28.04.2015.
Tetra Pak izvijestio rast unatoč „izazovnoj godini“
Daljnje smanjivanje globalnoga bruto domaćeg proizvoda te sve veće tržišno natjecanje unutar sektora pakiranja tekućih prehrambenih proizvoda nametnuli su 2014. kao izazovnu godinu za Tetra Pak.
Unatoč tome, ova tvrtka ostvarila je neto prodaju od 10,9 milijardi eura, što je za 1,7 posto više u odnosu na 2013. godinu, uz snažan rast prodaje kapitalne opreme i tehničkih rješenja koji je pomogao neutralizirati stanje u razočaravajućoj godini za ambalažni materijal.
„Uzevši u obzir tešku godinu, u kojoj je rast ambalažnog materijala bio sporiji od prvotno očekivanog, vidjeli smo jasne dokaze da je naša poslovna strategija djelotvorna. Prodaja kapitalne opreme dosegla je gotovo 2 milijarde eura, a prodaja tehničkih rješenja premašila je 1 milijardu eura po prvi put u povijesti tvrtke.
Dio našeg poslovanja koji čine rješenja za preradu na kraju godine je zabilježio rekordno visok broj narudžbi, za 20 posto više u usporedbi s koncem 2013. godine.
Također, posvjedočili smo značajnom porastu prodaje naših naprednih ambalažnih formata: u 2014. na police je stiglo 7,1 milijardi više pakiranja nego u 2013. godini, nudeći kupcima optimalnu funkcionalnost i diferencijaciju“, prokomentirao je predsjednik i izvršni direktor tvrtke Tetra Pak, Dennis Jönsson.
Rješenja za pakiranje
Poslovna jedinica tvrtke koja se bavi rješenjima za pakiranje postigla je neto prodaju od 9,4 milijarde eura – za 0,9 posto više nego 2013. godine. Količine ambalažnog materijala dosegle su 180 milijardi pakiranja, što je malo više od 178 milijardi pakiranja prodanih u 2013. godini, dok je prodaja kapitalne opreme zabilježila porast prihoda od 6,4 posto u usporedbi s prethodnom godinom.
Tehničke usluge postigle su porast od 11 posto. Gotovo 30 posto prodaje tehničkih usluga sada potiče od servisnih ugovora, budući da sve više kupaca prepoznaje vrijednost proaktivnog održavanja, stabilnih performansi i predvidljivih troškova.
Rastuća potražnja za proizvodima tvrtke iz kategorije naprednih formata poticala je uglavnom od segmenta obiteljskih pakiranja, pri čemu su Tetra Brik® Aseptic (TBA) Slim te TBA Edge – oba s otvorima nove generacije – zabilježili porast godišnje prodaje od 42 posto, odnosno 55 posto. Među porcijskim pakiranjima, Tetra Prisma® Aseptic je nastavio solidnim tempom, uz porast u usporedbi s prethodnom godinom od više od 38 posto, odnosno 2,1 milijardi pakiranja.
|
Dennis Jönsson
Rješenja za preradu
Za razliku od poslovne jedinice koja se bavi rješenjima za pakiranje, jedinica koja se bavi rješenjima za preradu zabilježila je još jednu godinu dobrog rasta, s posebno velikom potražnjom u sektorima prerade mlijeka u prahu i sira.
Neto prodaja porasla je za gotovo 7 posto u usporedbi s proteklom godinom, što je rezultat dvoznamenkastih pomaka u južnoj Aziji, istočnoj Aziji i Oceaniji i Kini, potpomognut u prvom tromjesečju Tetra Pakovom akvizicijom švicarske tvrtke Miteco, svjetskog lidera u proizvodnji gaziranih bezalkoholnih napitaka.
Tvrtka je također osjetila koristi od akvizicije u 2013. godini danske kompanije specijalizirane za tehnologiju filtriranja, DSS Silkesborg, čiji su stručnost i ugled odigrali ključnu ulogu u osiguravanju najveće narudžbe u segmentu prerade u povijesti Tetra Paka za jednu njemačku tvornicu mlijeka i sirutke u prahu.
Inovacija koja donosi vrijednost
U 2014. godini lansiran je niz novih proizvoda za preradu i pakiranje, namijenjenih da doprinesu težnjama kupaca koje se tiču održivoga rasta.
Jedan od vrhunaca u tom pogledu bilo je uvođenje Tetra Rex® Bio-based, prvog kartonskog pakiranja u svijetu koje je u cijelosti izrađeno od biljnih materijala, kombiniranjem kartona s plastikom dobivenom iz šećerne trske, umjesto nafte ili plina.
U širem smislu, tijek inovacija nastavio je rezultirati rješenjima za preradu i pakiranje koja zadovoljavaju potrebe kupaca na načine koji minimiziraju utjecaj na okoliš te smanjuju troškove optimiziranjem potrošnje energije, smanjivanjem potrošnje vode i smanjivanjem otpada.
„Godina 2015. će nesumnjivo biti još jedna zahtjevna godina, no mi smo uvjereni da će naš strateški pravac nastaviti jačanje naše tržišne pozicije i donijeti nam daljnji uspjeh i u segmentu prerade i u segmentu pakiranja. Mi ćemo se, kao i uvijek, fokusirati na stvaranje vrijednosti za kupca putem stalnih inovacija i pomaganjem kupcima da osiguraju dobre pozicije radi iskorištavanja brojnih prilika koje vidimo pred njima“, zaključio je Jönsson.
|
O TVRTKI TETRA PAK
Tetra Pak je vodeća svjetska tvrtka u proizvodnji rješenja za preradu i pakiranje prehrambenih proizvoda. Uz blisku suradnju s kupcima i dobavljačima, mi nudimo sigurne, inovativne i ekološki prihvatljive proizvode koji svakoga dana zadovoljavaju potrebe stotina milijuna ljudi u više od 170 zemalja širom svijeta.
S preko 23 000 djelatnika koji rade u više od 80 zemalja, mi vjerujemo u odgovornost lidera industrije i načelo održivosti u poslovanju. Naš slogan „ŠTITI ŠTO JE DOBRO™“ odražava našu viziju sigurne i dostupne hrane u svim dijelovima svijeta.
FSC licencni kod za Tetra Pak je FSC™ C014047. Više informacija o tvrtki Tetra Pak možete pronaći na www.tetrapak.com
|
|
|
|