Seniko studio
Broj 4/2007
Izdvajamo iz broja:
Broj 4-2007 - Ante Gavranović
Ana Knežević: SSSH traži referendumsko izjašnavanje o mirovinskoj reformi - Goran Pavlović
Veledrogerijsko tržište: Likvidnost na najnižoj razini u dvadeset godina
Novosti u Zakonu o zaštiti potrošača - Đema Bartulović, Vesna Buntić
Marka kao doživljaj (1) - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
Na snazi sporazum CEFTA 2006 - Uredništvo
Osvrt na novi nastavni plan i okvirni obrazovni program za zanimanje prodavač - Stjepan Brzak, prof.
Sezonsko zapošljavanje i problem radne snage u djelatnosti trgovine - Sanja Smoljak
Electrolux: Europska nagrada hrvatskoj podružnici
Goran Pavlović
Electrolux je svjetski lider u proizvodnji uređaja i opreme za čišćenje i kuhinju. Na godišnjoj razini prodaja prelazi 40 milijuna proizvoda koji se prodaju u 150 svjetskih zemalja. Paleta proizvoda uključuje hladnjake, perilice rublja i posuđa, usisavače i štednjake koji se na tržište plasiraju pod brendovima Electrolux, AEG-Electrolux, Zanussi, Eureka i Frigidaire. Tvrtka zapošljava oko 60.000 radnika diljem svijeta, a u 2006. godini Electrolux je zabilježio prodaju od preko 11 milijardi eura.

O poslovanju jedne od velikih svjetskih korporacija, fokusirajući se na lokalno tržište, razgovarali smo s izvršnim direktorom Electrolux Hrvatska Eduardom Slunjskim.

*Možete li, prije nego se osvrnemo na poslovanje tvrtke, istaći nekoliko naznaka svoje profesionalne karijere?
Moj Curriculum vitae nije baš prebogat. Završio sam Fakultet strojarstva i brodogradnje u Zagrebu. Poslovnu sam karijeru započeo sredinom devedesetih u Auto Zubaku, a od 1997. godine sam u Electroluxu. Od 2005. godine nalazim se na mjestu izvršnog direktora za regiju Hrvatske, Bosne i Hercegovine, a od nedavna i Crne Gore.

*Nedavno ste osvojili, kao Electrolux Hrvatska, korporativnu nagradu za najuspješniji pristup lokalnom i regionalnom tržištu.
Na početku da naznačim kako je tvrtka Electrolux na svjetskoj razini podijeljena prema kontinentalnoj osnovi. Prisutni smo na svim kontinentima, a europski udio u ukupnom prometu tvrtke iznosi oko 45 posto. Na tržištu Europe Electrolux je vodeći brend u segmentu prodajnih aparata. Globalno smo druga kompanija, odmah iza Whirlpoola.

Electrolux od ove godine dodjeljuje nagrade podružnicama, koje se najuspješnije prilagođavaju promjenljivim uvjetima i kretanjima lokalnih tržišta. Smatramo velikim uspjehom što smo, velikim trudom i zalaganjem, ostvarili zapažene rezultate što je središnjica Electroluxa prepoznala dodijelivši hrvatskom ogranku ovo vrijedno priznanje.

Nagrada je zamišljena kao priznanje, unutar globalne tvrtke s izuzetno širokom paletom proizvoda, pojedinim regionalnim podružnicama koje su se u najvećoj mjeri prilagodile zahtjevima matičnog tržišta. U obzir se uzimaju karakterističnosti svake pojedine zemlje ili regije te konzistencija i širina palete proizvoda koje se uspješno plasiraju na tržištu.

U tako postavljenim gabaritima, Electrolux Hrvatska ostvarila je najoptimalnije prodajne rezultate u konkurenciji 25 ostalih europskih podružnica.
*S kakvim se poslovnim poteškoćama susrećete pri uvozu robe u Hrvatsku?
Jedan od glavnih problema je nemogućnost dobivanja certifikata EUR.1. Pojašnjeno, radi se o uvjerenju o podrijetlu robe proizvedene u zemljama članicama Europske unije. Takvim certifikatom omogućuje se lakša, brža i jednostavnija distribucija robe na jedinstveno europsko tržište. Premda je Hrvatska dobrano odmakla u pretpristupnim pregovorima još uvijek se, u segmentu uvoza ovako deklarirane robe, nije ništa promijenilo. Posebno je čudno ako imamo u vidu da je Slovenija, u istovjetnoj situaciji pristupanja Uniji, imala na snazi certifikat EUR.1.

*Poznati ste kao tvrtka koja poklanja veliku pozornost očuvanju okoliša i društveno odgovornom poslovanju. Možemo skrenuti pažnju i na taj, sve više primarni, segment poslovanja?
Ekološka osviještenost je nužnost suvremenog poslovanja. Iako zvuči kao floskula o kojoj svi govore, mogu sa sigurnošću ustvrditi da je naša proizvodnja u potpunosti certificirana najstrožim zakonima zaštite okoliša.

Konačni proizvodi, uređaji i oprema štede energiju i time doprinose očuvanju prirode. Opasni otpad, koji se povezuje s uređajima ove vrste i namjene, u Electroluxu je davna prošlost te je u skladu sa strogim EU standardima.

Novi usisavači su razvijeni do vrhunskih multifunkcijskih uređaja koji, osim čišćenja kao svoje temeljne namjene, filtriraju zrak i doprinose zdravijem okolišu. Inovacije su iznimno važan segment poslovanja, pogotovu kada je riječ o zdravlju ljudi. U Hrvatskoj smo proteklih godina provodili edukacije po dječjim vrtićima. Radilo se o praktičnoj demonstraciji i edukaciji najmlađih o kvaliteti i koristi uređaja koji doprinose zdravijem životnom prostoru.

*Osim usisavača, koji biste uređaje posebno označili kao zanimljive tržištu i zašto?
Krajem protekle godine uveli smo novinu na tržište u segmentu perilica rublja. Radi se o uređaju koji ima posebnu mogućnost programiranja procesa pranja. Prilagođeno brzom načinu života u današnjem vremenu, na tom je uređaju moguće podesiti trajanje samog procesa. Ako želite da rublje bude oprano za dvadeset minuta, onda odaberete takvu opciju, a uređaj sam određuje koliko dugo će trajati proces pretpranja, pranja ili ispiranja.

Nova Electrolux sušilica rublja otklanja i do 70 posto naboranosti odjeće nakon pranja, što kod određenih materijala u potpunosti otklanja potrebu peglanja. Naša poslovna politika je tržištu ponuditi proizvode s velikom dozom inovacije, koji praktično pomažu ljudima u svakodnevnim poslovima.
*Što biste još istaknuli u segmentu društveno odgovornog poslovanja Electroluxa?
U cilju društveno odgovornog poslovanja, Electrolux već nekoliko godina u razdoblju proljetnih alergija tradicionalno provodi javno-zdravstvenu akciju ZA ZDRAVIJI DOM (Healthier Home), redovito u suradnji s vodećim alergološkim timovima u Hrvatskoj.

Tijekom tih akcija i ciljanih događanja građani se informiraju o važnosti održavanja čistoće u domovima, radnim prostorima te posebice u prostorima u kojima borave djeca, te o Electroluxovim proizvodima poput prečistača zraka i vrhunskih usisavača koji mogu znatno pomoći osobama oboljelim od alergija i astme, a koristiti svima da stvore okruženje ugodno i zdravo za življenje.

Ranijih godina (npr. 2002.) u suradnji s kazalištem "Mala scena" proizvedena je te u više hrvatskih gradova prikazana edukativna kazališna predstava "Zdrav i čisti dom". Ove godine povodom Svjetskog dana astme upriličili smo na Cvjetnom trgu u Zagrebu događanje u suradnji s alergološkim timom bolnice Sv. Duh na kojemu su građani imali priliku izmjeriti svoje plućne funkcije (spirometrija).

Od donacija tijekom 2006. godine, izdvojio bih donaciju SOS Dječjem Selu Ladimirevci, (Valpovo), kojemu smo krajem studenog donirali jedan kombinirani štednjak i jednu perilicu posuđa. Znajući da SOS-dječja sela brinu se za djecu bez roditelja i roditeljske skrbi, neovisno o njihovoj rasnoj, nacionalnoj i vjerskoj pripadnosti, pružaju im ljubav i sigurnost u obiteljskom okruženju, trajan dom i izobrazbu neophodnu za slobodan razvoj ličnosti, ponosni smo da smo u mogućnosti pomoći tako pšlemenitom cilju.

Pored toga, Klinici za traumatologiju Zagreb, Laboratoriju za razvoj kože (odjel za opekline), Odjel profesionalne opreme Electroluxa u prosincu je donirao digitalni hladnjak.

Izdvajamo iz broja:
Broj 4-2007
Ana Knežević: SSSH traži referendumsko izjašnavanje o mirovinskoj reformi
Veledrogerijsko tržište: Likvidnost na najnižoj razini u dvadeset godina
Novosti u Zakonu o zaštiti potrošača
Marka kao doživljaj (1)
Na snazi sporazum CEFTA 2006
Osvrt na novi nastavni plan i okvirni obrazovni program za zanimanje prodavač
Sezonsko zapošljavanje i problem radne snage u djelatnosti trgovine
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa