Robe
Seniko studio
Prehrambeni proizvodi
14.12.2009. Tetra Pak: Unatoč recesiji potrošnja mlijeka u porastu
U 2009. predviđa se porast potrošnje na razvijenim tržištima od 0,6 posto, a u cijelom svijetu 1,3 posto, odnosno na čak 263 milijarde litara

Prema Tetra Pakovom indeksu mliječne industrije koji prati događanja, podatke i trendove u mliječnoj industriji diljem svijeta, potrošnja trajnog mlijeka i drugih trajnih tekućih mliječnih proizvoda diljem razvijenih tržišta porast će u 2009. godini za 0,6 posto u odnosu na 2008., a na cijelom svijetu čak 1,3 posto.

Tako će do kraja 2009. godine svjetska potrošnja mlijeka i tekućih mliječnih proizvoda dosegnuti 263 milijarde litara što predstavlja povećanje u usporedbi s 259 milijardi litara u 2008. godini.

Ova brojka se povećava na 284 milijarde litara ako uključimo sojino mlijeko i druge zamjene za mliječne proizvode, kao što su mlijeka od riže, orašastih plodova i sjemena.

“Iako je recesija utjecala na mnoge sektore, nije utjecala na isti način na potrošnju trajnog mlijeka i tekućih mliječnih proizvoda,” ističe Dennis Jönsson, predsjednik i generalni direktor grupacije Tetra Pak.

“Mlijeko je zdrava, hranjiva i dostupna osnovna namirnica koju svakodnevno pije 44% svjetskog stanovništva. Iako smo vidjeli da neki potrošači prelaze na jeftinije proizvode u kategoriji, tržište ostaje stabilno”, dodaje.

Tetra Pak predviđa da će u periodu od 2009. do 2012. godine porasti ukupna svjetska potrošnja trajnog mlijeka i tekućih mliječnih proizvoda i to po godišnjoj stopi rasta od 2,2 posto.

Velik dio ovog rasta predvodit će tržišta u razvoju, koja su u periodu od 2005. do 2008. godine proizvela rast od 95,8%, i to zbog čimbenika kao što su rast broja stanovnika, povećanje dohodaka te činjenice da su tekući mliječni proizvodi relativna novost.
Razvijena tržišta, koja predstavljaju oko jedne trećine (32%) svjetske potrošnje trajnog mlijeka i tekućih mliječnih proizvoda, suočavaju se s težom situacijom jer mnoga već imaju velike stope potrošnje mlijeka po stanovniku.

Na primjer, Irska je vodeća u svijetu prema potrošnji trajnih i kratkotrajnih mliječnih proizvoda po stanovniku, sa 160 litara po osobi godišnje u usporedbi s potrošnjom od samo 19 litara po stanovniku godišnje u Kini.

Međutim, Tetra Pakov indeks mliječne industrije naglašava da proizvođači na razvijenim tržištima ne miruju te da pronalaze nove načine kako da održe rast, prepoznajući potrošačke trendove i promovirajući prednosti trajnih proizvoda.

Primjerice, u Španjolskoj je rast postignut stvaranjem novog segmenta u obogaćenom i funkcionalnom mlijeku s dodanim kalcijem za zdrave kosti i mlijeko s Omegom 3 za zdravo srce, mlijeko za dojenčad i mlijeko bez laktoze.

Zahvaljujući promociji zdravih proizvoda koje provode mljekare, ali i zdravstveni djelatnici, u Španjolskoj prodaja obogaćenog mlijeka iznosi 20% od ukupne prodaje mlijeka.

Način života u SAD-u uvjetuje da se potrošači okreću kupovini većih zaliha mlijeka za djecu i dojenčad koje mogu čuvati na sobnoj temperaturi, izbjegavajući tako česte odlaske u trgovine.

Osim toga, proizvođači vide potencijal za rast potrošnje u aromatiziranom i sojinom mlijeku. Primjerice. u njemačkim školama djeci se servira mlijeko s različitim okusima, a u SAD-u to je uobičajeni sastojak svačijeg doručka.

Tako su tijekom zadnjih 12 mjeseci Velika Britanija, Španjolska, Kanada i Australija zabilježile rast u potrošnji aromatiziranog mlijeka, druge najveće kategorije tekućih mliječnih proizvoda nakon bijelog mlijeka koje čini 76% svjetske potrošnje mlijeka.

Povezani članci
22.09.16 Prehrambeni proizvodi
Tetra Pak vidi prilike za rast za stopostotne sokove
25.07.16 Karijere
Tetra Pak imenovao novog generalnog direktora za jugoistočnu Europu
26.05.15 DOP
Tetra pak nagrađuje na Floraartu 2015. – za upotrijebljenu ambalažu građanima daruje sadnice cvjetnice
28.04.15 Tvrtke i tržišta
Tetra Pak izvijestio rast unatoč „izazovnoj godini“
30.01.15 Karijere
Charles Héaulmé imenovan je potpredsjednikom Tetra Pakovog odjela za Europu i središnju Aziju
24.12.14 Brandovi
Tetra Pak 20 godina u Hrvatskoj
16.12.14 DOP
Tetra Pak® u budućnosti planira proizvoditi ambalažu isključivo s FSC® certifikatom
29.10.14 Tvrtke i tržišta
Rastuća globalna potražnja za mlijekom zahtijeva pažljivo balansiranje prema indeksu mliječne industrije kompanije TETRA PAK
19.03.14 Ekologija
Tetra Pak postigao napredak u ostvarivanju ekoloških ciljeva
15.01.14 Istraživanja
Tetra pak® osvojio prestižnu nagradu Worldstar
16.12.13 Promocije
Juicy kids u Tetra Wedge Aseptic® ambalaži – posebna zabava za najmlađe
17.10.13 Istraživanja
Sve veća potreba za obnovljivim materijalima i ekološkim obilježavanjem proizvoda
24.09.13 Vijesti iz regije
Fructal predstavio novu investiciju u pogon Tetra Edge
20.11.12 Ekologija
Tetra Pak sadi što je dobro! Građanima Zagreba darovano 60 sadnica
19.09.12 Vijesti iz svijeta
Novo Tetra Pak pakiranje pruža potrošačima više funkcionalnosti
17.05.12 Vijesti iz svijeta
Istraživanje Tetra Paka o mljekarskoj industriji
25.04.12 Promocije
Tetra Pak predstavio šest uzbudljivih dodataka ambalažnom portfelju
13.10.11 Promocije
Tetra Brik Aseptic Edge: Najpopularnija kartonska boca u novom ruhu
24.05.11 Tvrtke i tržišta
Tetra Pak: Prva aseptična kartonska boca za mlijeko u svijetu
24.03.11 Tvrtke i tržišta
Novi inovativni zatvarači za Tetra Pak ambalažu
11.03.10 Tvrtke i tržišta
Tetra Pak: Prihodi od prodaje u 2009. porasli na 8,95 milijardi eura
06.04.09 Tvrtke i tržišta
Prihodi Tetra Pak grupe 8,8 milijardi eura
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa