22.09.2016.
Tetra Pak vidi prilike za rast za stopostotne sokove
Prema izvješću Tetra Pak indeksa za stopostotne sokove, tržište za stopostotne sokove se vraća rastu unatoč globalnom gospodarskom usporavanju i nedavnoj raspravi na temu šećera.
Prema tvrdnjama poduzeća, kombinacija žarišta rasta i usporavanja pada na razvijenim tržištima stabilizira poziciju stopostotnih sokova i vraća ih u sistem rasta do 2018. godine. Uvidi iz izvješća pokazuju kako stopostotni sokovi i dalje čine značajan dio prosječne potrošačke prehrane, s više od 40% ljudi koji ih piju svaki dan.
Navedeni rezultati ukazuju na veliki potencijal za stopostotne sokove. Njihov rast će se razviti iz proizvoda koji zadovoljavaju potrebe potrošača usmjerene na zdravlje i potrošnju van kuće, što su trendovi posebno jaki među milenijalcima, najutjecajnijom generacijom potrošača do sada. Industrija je već odgovorila inovacijama u tri ključna područja; biljna prehrana, „potpuno prirodno“ i specijalizirani stopostotni sokovi.
• Biljna prehrana: biljne mješavine, kombinacija voća i povrća, uz smanjenje prirodnog šećera i dodavanje zdravstvenih koristi, čine četvrti, najpopularniji okus stopostotnih sokova na globalnoj razini. Novi proizvodi koji koriste povrće kao sastojak utrostručili su se u 2015. godini u odnosu na 2012. godinu.
• Potpuno prirodno: tijekom posljednjih šest godina, sok koji nije iz koncentrata (NFC), stekao je izniman udio na tržištu u usporedbi s rekonstituiranim proizvodima, popevši se s 25% u 2009. godini na gotovo 30% u 2015. Novi proizvodi koji sadrže oznaku „potpuno prirodno“ doživjeli su složenu godišnju stopu rasta od 25% u razdoblju između 2012. i 2015. godine – posebno oni bez aditiva i/ili konzervansa.
• Specijalizirani stopostotni sokovi: više od 60% potrošača u svijetu ističu kako su zainteresirani za proizvode s dokazanim zdravstvenim koristima. Kao što dodaju povrće, proizvođači sve više nude stopostotne sokove koji su „obogaćeni“ ili „obogaćeni vitaminima“. Na primjer, u 2015. godini su obogaćeni proizvodi s funkcionalnim zdravstvenim prednostima glede imuniteta, zdravlja srca, probave, zdravlja kostiju, zdravlja mozga i ljepote činili dvije trećine novih proizvoda.
|
Dennis Jönsson, predsjednik i direktor tvrtke Tetra Pak Group, prokomentirao je: „Dobro je vidjeti kako marke globalnih razmjera izazove, koje nameću promjene u načinu života i rasprave o šećeru, zapravo pretvaraju u svoje mogućnosti.
Oni potiču rast u kategoriji stopostotnih sokova novim proizvodima koji plijene maštu potrošača, protežući se van tradicionalnih voćnih sokova, kao što su naranča i jabuka, do niza inventivnih biljnih mješavina i novih voćnih okusa, stvarajući bezbroj mogućnosti za nove recepte.
Kao i uvijek, ključ uspjeha su inovacije: ponuda pravih proizvoda u pravo vrijeme kako bi se zadovoljile potrebe suvremenih potrošača i, što je jednako važno, privukla njihova pažnja i ostvarila povezanost.
U izvješću Tetra Pak-a se također naglašava kako se veliki potencijal za stopostotne sokove krije na tržištima u nastajanju, dok se znatan rast već odvija u Kini i Brazilu, te Maleziji, Indiji i Indoneziji.
Catalina Siriteanu, direktor marketing operacija je istakla: „ Lansiranje Tetra Pak 100% Juice indexa za 2016. godinu, globalnog izvještaja koji daje uvid u kategoriju i trendove, odličan je način za nas da podijelimo svoje znanje o mogućnostima rasta koje su na raspolaganju našim tržištima u jugoistočnoj Europi.
Posebice se to odnosi na Hrvatsku koja se polako počinje oporavljati od pada potrošnje u kategoriji sokova u posljednjih par godina, te se ponovno vraća trend rasta. Iako će ekonomsko okruženje i dalje imati veliki utjecaj na ovu kategoriju u godinama koje slijede, mi smo već uočili pomak u izboru proizvoda od strane potrošača, pa se tako sve više biraju NFC proizvodi ili neki drugi proizvodi koji su pozicionirani kao zdraviji ili prirodniji.
I dok se drugi trendovi, kao što su primjerice 'premiumisation' ili 'obogaćeni' sokovi tek počinju pojavljivati na tržištu, mi vjerujemo kako još uvijek postoje mogućnosti unutar ove kategorije koje je moguće istražiti, poput pakiranja pića za djecu ili on-the-go pakiranja, koji su još uvijek nedovoljno istraženi.“
Tetra Pak indeks za stopostotne sokove temelji se na tržišnim uvidima kroz partnerstvo tvrtke s kupcima širom svijeta, kao i posljednjim istraživanjima od 7.000 potrošača u sedam zemalja.
|
|
 |
|