15.02.2012.
Dobit Heinekena u 2011. smanjena, u planu rezanje troškova
Nizozemski proizvođač piva Heineken u srijedu je izvijestio o padu dobiti u prošloj godini, a u ovoj godini očekuje da će ulazni troškovi rasti ponajprije zbog poskupljenja glavne sirovine, ječma.
U 2011. neto dobit mu je smanjena za 1,2 posto, na 1,43 milijarde eura. Niža dobit u usporedbi s godinom ranije pripisuje se jednokratnom dobitku zabilježenom u 2010.
Prihodi su premašili 17,12 milijardi eura i bili su veći za 6,1 posto, poglavito zahvaljujući Heinekenovoj akviziciji meksičkih brendova piva iz travnja 2010. godine, među kojima su Sol, Dos Equis i Tecate.
Taj najveći europski proizvođač piva i među vodećih pet u svijetu lani je prodao 213,9 milijuna hektolitara piva, što je za 3,6 posto više nego u 2010., stoji nadalje u priopćenju.
Izvršni direktor Jean-Francois van Boxmeer kazao je da je tvrtkina strategija ulagati u tržišta u nastajanju kako bi se održao tempo rasta a u fokusu su i marketing i pakiranje koji su potrebni da bi se povećala prodaja skupljih brendova u Europi.
Heineken, čiji brendovi uključuju Newcastle, Foster's i Amstel, objavio je da je prodaja pala u Europi, ali da je rast bio snažan u Aziji, Africi i istočnoj Europi. Oporavak u Rusiji zaslužan je za oko trećinu rasta a Vijetnam je zauzeo mjesto drugog najvećeg tržišta Heinekenovih brendova piva, izvijestila je kompanija.
S druge strane, u Sjedinjenim Državama prodaja Heinekenovih brendova smanjena je, ali je porasla prodaja meksičkih brendova, ponajprije Dose Equisa.
Heineken očekuje rast troškova za šest posto u ovoj godini ponajprije zbog viših cijena ječmenog slada. To se nada kompenzirati povećanom prodajom i smanjenjem troškova, uključujući i otkaze radnicima. U 2011. otpustio je 1.134 ljudi i krajem godine ta je tvrtka širom svijeta zapošljavala nešto manje od 70 tisuća ljudi.
Za prošlu godinu predlažu povećanje dividende za devet posto, na 0,83 eura po dionici. Ta obiteljska tvrtka inače dva puta godišnje izvješćuje o dobiti. (H)
|
|
|
|