Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
07.03.2014. Lider: Održana konferencija Prehrambena industrija - Prilike za rast
U zagrebačkom hotelu Westin danas je održana konferencija 'Prehrambena industrija- Prilike za rast' u organizaciji Ministarstva poljoprivrede i poslovnog tjednika Lider.

Konferenciju je otvorila zamjenica glavnog urednika Lidera Manuela Tašler ukratko pojasnivši svrhu održavanja: 'Cilj konferencije je ukazati na potencijale koje prehrambena industrija ima. Mi smo sasvim sigurni i duboko uvjereni da prehrambena industrija ima prostora za rast i za razvoj.

Detektirali smo pet prilika za rast i sve ćemo ih detaljno obrazložiti predstavnicima prehrambene industrije. Oni su ta snaga koja može povući kompletni sektor.’

Zvjezdana Blažić, pomoćnica Ministra poljoprivrede istaknula je kako se unatoč šest godina krize prehrambena industrija još uvijek relativno dobro nosi, no ipak nije izbjegla sve posljedice. ‘Rezultatima ne možemo biti zadovoljni, okruženje je komplicirano, a sustav trom.

U takvim okolnostima, Vlada je izradila niz strateških dokumenata koji će biti temelj za razvoj. Ministarstvo gospodarstvo treba pohvaliti zbog izrade industrijske strategije, bilo je krajnje vrijeme da Hrvatska dobije takav dokument, ali mi ne možemo biti zadovoljni položajem prehrambene industrije u njoj’, kaže Blažić.

Rangiranje prehrane u drugi razred pokretača gospodarstva za Ministarstvo poljoprivrede je neprihvatljivo. U prehrani radi 64.000 radnika, odnosno 24 posto ukupne prerađivačke industrije, dok u pokretačkim industrijama radi 54.000 zaposlenika.

Dodana vrijednost sektora je 5,9 milijardi kuna što je gotovo ista dodana vrijednosti koju generiraju pokretački sektori. Blažić je zaključila govor ustvrdivši: ‘Nikako se ne možemo složiti da naša proizvodnja hrane nema potencijal za nastup na stranim tržištima.

Nalazimo se na iznimno zasićenom tržištu EU-a, ali novim idejama to možemo promijeniti. Na razvoju novih proizvoda sa pravim ljudima i puno rada put su do dobrih rezultata’.

Boris Teški, vlasnik konzultantske tvrtke Instar, govorio je modelima udruživanja u prehrambenoj industriji: ‘Cijeli lanac vrijednosti nalazi se pod pritiskom okruženja te borbe za profitabilnost i opstanak. Udruživanje je u tom kontekstu jedino rješenje i izlaz.’

Također, istaknuo je kako bi volio vidjeti više modela suradnje kao što su koperacije i join-venture jer kada je riječ o klasičnim preuzimanjima i spajanjima primjetan je trend stagnacije i nizak interes stranih ulagača. Teški je naveo primjere dvije globalne kompanije, Nestle i Danone, koje su rasle kroz akvizicije, ali danas surađuju međusobno i drugima kompanijama kroz joint-venture.
Članica Uprave Podravke Jadranka Ivanković govorila je o klasteru konkurentnosti prehrambeno-prerađivačkog sektora.

Svrha klastera je umrežavanje javnog, privatnog i i znanstveno-istaživačkog sektora. ‘Temeljna zadaća je jačanje konkurentnosti i stvaranje dodane vrijednosti, osnivanje centara kompetencija čiji je cilj komercijalizacija inovacija i primjena novih tehnologija u području hrane, horizontalno povezivanje, suradnja s drugim klasterima konkurentnosti’ rekla je Ivanković, dodajući da se Podravka dugoročno vidi u starteškim partnerstvima na projektima.

Darko Markotić iz Mesne industrije Braća Pivac dao je konkretan primjer udruživanja (Klaster hrvatski pršut) te rekao: ‘U klaster je zasad uključen 21 proizvođač s ukupnom proizvodnjom od 240 tisuća pršuta, dok su instalirani proizvodni kapaciteti 500 tisuća pršuta.

Klaster članicama omogućava zajednički nastup prema dobavljačima da bi se osigurala dovoljna kvaliteta i količina proizvoda, zajedničku nabavu radi smanjenja cijena ulaznih troškova, zajedničko otvaranje novih tržišta te zajednički marketinški nastup.’ Cilj je smanjivanje uvoza i povećanje domaće proizvodnje jer sada niti polovica potrošnje pršuta ne dolazi iz domaće proizvodnje.

Zoran Aralica, istraživač Ekonomskog instituta u Zagrebu objasnio je kako dugoročna obilježja hrvatskog tipa kapitalizma ukazuju na prilično negativan aspekt. U razdoboljima kada se i događalo nešto dobro, uvjeti trgovanja su se pogoršali zbog pogrešne alokacije novca, što se ostavilo posljedice i na prehrambeni sektor.

Aralica poručuje: ’Prehrana ima vitalnost u odnosu na ostale sektore i vrlo veliki udio u BDP-u, čime se ostale industrije ne mogu pohvaliti. Važan aspekt industrije i internacionalizacija poslovanja, ali prije nastupa u inozemstvu treba sačuvati vlastitu poziciju na domaćem tržištu.’
Izvršni direktor Agrokora za strategiju i tržišta kapitala, Zdravko Marić, kaže kako u zadnjih 13 godina uvoz poljoprivrednih proizvoda po svim klasifikacijama nadmašuje izvoz. ‘Koliko je bio jak pritisak na izvoz utoliko je olakšan i uvoz.

Hrvatska prehrambena industrija ima tradiciju, prepoznatljivost na regionalnom tržištu, kvalitetu proizvoda, necikličko ponašanje u recesiji i sirovinsku osnovu. No osim i snaga, imamo i slabosti, poput ovisnosti o primarnim proizvodima, nisku produktivnost, mala ulaganja u istraživanje i razvoj te nove proizvode i niske profitne marže kod nekih kategorija proizvoda’, objašanjava Marić.

Velik potencijal ima i turizam o čemu je govorio Boris Dujmović iz Marioline. Dujmović tvrdi da je hrvatski proizvod potreban ugostiteljstvu kako bi mu stvorio dodatnu vrijednost. Iako je tehnologija strana, proizvod uvijek ostaje domaći, a suradnjom sa hotelskim tvrtkama otvara se veliko tržište za prehrambeni sektor.

Za okruglim stolom govorili su: Zvjezdana Blažić (Ministarstvo poljoprivrede), Đuro Horvat (Udruženje vinarstva HGK), Jadranka Ivanković (Podravka), Božica Marković (HGK), Dr.sc. Ivan Mišetić (Atlantic grupa) i Boris Teški (Instar). Zaključili su kako tvrtke moraju biti partneri a ne samo konkurencija.

Konferencija je završena drugim okruglim stolom na kojem su prisustvovali Joško Klisović (MVPE) koji je komentirao kako služba gospodarske diplomacije pri Ministarstvu vanjskih poslova je ekipiran da pruža podršku izvozno orjentiranim firmama, Aldin Dugonjić (Centar za certificiranje halal kvalitete) istaknuo je važnost ovog standarda za prodor na tržište od 1.9 milijardi potrošača i Marin Pucar (Zvečevo) je predstavio kako su proizvodi te tvrtke uspjeli nači put do polica jednog od najvećih svjetskih trgovačkih lanac Tesco.

Povezani članci
01.03.16 Seminari, konferencije
Svjetski kongres o halalu u Opatiji početkom studenoga s više od tisuću sudionika
27.01.16 Financije i gospodarstvo
Sastanak u Vladi s predstavnicima MMF-a o proračunskim planovima
20.07.15 Trgovina na malo
Lidl izvezao 70% više hrvatskih proizvoda u prvoj polovici godine
01.07.15 Vijesti
Povoljan utjecaj hrane na zdravlje – trend u porastu
14.04.15 Sajmovi i izložbe
U Osijeku počeo 5. "Brown Forum"
02.03.15 Financije i gospodarstvo
Grčić u Parizu na sastanku Vijeća poduzetnika Francuska – Hrvatska
17.12.14 Izvoz
Ove godine izvoz probija čarobnu granicu od 10 milijardi eura
19.11.14 Vijesti
Domaćim prozvođačima Kranjske kobasice HGK osigurala korištenje naziva sljedećih 15 godina
17.10.14 Turizam
Veliko zanimanje za stručne skupove na Danima hrvatskog turizma
06.06.14 Tvrtke i tržišta
Potpuni uspjeh Podravkinih proizvoda – svih šest nominiranih dobili nagradu Superior Taste Awarda
01.04.14 Vijesti
Sastanak u HGK: Turkmenistan želi hrvatske tvrtke na svom tržištu
31.03.14 Vijesti
Intenzivnija suradnja HUP-a i Ministarstva poljoprivrede
13.03.14 Vijesti
Hong Kong otvara vrata hrvatskim gospodarstvenicima
18.02.14 Sajmovi i izložbe
U HGK predstavljene ovogodišnje manifestacija Novosadskog sajma
15.11.13 Financije i gospodarstvo
Održani Stručni savjeti za praćenje stanja u proizvodnji i preradi žitarica i uljarica
16.10.13 Tvrtke i tržišta
Suradnja s IKEA-om jača konkurentnost hrvatskih proizvođača
10.06.13 Prehrambeni proizvodi
Podravka osvojila osam međunarodnih Superior Taste Award priznanja
06.06.13 Tvrtke i tržišta
Mercator-H će zadržati 70 posto proizvoda hrvatskih dobavljača
29.04.13 Vijesti
Kazahstan je prilika za hrvatske građevinare
08.04.13 Vijesti
Brown Forum 2013: Pred Hrvatskom je ključnih 18 mjeseci
27.03.13 Vijesti
Počasni konzulat RH u Donjecku bit ce potpora hrvatskim tvrtkama u poslovanju s Ukrajinom
27.02.13 Vijesti
Američko tržište spremno za hrvatska vina
20.02.13 Promocije
Predstavljeni Dani komunikacija - središnja hrvatska marketinška manifestacija
20.02.13 Sajmovi i izložbe
Hrvatska zemlja partner na poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu
24.01.13 Prehrambeni proizvodi
ABC svježi krem sir dobio Halal certifikat
08.11.12 Zaposlenost / plaće
Plaće kaskaju za prihodima
18.09.12 Tvrtke i tržišta
Mirni Rovinj dodijeljen Halal certifikat
14.09.12 Seminari, konferencije
Podravka organizirala prvu e-learning konferenciju
07.07.12 Tvrtke i tržišta
Predsjednik Parlamenta Novog Zelanda posjetio Podravku
29.05.12 Tvrtke i tržišta
Uprava Badela 1862 kazneno prijavila nepoznatog počinitelja
14.05.12 Korisne informacije
Održano 4. “cool okupljanje” korisnika Coolinarike
07.05.12 Brandovi
Podravka: Dodijeljene nagrade CROPAK za najbolji redizajn Kvikija
25.04.12 Karijere
Hrvoje Kolarić novi je predsjednik Uprave Belupa
16.04.12 Seminari, konferencije
Funkcionalna hrana u Hrvatskoj
02.04.12 Ekologija
Vjesnik: Neiskorištenim otpadom razbacujemo se kao 'pijani bogataši'
24.02.12 Karijere
Zvonimir Mršić novi predsjednik Uprave Podravke
08.02.12 Sajmovi i izložbe
U HGK predstavljen 79. međunarodni poljoprivredni sajam u Novom Sadu
13.12.11 Karijere
Zvjezdana Blažić više nije na čelu Badela 1862
10.11.11 Tvrtke i tržišta
Badel 1862: Zastoj dokapitalizacije utječe na poslovanje
16.09.11 Šira regija
Marić: Hrvatskoj 2013. oko 800 mil. eura iz EU fondova
22.08.11 Tvrtke i tržišta
Predsjednica Uprave Badela Zvjezdana Blažić bez razrješnice
12.07.11 Tvrtke i tržišta
Polugodišnji prihodi Badela 1862 porasli 29 posto
17.09.10 Karijere
VL: Mišetić napušta posrnuli Croatia Airlines i odlazi u Atlantic
30.08.10 Tvrtke i tržišta
Badel 1862: Spremna prodaja Kalničkih voda Atlantic grupi
22.12.09 Karijere
Zvjezdana Blažić nova predsjednica uprave Badela 1862
14.11.08 Karijere
Joško Klisović imenovan za Generalnog tajnika Atlantic Grupe
04.12.07 Tvrtke i tržišta
13:1 – nadzorni let Croatia Airlinesa
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa