14.12.2009.
Tetra Pak: Unatoč recesiji potrošnja mlijeka u porastu
U 2009. predviđa se porast potrošnje na razvijenim tržištima od 0,6 posto, a u cijelom svijetu 1,3 posto, odnosno na čak 263 milijarde litara
Prema Tetra Pakovom indeksu mliječne industrije koji prati događanja, podatke i trendove u mliječnoj industriji diljem svijeta, potrošnja trajnog mlijeka i drugih trajnih tekućih mliječnih proizvoda diljem razvijenih tržišta porast će u 2009. godini za 0,6 posto u odnosu na 2008., a na cijelom svijetu čak 1,3 posto.
Tako će do kraja 2009. godine svjetska potrošnja mlijeka i tekućih mliječnih proizvoda dosegnuti 263 milijarde litara što predstavlja povećanje u usporedbi s 259 milijardi litara u 2008. godini.
Ova brojka se povećava na 284 milijarde litara ako uključimo sojino mlijeko i druge zamjene za mliječne proizvode, kao što su mlijeka od riže, orašastih plodova i sjemena.
“Iako je recesija utjecala na mnoge sektore, nije utjecala na isti način na potrošnju trajnog mlijeka i tekućih mliječnih proizvoda,” ističe Dennis Jönsson, predsjednik i generalni direktor grupacije Tetra Pak.
“Mlijeko je zdrava, hranjiva i dostupna osnovna namirnica koju svakodnevno pije 44% svjetskog stanovništva. Iako smo vidjeli da neki potrošači prelaze na jeftinije proizvode u kategoriji, tržište ostaje stabilno”, dodaje.
Tetra Pak predviđa da će u periodu od 2009. do 2012. godine porasti ukupna svjetska potrošnja trajnog mlijeka i tekućih mliječnih proizvoda i to po godišnjoj stopi rasta od 2,2 posto.
Velik dio ovog rasta predvodit će tržišta u razvoju, koja su u periodu od 2005. do 2008. godine proizvela rast od 95,8%, i to zbog čimbenika kao što su rast broja stanovnika, povećanje dohodaka te činjenice da su tekući mliječni proizvodi relativna novost.
|
Razvijena tržišta, koja predstavljaju oko jedne trećine (32%) svjetske potrošnje trajnog mlijeka i tekućih mliječnih proizvoda, suočavaju se s težom situacijom jer mnoga već imaju velike stope potrošnje mlijeka po stanovniku.
Na primjer, Irska je vodeća u svijetu prema potrošnji trajnih i kratkotrajnih mliječnih proizvoda po stanovniku, sa 160 litara po osobi godišnje u usporedbi s potrošnjom od samo 19 litara po stanovniku godišnje u Kini.
Međutim, Tetra Pakov indeks mliječne industrije naglašava da proizvođači na razvijenim tržištima ne miruju te da pronalaze nove načine kako da održe rast, prepoznajući potrošačke trendove i promovirajući prednosti trajnih proizvoda.
Primjerice, u Španjolskoj je rast postignut stvaranjem novog segmenta u obogaćenom i funkcionalnom mlijeku s dodanim kalcijem za zdrave kosti i mlijeko s Omegom 3 za zdravo srce, mlijeko za dojenčad i mlijeko bez laktoze.
Zahvaljujući promociji zdravih proizvoda koje provode mljekare, ali i zdravstveni djelatnici, u Španjolskoj prodaja obogaćenog mlijeka iznosi 20% od ukupne prodaje mlijeka.
Način života u SAD-u uvjetuje da se potrošači okreću kupovini većih zaliha mlijeka za djecu i dojenčad koje mogu čuvati na sobnoj temperaturi, izbjegavajući tako česte odlaske u trgovine.
Osim toga, proizvođači vide potencijal za rast potrošnje u aromatiziranom i sojinom mlijeku. Primjerice. u njemačkim školama djeci se servira mlijeko s različitim okusima, a u SAD-u to je uobičajeni sastojak svačijeg doručka.
Tako su tijekom zadnjih 12 mjeseci Velika Britanija, Španjolska, Kanada i Australija zabilježile rast u potrošnji aromatiziranog mlijeka, druge najveće kategorije tekućih mliječnih proizvoda nakon bijelog mlijeka koje čini 76% svjetske potrošnje mlijeka.
|
|
|
|