Trgovina
Seniko studio
Turizam
17.10.2014. Veliko zanimanje za stručne skupove na Danima hrvatskog turizma
Na Danima hrvatskog turizma 2014., u opatijskom Hotelu Ambasador 16. i 17. listopada održani su brojni stručni skupovi na kojima su predstavljene teme povezane s razvojem i unapređenjem turističke djelatnosti. Teme su, među ostalim, predstavili stručnjaci Hrvatske gospodarske komore, a posebna je pozornost bila na obrazovanju za budućnost, povećanju potrošnje turista korištenjam suvremenih tehnologija, održivi turizam - hrvatska hotelska soba, te tema poticanja suradnje s halal tržištem.

Na prezentaciji „Kako povećati potrošnju turista korištenjem tehnologija današnjice?“ turističkim tvrtkama svojim inovativnim ICT tehnologijama predstavile su se tvrtke Infosit iz Poreča, američko-hrvatska Tradeticity, te zagrebačke tvrtke: Implementacija snova te Citus i Pandora studio iz Zagreba, kao i Udruženje za informacijske tehnologije HGK, odnosno njegova Grupacija za računalne igre. Infosit je predstavio svoj paket aplikacija Destination Management System, kojime povezuje sustav za upravljanje web sadržajima sa sustavom za rezervacije te albumima fotografija i videa, ali i s pozivnim centrom. Tradeticity je predstavio aplikaciju Origigi, kojom se gostu, na njegovom mobilnom telefonu, nude baš sve usluge unutar hotelskog naselja.

Implementacija snova predstavila je DaShefa, prvi hrvatski e-jelovnik koji gosti mogu pregledavati na tablet računalima, a koji je namijenjen Horeca kanalu.

Pandora studio predstavio je virtualni grad, interaktivnu aplikaciju namijenjenu turističkim destinacijama, koja potencijalnom i stvarnom gostu omogućuje da se prošeta te dozna mnoštvo informacija o mjestu u kojemu će provesti ili već provodi odmor.

Citus na DHT-u je predstavio svoju aplikaciju C@N motion, koja omogućava gostu da se informira o turističkim sadržajima bez dodirivanja zaslona, samo pokretima ruke. Grupacija za računalne igre Udruženja za IT HGK predstavila je mogućnosti novih tehnologija, pa i računalnih igara, koje se nude turističkim tvrtkama i destinacijama korištenjem najnovijih tehnologija.
Grupaciju za računalne igre HGK su predstavili Ante Vrdelja i Andrej Levenski, dopredsjednik, odnosno predsjednik Grupacije, te su naveli prednosti koje bi od marketinga u igrama mogla očekivati pojedina destinacija, ali i hrvatski turizam u cjelini.

Napredni menadžment u turizmu predstavila je IEDC - Bled škola za menadžment u suradnji sa Termama Tuhelj. Napredni menadžment program edukacije u turizmu provodi se u pet tjednih modula.

Na prva dva modula, koja se održavaju u Termama Turhelj, predstavljaju se trendovi i buduće strategije, a treći modul obrađuje glavna područja vođenja poslovanja u turizmu. Četvrti modul je koncentriran na razvoj vještina upravljanja.

Peti modul uključuje završne prezentacije sudionika. Između modula radi se na analizama, istraživanjima, preporukama, koja ulaze u završno izvješće koje se kao zaključak predstavlja svim sudionicima edukacije. Zadnja se tri modula održavaju u Sloveniji u IEDC-Bled školi za menadžement.

Predstavljajući hrvatske proizvođače namještaja na DHT-u u prezentaciji „Održivi turizam - hrvatska hotelska soba“, Petar Ćurić iz Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK naglasio je kako su hrvatski proizvođači namještaja spremni, u sinergiji sa turističkim sektorom i domaćim dizajnerima, odgovoriti na izazov pred kojim se nalazi hrvatski turizam, naime novi gost traži više od sunca i mora jer očekuje komunikaciju sa destinacijom.

Ta se komunikacija ogleda u interijerima koji ga educiraju o tradicijskim vrijednostima zemlje domaćina. Namještaj koji su osmislili hrvatski dizajneri i koji je izrađen u hrvatskim tvornicama, jedini je način da u našim hotelima i smještajnim kapacitetima ponudimo i više od onog što moderni gost očekuje, kazao je Ćurić dodavši kako je iz tog razloga potrebno uključiti domaće proizvođače namještaja u segmente opremanja interijera.

Osim sjedećih garnitura, stolica i stolova za restorane, u Hrvatskoj se izrađuju i suvremene hotelske sobe, namještaj po mjeri za lobije hotela te luksuzni dizajnerski namještaj, napomenuo je Ćurić.
Republika Hrvatska ulaskom u EU dobila je mogućnost korištenja strukturnih i investicijskih fondova EU kao punopravna članica.

Za financijsko razdoblje 2014-2020. Hrvatskoj je za potrebe kohezijske politike predviđeno više od 8 milijardi eura bespovratnih sredstava za sufinanciranje razvojnih projekata, rekao je Igor Bobek iz HGK koji je predstavio proces prijave na natječaje sufinancirane iz strukturnih fondova EU-a.

Prvi natječaji očekuju se krajem 2014., ili početkom 2015., a bit će namijenjeni poduzetničkim projektima, između ostalog, i u turizmu. Nakon prethodnih natječaja, očekuju se znatno veća sredstva za diretno sufinanciranje poduzetničkih projekata, modernizacija proizvodnje i smještajnih kapaciteta, certificiranje, itd.

Sama prijava projekata na natječaje sufinancirane iz fondova EU zahtjevaju strogo poštivanje administrativne procedure, zbog činjenice da se radi o bespovratnim sredstvima. Iskustva konzultanata predstavili su pak Sense Consuling i PricewaterhouseCoopers.

O perspektivama za rast i razvoj kroz halal turizam govorio je Aldin Dugonjić, voditelj Centra za certificiranje halal kvalitete. Halal je prisutan u svim prehrambenim navikama i svim područjima svijeta.

Halal turizam je novi oblik turističke ponude koji podrazumijeva da turistima muslimanima budu zadovoljena dva osnovna aspekta, omogućavanje uvjeta za obavljanje vjerskih obreda te halal hrane. Halal ima veliki tržišni potencijal te ga karakterizira brzo širenje.

Prema podacima Svjetske turističke organizacije, u 2013. godini vrijednost tog tržišta iznosila je 140 milijardi USD ili 13 posto od ukupne svjetske turističke zarade, kazao je Dugonjić. Gosti sa halal tržišta troše oko 1700 USD što je za 500 dolara više od prosječnih Europljana.

Troše 13 tisuća dolara na desetodnevnom putovanju, ali za Hrvatsku ne znaju te su im poželjni glavni hrvatski konkurentni na Mediteranu, pokazalo je istraživanje Instituta za turizam iz Zagreba provedeno u Kataru i Ujedinjenim Arapskim Emiratima tijekom 2013. godine.

U Hrvatskoj je trenutno certificiran 51 proizvođač i 15 ugostitelja. Među tvrtkama to su primjerice Vindija, Podravka, Kraš, Gavrilović, Paška sirana, Tvornica šećera Viro, Hoteli Baška, Esplanade Zagreb, restoran Les Ponds itd, kazao je Dugonjić.
Certificiranje u Hrvatskoj provodi Centar za certificiranje halal kvalitete, koji je osnovan kroz jedan od projekata Islamske zajednice u Hrvatskoj s ciljem da se uspostavi sustav koji bi omogućio proizvođačima i pružateljima usluga certifikaciju proizvodnih procesa te plasiranje proizvoda na tržište sa oznakom halal.

Centar provodi ustanovljavanje, praćenje i kontrolu proizvodnje u tvrtkama koje su se opredijele da njihov proizvod ili usluga sa šerijatskog gledišta bude dozvoljen halal. Cilj im je svojim djelatnošću postati prepoznatljiv partner u jačanju konkurentnosti hrvatskih tvrtki te osiguranju potrošača koji konzumiraju halal proizvode i usluge.

Povezani članci
01.03.16 Seminari, konferencije
Svjetski kongres o halalu u Opatiji početkom studenoga s više od tisuću sudionika
01.07.15 Vijesti
Povoljan utjecaj hrane na zdravlje – trend u porastu
20.11.14 Sajmovi i izložbe
Hrvatski namještajci dogovorili poslove na francuskom tržištu
16.10.14 Turizam
Otvoreni Dani hrvatskog turizma u Opatiji
14.10.14 Turizam
Dani hrvatskog turizma ovaj tjedan u Opatiji s oko 2.000 sudionika
07.03.14 Seminari, konferencije
Lider: Održana konferencija Prehrambena industrija - Prilike za rast
24.01.13 Prehrambeni proizvodi
ABC svježi krem sir dobio Halal certifikat
18.09.12 Tvrtke i tržišta
Mirni Rovinj dodijeljen Halal certifikat
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa