18.02.2009.
Heineken i Carlsberg najavili rezanje troškova
Iako je potrošnja piva obično otporna na recesiju, dvije kompanije planiraju smanjiti troškove, zaduženost i ulaganja
Nizozemski i danski proizvođači piva Heineken i Carlsberg najavili su u srijedu rezanje troškova, zaduženosti i ulaganja, kako bi se u ovoj godini lakše nosili s recesijskim pritiscima.
Obje kompanije napomenule su da je potrošnja piva obično prilično otporna na recesiju, iako su u Heinekenu upozorili da pad gospodarskih aktivnosti može potaknuti potrošače da umjesto u kafićima piju kod kuće, te da posegnu za jeftinijim brandovima.
"Pivo spada među kategorije proizvoda za široku potrošnju koji su obično bili prilično otporni na recesiju. Nedvojbeno nije imuno na slabije prilike u gospodarstvu, ali općenito se dobro drži", zaključio je izvršni direktor Jorgen Rasmussen.
Obje su tvrtke ipak najavile rezanje troškova, zaduženosti i kapitalne potrošnje, radi uspješnijeg svladavanja aktualnih teškoća u gospodarstvu. Objavile su i poslovne rezultate za prošlu godinu.
Heineken je objavio da je u 2008. ostvario promet od 14,3 milijarde eura, što je 27 posto više nego u 2007. Operativna dobit prije izvanrednih troškova iznosila mu je 1,93 milijarde eura i time je bila 11 posto viša nego godinu ranije.
Iako je akvizicija britanskog proizvođača piva Scottish & Newcastle koju je poduzeo s Carlsbergom značajno pridonijela njegovu prometu, nizozemski proizvođač naglasio je da još uvijek osjeća negativne posljedice prošlogodišnjeg kolapsa britanskog tržišta piva.
Kao rezultat toga, neto dobit kompanije u 2008. iznosila je 1,01 milijardu eura i bila je znatno manja nego u 2007. Najavljena je dividenda u visini 0,62 eura po dionici za 2008.
U Heinekenu su objavili da su lani prodali 161,5 milijuna hektolitara piva, napominjući da ljudi u Sjedinjenim Državama i zapadnoj Europi piju manje piva zbog gospodarske krize. Međutim na tržištima u razvoju, poput onih u Africi i Aziji, Heineken je povećao prodaju.
Financijski menadžer Rene Hooft Graafland odbio je prognozirati kada će se gospodarski uvjeti popraviti . "Tko zna, u svakom slučaju nećemo sjediti prekriženih ruku", rekao je.
Dodao je da će Heineken pokrenuti veliku operaciju smanjenja troškova. Izdaci će se smanjiti za 400 milijuna eura u 2009. Tvrtka će restrukturirati odjele i prilagoditi cijene.
|
Posebne mjere vjerojatno će rezultirati i ukidanjem radnih mjesta, iako se Heineken suzdržao od navođenja konkretnih brojki. "Ne isključujemo nijednu mogućnost - no prvo ćemo obavijestiti zaposlenike", kazao je Hooft Graaftland.
Danski Carlsberg također je najavio da će se u 2009. usredotočiti na povećanje tijekova novca i kontrolu troškova, kao i 'značajno' smanjenu kapitalnu potrošnju i ubrzanu otplatu dugova.
U 2008. povećao je operativnu dobit prije izvanrednih stavki za 52 posto, na 7,9 milijardi danskih kruna (1,3 milijardi dolara), u usporedbi s 5,2 milijarde kruna u 2007.
Istodobno, promet mu je porastao za 34 posto, na 59,9 milijardi kruna, dok je neto dobit iznosila 2,6 milijardi kruna. Tijekom godine prodaja piva povećana je za tri posto, pri čemu su akvizicije u tom rastu sudjelovale s 33 posto.
"Godina 2008. bila je godina značajnog napretka", zaključio je predsjednik uprave Carlsberga Jorgen Buhl Rasmussen, ukazujući na dovršetak akvizicije Scottish i Newcastlea. (H)
|
|
|
|