak u kafiće na piće ili kavu. Slično se štedi i na troškovima za izlazak u kazalište ili kino - posebno Francuzi i Nijemci.
Biranje jeftinijeg aranžmana za odlazak na odmor također je uobičajeni oblik štednje za jednog od tri potrošača u Njemačkoj, Austriji, Francuskoj, Nizozemskoj i V. Britaniji.
|
Nešto više od 38% Britanaca i 27% Nizozemaca odgovara da štede zahvaljujući nižim troškovima za grijanje i hlađenje. Kupovanje najjeftinijih putnih karata za željeznicu i avion karakteristično je za jednu od pet ispitanih osoba u V. Britaniji, Njemačkoj i Austriji.
Žene su često štedljivije od muškaraca
Ukupno uzevši, žene su u Europi više orijentirane na štednju: one posebno najjeftinije kupuju hranu i pića (42% prema 34%), troše manje na odjeći i obuću (42% nasuprot 36%) i rjeđe kupuju novine i časopise (24% prema 18%).
Žene/domaćice predstavnice srednje klase u Europi posebno štede na hrani i piću (48%), ograničavaju svoju potrošnju za odjeću i obuću (47%), izlaske u kafiće (43%), restorane (46%) i kino (46%).
Ipak, starije predstavnice srednje klase ne moraju toliko štedjeti na hrani i piću (37%) te odjeći i obući (40%).
|
|
|
|