16.10.2014.
Otvoreni Dani hrvatskog turizma u Opatiji
Manifestacija Dani hrvatskog turizma, tradicionalna i najvažnija manifestacija hrvatskog turističkog sektora, utemeljena na struci, mjesto je osvrta na proteklu turističku godinu, ali i promišljanja turizma sljedeće i idućih godina, kazao je ministar turizma Darko Lorencin otvarajući manifestaciju 16. listopada u Hotelu Ambasador u Opatiji, koja je okupila više od tisuću turističkih djelatnika iz cijele Hrvatske.
Hrvatska je i ove godine rastuća destinacija unatoč vremenskim neprilikama, a s udjelom od 16,5 posto BDP-a sve je značajnija za hrvatsko gospodarstvo, ali i za sve ostale gospodarske sektore, osobito graditeljstvo, opremanje, prehrambeni sektor, kazao je Lorencin dodavši kako su podaci vrlo dobri te imaju značajan efekt za hrvatsko gospodarstvo.
Istaknuo je važnost suradnje javnog i privatnog sektora, ali i važnost investicijske klime koja treba biti još i bolja. Pokrenuti su određeni projekti, a na svim razinama treba ubrzati i omogućiti njihovu protočnost, kazao je ministar turizma istaknuvši kako je konačan cilj biti konkurentna destinacija, koja će omogućiti razvoj privatnom sektoru, ali i društvu u cjelini.
Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina naglasio je kako Kvarner svojim rezultatima pridonosi hrvatskom turizmu, nastojeći brendirati ovaj kraj, gastronomiju, privatni smještaj, ali i ponovno jačati zdravstveni turizam. Kvarner je kolijevka hrvatskog identiteta, pismenosti, zakonodavstva, ali i turizma, kazao je župan Komadina.
Opatija kolijevka hrvatskog turizma, ove godine obilježava 170 godina organiziranog turizma, te zadnjih nekoliko godina intenzivno radi na jačanju svoje infrastrukture, a sve je jači i priljev privatnih investicija. Sve se to radi planski i vodi računa o razvoju i uređenju sredine, naglasio je Ivo Dujmić, gradonačelnik Opatije.
|
Sudionici skupa u uvodnim su predavanjima mogli čuti strana iskustva u upravljanju turističkom destinacijom, pri čemu važnu ulogu imaju organizacije za destinacijski menadžment (DMO), koje moraju imati dobar model i fleksibilnu strukturu te viziju razvoja s kojom će upoznati sve sudionike u turizmu.
Također je važno razvijati i model konkurentnosti. Predstavljena su i irska iskustva u razvoju turizma. Irska je zbog utjecaj globalne krize izgubila dva milijuna posjetitelja sa osam milijuna na šest, te ostvaruju 5,9 milijuna eura prihoda od turizma. Kriza ih je natjerala da promišljaju turističku strategiju na drugačiji način.
Ove su godine vratili broj posjetitelja na 7,5 milijuna. Irska svojim gostima može ponuditi svoje kulturno i arhitektonsko nasljeđe, a također analizirali su i strukturu gostiju te prilagodili svoju ponudu jer u Irsku dolaze gosti koji žele doživjeti nešto novo, a važna je usluga, priča i pratitelj njihovom gostu.
Predstavljen je i e:DMS Konzorcij, koji nudi rješenja za set usluga i ICT rješenja u turizmu, uspostavom središnje baze znanja, kao modularni sustav za pohranjivanje uređivanje i distribuciju informacija.
Na skupu je predstavljen i Strateški marketinški plan turizma Hrvatske 2014.-2020., kojem je cilj jačanje snage brenda i konkurentnosti, rast prihoda od turizma i održivost.
Namjera je ostvariti kvalitetan i visokovrijedan proizvod, a da Hrvatska postane destinacija s više kvalitetnih turističkih proizvoda. S ciljem produljenja pred i poslije sezonu, na skupu je predstavljen i program „Hrvatska 365“ kojim su obuhvaćene 22 hrvatske turističke destinacije.
|
|
|
|