Robe
Seniko studio
Prehrambeni proizvodi
22.09.2016. Tetra Pak vidi prilike za rast za stopostotne sokove
Prema izvješću Tetra Pak indeksa za stopostotne sokove, tržište za stopostotne sokove se vraća rastu unatoč globalnom gospodarskom usporavanju i nedavnoj raspravi na temu šećera.

Prema tvrdnjama poduzeća, kombinacija žarišta rasta i usporavanja pada na razvijenim tržištima stabilizira poziciju stopostotnih sokova i vraća ih u sistem rasta do 2018. godine. Uvidi iz izvješća pokazuju kako stopostotni sokovi i dalje čine značajan dio prosječne potrošačke prehrane, s više od 40% ljudi koji ih piju svaki dan.

Navedeni rezultati ukazuju na veliki potencijal za stopostotne sokove. Njihov rast će se razviti iz proizvoda koji zadovoljavaju potrebe potrošača usmjerene na zdravlje i potrošnju van kuće, što su trendovi posebno jaki među milenijalcima, najutjecajnijom generacijom potrošača do sada. Industrija je već odgovorila inovacijama u tri ključna područja; biljna prehrana, „potpuno prirodno“ i specijalizirani stopostotni sokovi.

• Biljna prehrana: biljne mješavine, kombinacija voća i povrća, uz smanjenje prirodnog šećera i dodavanje zdravstvenih koristi, čine četvrti, najpopularniji okus stopostotnih sokova na globalnoj razini. Novi proizvodi koji koriste povrće kao sastojak utrostručili su se u 2015. godini u odnosu na 2012. godinu.

• Potpuno prirodno: tijekom posljednjih šest godina, sok koji nije iz koncentrata (NFC), stekao je izniman udio na tržištu u usporedbi s rekonstituiranim proizvodima, popevši se s 25% u 2009. godini na gotovo 30% u 2015. Novi proizvodi koji sadrže oznaku „potpuno prirodno“ doživjeli su složenu godišnju stopu rasta od 25% u razdoblju između 2012. i 2015. godine – posebno oni bez aditiva i/ili konzervansa.

• Specijalizirani stopostotni sokovi: više od 60% potrošača u svijetu ističu kako su zainteresirani za proizvode s dokazanim zdravstvenim koristima. Kao što dodaju povrće, proizvođači sve više nude stopostotne sokove koji su „obogaćeni“ ili „obogaćeni vitaminima“. Na primjer, u 2015. godini su obogaćeni proizvodi s funkcionalnim zdravstvenim prednostima glede imuniteta, zdravlja srca, probave, zdravlja kostiju, zdravlja mozga i ljepote činili dvije trećine novih proizvoda.
Dennis Jönsson, predsjednik i direktor tvrtke Tetra Pak Group, prokomentirao je: „Dobro je vidjeti kako marke globalnih razmjera izazove, koje nameću promjene u načinu života i rasprave o šećeru, zapravo pretvaraju u svoje mogućnosti.

Oni potiču rast u kategoriji stopostotnih sokova novim proizvodima koji plijene maštu potrošača, protežući se van tradicionalnih voćnih sokova, kao što su naranča i jabuka, do niza inventivnih biljnih mješavina i novih voćnih okusa, stvarajući bezbroj mogućnosti za nove recepte.

Kao i uvijek, ključ uspjeha su inovacije: ponuda pravih proizvoda u pravo vrijeme kako bi se zadovoljile potrebe suvremenih potrošača i, što je jednako važno, privukla njihova pažnja i ostvarila povezanost.

U izvješću Tetra Pak-a se također naglašava kako se veliki potencijal za stopostotne sokove krije na tržištima u nastajanju, dok se znatan rast već odvija u Kini i Brazilu, te Maleziji, Indiji i Indoneziji.

Catalina Siriteanu, direktor marketing operacija je istakla: „ Lansiranje Tetra Pak 100% Juice indexa za 2016. godinu, globalnog izvještaja koji daje uvid u kategoriju i trendove, odličan je način za nas da podijelimo svoje znanje o mogućnostima rasta koje su na raspolaganju našim tržištima u jugoistočnoj Europi.

Posebice se to odnosi na Hrvatsku koja se polako počinje oporavljati od pada potrošnje u kategoriji sokova u posljednjih par godina, te se ponovno vraća trend rasta. Iako će ekonomsko okruženje i dalje imati veliki utjecaj na ovu kategoriju u godinama koje slijede, mi smo već uočili pomak u izboru proizvoda od strane potrošača, pa se tako sve više biraju NFC proizvodi ili neki drugi proizvodi koji su pozicionirani kao zdraviji ili prirodniji.

I dok se drugi trendovi, kao što su primjerice 'premiumisation' ili 'obogaćeni' sokovi tek počinju pojavljivati na tržištu, mi vjerujemo kako još uvijek postoje mogućnosti unutar ove kategorije koje je moguće istražiti, poput pakiranja pića za djecu ili on-the-go pakiranja, koji su još uvijek nedovoljno istraženi.“

Tetra Pak indeks za stopostotne sokove temelji se na tržišnim uvidima kroz partnerstvo tvrtke s kupcima širom svijeta, kao i posljednjim istraživanjima od 7.000 potrošača u sedam zemalja.

Povezani članci
25.07.16 Karijere
Tetra Pak imenovao novog generalnog direktora za jugoistočnu Europu
26.05.15 DOP
Tetra pak nagrađuje na Floraartu 2015. – za upotrijebljenu ambalažu građanima daruje sadnice cvjetnice
28.04.15 Tvrtke i tržišta
Tetra Pak izvijestio rast unatoč „izazovnoj godini“
30.01.15 Karijere
Charles Héaulmé imenovan je potpredsjednikom Tetra Pakovog odjela za Europu i središnju Aziju
24.12.14 Brandovi
Tetra Pak 20 godina u Hrvatskoj
16.12.14 DOP
Tetra Pak® u budućnosti planira proizvoditi ambalažu isključivo s FSC® certifikatom
29.10.14 Tvrtke i tržišta
Rastuća globalna potražnja za mlijekom zahtijeva pažljivo balansiranje prema indeksu mliječne industrije kompanije TETRA PAK
19.03.14 Ekologija
Tetra Pak postigao napredak u ostvarivanju ekoloških ciljeva
15.01.14 Istraživanja
Tetra pak® osvojio prestižnu nagradu Worldstar
16.12.13 Promocije
Juicy kids u Tetra Wedge Aseptic® ambalaži – posebna zabava za najmlađe
17.10.13 Istraživanja
Sve veća potreba za obnovljivim materijalima i ekološkim obilježavanjem proizvoda
24.09.13 Vijesti iz regije
Fructal predstavio novu investiciju u pogon Tetra Edge
20.11.12 Ekologija
Tetra Pak sadi što je dobro! Građanima Zagreba darovano 60 sadnica
19.09.12 Vijesti iz svijeta
Novo Tetra Pak pakiranje pruža potrošačima više funkcionalnosti
17.05.12 Vijesti iz svijeta
Istraživanje Tetra Paka o mljekarskoj industriji
25.04.12 Promocije
Tetra Pak predstavio šest uzbudljivih dodataka ambalažnom portfelju
13.10.11 Promocije
Tetra Brik Aseptic Edge: Najpopularnija kartonska boca u novom ruhu
24.05.11 Tvrtke i tržišta
Tetra Pak: Prva aseptična kartonska boca za mlijeko u svijetu
24.03.11 Tvrtke i tržišta
Novi inovativni zatvarači za Tetra Pak ambalažu
11.03.10 Tvrtke i tržišta
Tetra Pak: Prihodi od prodaje u 2009. porasli na 8,95 milijardi eura
14.12.09 Prehrambeni proizvodi
Tetra Pak: Unatoč recesiji potrošnja mlijeka u porastu
06.04.09 Tvrtke i tržišta
Prihodi Tetra Pak grupe 8,8 milijardi eura
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa