17.09.2007.
U slučaju spajanja OMV-a i MOL-a, mađarska kompanija ne bi smjela povećati svoj utjecaj u INA-i
U slučaju da dođe do kombinacije OMV-a i MOL-a, zajednički bi sve tri kompanije (s INA-om) imale gotovo monopolistički položaj na hrvatskom tržištu
Kad bi došlo do spajanja OMV-a i MOL-a, najvećih srednjeeuropskih naftnih kompanija, za mađarsku bi kompaniju bilo pogubno povećanje utjecaja u hrvatskoj INA-i.
MOL je, naime, nedavno na hrvatskom tržištu kupio Tifon koji upravlja sa četrdesetak benzinskih stanica na ključnim lokacijama, a još ih je dvadesetak u pripremi ili izgradnji. OMV, pak, u Hrvatskoj ima pedesetak benzinskih pumpi, a kad se tome doda četristotinjak INA-inih benzinskih stanica, jasno je da zajednička kompanija MOL-a i OMV-a ne bi dodatno smjela povećavati svoj utjecaj i udio u INA-i zbog mogućeg dominantnog utjecaja na maloprodajnom tržištu naftnih derivata.
Posljednju riječ u ovome imala bi, svakako, Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, koja bi morala odrediti koliki točno utjecaj, kroz vlasnički udio i/li kroz upravljanje ima MOL, odnosno, bi imala nova kompanija.
"Mogle bi se očekivati neke mjere od strane EU, ali ne mislimo da bi one bitno utjecale na vrijednost [kompanija]", odgovor je Thomasa Huemera, glasnogovornika austrijskog OMV-a na pitanje Bankamagazina o tome kako bi eventualno spajanje OMV-a i MOL-a utjecalo na konkurentnost na tržištu.
"U ovom trenutku nismo u mogućnosti dalje komentirati takvu situaciju jer bi Bruxelles, a ne MOL ili OMV, odlučivao o tom pitanju", dodaje Huemer.
U slučaju da dođe do kombinacije OMV-a i MOL-a, što se u ovom trenutku čini nerealnim, zajednički bi sve tri kompanije (sa INA-om) imale gotovo monopolistički položaj na hrvatskom tržištu.
S te bi se strane mogla i dodatno pojasniti odbojnost mađarske kompanije prema pristupu OMV-a koji je u proteklih nekoliko mjeseci, prema vlastitim tvrdnjama, povećao svoj udio na oko 18,9% dionica u mađarskoj kompaniji.
U OMV-u su ovih dana kazali i kako, u slučaju da menadžment MOL-a odbije ući u pregovore o tome kako bi se mogle iskombinirati snage OMV-a i MOL-a, imaju namjeru pristupiti MOL-ovim dioničarima kako bi im prikazali da kombinacija ove dvije kompanije «ima smisla». Huemer kaže kako ovo ne bi bila službena ponuda za preuzimanje nego tek informacija za vlasnike MOL-a.
U međuvremenu, u Mađarskoj je u pripremi zakon kojim bi se ograničila mogućnost stranog vlasništva za kompanije od strateške važnosti za državu, a sama izrada zakona dijelom je potaknuta i neočekivanim potezom OMV-a koji je nedavno objavio kako je zainteresiran za preuzimanje MOL-a.
Zsolt Hernadí, prvi čovjek MOL-a, je u intervjuu u subotnjem izdanju Večernjeg lista kazao kako je zadovoljan smjerom u kojem ide privatizacija INA-e, ali ne i brzinom te privatizacije.
Izvor: Bankamagazin
|
|
 |
|