Info
Seniko studio
Vijesti iz svijeta
17.05.2012. Istraživanje Tetra Paka o mljekarskoj industriji
Novo istraživanje Tetra Paka, vodeće svjetske kompanije za preradu i pakiranje hrane, prepoznalo je 2,7 milijardi potrošača s niskim prihodima u zemljama u razvoju kao sljedeću veliku priliku za rast prometa u mljekarskoj industriji, zahvaljujući očekivanom porastu prosperiteta, kupovne moći i želje za zapakiranim tekućim mliječnim proizvodima (LDP), stoji u priopćenju.

Prema indeksu mliječne industrije, predviđa se povećanje njihove potrošnje s oko 70 milijardi litara u 2011. na skoro 80 milijardi litara u 2014. godini. Inače, indeks prati svjetske činjenice, brojčane podatke i trendove u svjetskoj mliječnoj industriji. Očekuje se da će se mnogi od ovih potrošača u narednim godinama odlučiti za zapakirano umjesto nepakiranog mlijeka.

Ovi potrošači žive s dva do osam američkih dolara na dan i predstavljaju gotovo potpuno neiskorišten segment tržišta od strane današnjih prerađivača mliječnih proizvoda.

Prema Tetra Paku, nazvani potrošačima koji su pozicionirani niže u piramidi (DiP potrošači), oni čine oko 50% stanovništva zemalja u razvoju i troše 38% LDP u zemljama u razvoju. Polovina ovih DiP potrošača živi u Indiji i Kini.

Tetra Pakova istraživanja su se usredotočila na šest zemalja koje čine preko 76% potrošnje tekućih mliječnih proizvoda od strane DiP potrošača u zemljama u razvoju: Indija, Kina, Indonezija, Brazil, Pakistan i Kenija.
Prelaskom s niskog do srednjeg prihoda do kraja ovog desetljeća, očekuje se da će se poboljšati status mnogih DiP potrošača, što će uvećati njihovu kupovnu moć i asortiman proizvoda koje kupuju.

Uz povećanje raspoloživog prihoda i jačanje svijesti o značaju sigurnosti hrane, kao i potrebe za praktičnim rješenjima za trenutnu konzumaciju napitaka, očekuje se i povećanje potražnje za zapakiranim proizvodima.

Predviđa se da će se, od 2009. do 2020. godine, globalno DiP stanovništvo smanjiti za ukupnu godišnju stopu rasta (CAGR) koja iznosi 3% godišnje. Predviđa se porast stanovništva koje živi s više od osam $ na dan od 4% (CAGR) godišnje, u skladu s tvrtkom Boston Consulting Group, koja je pomogla Tetra Paku u razvoju DiP klasifikacije.

Prodor na ovo tržište nije bez izazova, navodi se u izvještaju. Tetra Pak je prepoznao tri ključna izazova za prerađivače mlijeka i mliječnih proizvoda koji žele doći do potrošača na ovom rastućem tržištu:

- Moraju raditi proizvode koji su pristupačni, dostupni i privlačni za potrošače s ograničenim prihodima. To znači da moraju proizvoditi zdrave, sigurne i hranjive pakirane mliječne proizvode, bez generiranja neodrživih troškova.

- Moraju ih nuditi u malim tradicionalnim trgovinama u udaljenim seoskim područjima ili zakrčenim gradovima – gdje inače kupuju DiP potrošači.

- Kako se navodi u izvještaju, za razvoj proizvoda, rješenja za pakiranje i preradu za potrebe ovih potrošača s niskim prihodima, inovacije i efikasnost će biti od suštinskog značaja.
Tetra Pak je odredio niz načina da učini proizvode pristupačnijim. Među njima je i promjena načina na koji su razvijeni i mliječni proizvodi i načini pakiranja – pri čemu razvoj potiče cijena proizvoda.

Korištenjem alternativa za punomasno mlijeko – kao što su sirutka ili mliječna kiselina – također je moguće proizvesti hranjive i zdrave mliječne proizvode po nižoj cijeni. Drugi način je smanjenje veličine paketa ili opredjeljenje za jednostavnije pakiranje.

Ubrzan LDP rast od 2011. do 2014.
Tetra Pak je objavio da se potražnja LDP-a treba povećati u razdoblju od 2011. do 2014. godine, i to prije svega u Aziji, Africi i Latinskoj Americi. Prema istraživanju Tetra Paka, očekuje se povećanje globalne potrošnje LDP-a za CAGR od 2,9% u razdoblju 2011.–2014., s povećanjem od 2,5% u razdoblju 2008.–2011., zahvaljujući povoljnoj potražnji na tržištima u razvoju.

Također prema Tetra Pakovoj analizi, predviđa se da će fermentirani mliječni napitci (FMN), mlijeko za bebe i mlijeko za malu djecu, kao i aromatizirano mlijeko, zabilježiti najbrže stope rasta u razdoblju od 2011. do 2014.

Očekuje se da FMN, napitci koji se obično smatraju pristupačnim i omiljenim među azijskim DiP potrošačima, dostignu najbržu stopu rasta s CAGR od 11,9%, a zatim slijedi mlijeko za bebe i mlijeko za malu djecu s CAGR od 9,0%. Na trećem mjestu je aromatizirano mlijeko, još jedan pristupačan omiljen proizvod među DiP potrošačima, čiji je očekivan CAGR od 4,8%, ističe se u priopćenju.

"Pružanje zapakiranih tekućih mliječnih proizvoda koji su pristupačni, zdravi i hranjivi DiP potrošačima, ne predstavlja samo poslovnu priliku. To je prilika da se transformiraju životi tako što će se sigurna i hranjiva namirnica učiniti dostupnom novoj generaciji potrošača", izjavio je predsjednik i izvršni direktor kompanije Tetra Pak Dennis Jönsson.

Povezani članci
22.09.16 Prehrambeni proizvodi
Tetra Pak vidi prilike za rast za stopostotne sokove
25.07.16 Karijere
Tetra Pak imenovao novog generalnog direktora za jugoistočnu Europu
26.05.15 DOP
Tetra pak nagrađuje na Floraartu 2015. – za upotrijebljenu ambalažu građanima daruje sadnice cvjetnice
28.04.15 Tvrtke i tržišta
Tetra Pak izvijestio rast unatoč „izazovnoj godini“
30.01.15 Karijere
Charles Héaulmé imenovan je potpredsjednikom Tetra Pakovog odjela za Europu i središnju Aziju
24.12.14 Brandovi
Tetra Pak 20 godina u Hrvatskoj
16.12.14 DOP
Tetra Pak® u budućnosti planira proizvoditi ambalažu isključivo s FSC® certifikatom
29.10.14 Tvrtke i tržišta
Rastuća globalna potražnja za mlijekom zahtijeva pažljivo balansiranje prema indeksu mliječne industrije kompanije TETRA PAK
19.03.14 Ekologija
Tetra Pak postigao napredak u ostvarivanju ekoloških ciljeva
15.01.14 Istraživanja
Tetra pak® osvojio prestižnu nagradu Worldstar
16.12.13 Promocije
Juicy kids u Tetra Wedge Aseptic® ambalaži – posebna zabava za najmlađe
17.10.13 Istraživanja
Sve veća potreba za obnovljivim materijalima i ekološkim obilježavanjem proizvoda
24.09.13 Vijesti iz regije
Fructal predstavio novu investiciju u pogon Tetra Edge
20.11.12 Ekologija
Tetra Pak sadi što je dobro! Građanima Zagreba darovano 60 sadnica
19.09.12 Vijesti iz svijeta
Novo Tetra Pak pakiranje pruža potrošačima više funkcionalnosti
25.04.12 Promocije
Tetra Pak predstavio šest uzbudljivih dodataka ambalažnom portfelju
13.10.11 Promocije
Tetra Brik Aseptic Edge: Najpopularnija kartonska boca u novom ruhu
24.05.11 Tvrtke i tržišta
Tetra Pak: Prva aseptična kartonska boca za mlijeko u svijetu
24.03.11 Tvrtke i tržišta
Novi inovativni zatvarači za Tetra Pak ambalažu
11.03.10 Tvrtke i tržišta
Tetra Pak: Prihodi od prodaje u 2009. porasli na 8,95 milijardi eura
14.12.09 Prehrambeni proizvodi
Tetra Pak: Unatoč recesiji potrošnja mlijeka u porastu
06.04.09 Tvrtke i tržišta
Prihodi Tetra Pak grupe 8,8 milijardi eura
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa