04.07.2014.
Lorencin i Dragonja: Hrvatska najpopularnija turistička destinacija slovenskih turista
Hrvatska je najpopularnija turistička destinacija slovenskih turista, lani je hrvatska turistička odredišta posjetilo 1,1 milijun Slovenaca, a 62 posto slovenskih privatnih putovanja u inozemstvo ostvareno je u Hrvatskoj, koja je tradicionalno među najvažnijim emitivnim turističkim tržištima Slovenije.
Istaknuto je to na današnjem susretu hrvatskog ministra turizma Darka Lorencina i slovenskog ministra za gospodarski razvoj i tehnologiju Metoda Dragonje u Grožnjanu. Ministri su razgovarali o suradnji dviju zemalja na području turizma poglavito što se tiče zajedničkih nastupa na dalekim tržištima.
Prošlogodišnjih 1,1 milijun slovenskih turista u Hrvatskoj predstavlja rast od 2,3 posto u odnosu na 2012. godinu, a ostvarenih 7,6 milijuna noćenja u porastu je za 2,9 posto. Slovenija je drugo emitivno tržište za Hrvatsku, iza Njemačke. Najveći broj noćenja slovenskih turista zabilježen je u kampovima, dok je među županijama slovenskim turistima prvi izbor upravo Istra.
Prema prvim rezultatima, u prvih pet mjeseci ove godine Hrvatsku je posjetilo 203 tisuće Slovenaca, koji su ostvarili 620 tisuća noćenja, što je 12 posto više dolazaka i 5,4 posto više noćenja nego u istom prošlogodišnjem razdoblju.
Istodobno, Hrvatska je tradicionalno među najvažnijim emitivnim tržištima Slovenije, lani su prema broju dolazaka turista Hrvati bili na četvrtom mjestu. Sloveniju je lani posjetilo 118.772 turista iz Hrvatske, što je 4,5 posto više nego u 2012., a ostvarili su 296.966 noćenja ili 0,2 posto manje nego u godini prije.
Ministri Lorencin i Dragonja su zajedničke prezentacije na dalekim tržištima ocijenili vrlo uspješnim, a u budućnosti se, kako su izjavili novinarima po završetku sastanka, snažnija suradnja posebno planira za tržišta Japana i Brazila, koja imaju velik potencijal.
Lorencin je pozvao slovenske turiste da dođu u Hrvatsku i to ne samo tijekom ljetnih mjeseci, već i na kraće vikend odmore, napominjući kako kako Hrvatska ima mnogo toga za ponuditi od vinskih cesta, dobre gastronomije, parkova prirode i nacionalnih parkova do biciklističkih staza i pustolovnog turizma. Naveo je kako privatni i javni sektor u hrvatski turizam ove godine ulažu oko 410 milijuna eura.
Podsjetio je kako nacionalne turističke organizacije već provode zajedničku promociju turizma obiju zemalja na dalekim tržištima pod sloganom "Experience Croatia, feel Slovenia" te su do sada organizirali zajedničke aktivnosti u Indiji, Japanu, Izraelu, Kini, Brazilu i Koreji, a do kraja godine planira se i zajedničko predstavljanje u Tajvanu i Japanu.
Ministar Dragonja naglasio je kako je turizam iznimno važna gospodarska grana u Sloveniji te ga raduje dobra suradnja s Hrvatskom na tom području.
|
"Imamo puno toga zajedničkog, na mnogo načina to se može savršeno nadopunjavati. Postoje brojne mogućnosti za jačanje suradnje na području turizma, posebice u području poticanja ulaganja, suradnje turističkog gospodarstva, prekogranične suradnje, stvaranja zajedničkih turističkih proizvoda i zajedničkog nastupa na trećim tržištima", poručio je Dragonja.
Govoreći o zajedničkim nastupima na novim udaljenim tržištima, Dragonja je rekao da imaju veliki problem s viznom politikom te će trebati omogućiti djelotvornije izdavanje viza.
Odgovarajući na novinarska pitanja o zajedničkim EU projektima, naveo je da je do sada realizirano 16 EU projekta za koje je ukupno povućeno oko 12 milijuna eura. (H)
|
|
|
|