Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
28.06.2012. Kako nastaje pivo?
Tajne nastanka piva, jednog od najpopularnijih pića na svijetu, ljubiteljima piva otkrio je direktor Sektora lanaca opskrbe Karlovačke pivovare dr. sc. Zvonimir Nemet na jučerašnjem predavanju u Etnografskom muzeju Zagreb. Riječ je o jednom u nizu popratnih događanja namijenjenih odraslim osobama u sklopu izložbe Idemo na pivo!, koja je otvorena do 20. kolovoza.

Prvo pivo, koje je nastalo još u pretpovijesno doba, kada je slučajno komad kruha ostao u vodi i fermentirao, itekako se razlikovalo od današnjeg industrijski proizvedenog piva visoke kvalitete.

"Danas se uvriježila definicija piva kao pjenušavog, slabo alkoholnog pića gorkog okusa i hmeljne arome. Između ostalog, upravo je hmelj sastojak koji razlikuje prvobitna piva od suvremenih. Pivo se kroz povijest mijenjalo, bistrilo, jačalo i slabilo. Usavršavano je najviše na sjeveru Europe gdje nije uspijevala vinova loza, a gdje je pivska kultura i danas najrazvijenija. Kombinirano je s voćem i aromatičnim travama, prinošeno je kao žrtva bogovima, korišteno u religioznim obredima, konzumirano kao hrana i kao lijek, služeno na gozbama. Pivo ima veliku prehrambenu vrijednost, a fiziološki učinci su višestruki. Pivo pojačava apetit zbog gorkih sastojaka hmelja i visokog udjela vitamina B grupe, ima jako diuretičko djelovanje i djeluje sedativno, odnosno umiruje i poboljšava san. Zbog navedenih učinaka, pivo ne samo da je tekuća, već i funkcionalna hrana“, objasnio je Nemet.

Desetak tisuća godina kasnije, za proizvodnju piva su i dalje dovoljna samo četiri prirodna sastojka: voda, ječmeni slad, hmelj i kvasac.
No, prema riječima Zvonimira Nemeta, proizvesti pivo nije jednostavno kao što se na prvi pogled može učiniti: "Pivo je proizvod alkoholnog vrenja pivske sladovine, a pivska sladovina je vodeni ekstrakt pivskog slada (osušenog isklijalog pivskog ječma), neslađenih sirovina i hmelja. Proizvodnja piva je iznimno složen i dugotrajan proces. Ona počinje mljevenjem i ukomljavanjem ječmenog slada, čime nastaje ekstrakt koji služi kao hranjiva podloga za vrenje pomoću kvasca. Nakon toga slijedi kuhanje, hmeljenje, hlađenje i filtriranje sladovine. Zatim slijedi fermentacija, koja je posljedica metabolizma kvasca. Samim vrenjem, procesu proizvodnje piva nije kraj. Nakon fermentacije slijedi odležavanje i filtriranje piva. Tek ga onda možemo puniti u boce, etiketirati i distribuirati našim vjernim potrošačima", rekao je Nemet.

Više od 40.000 vrsta piva (koliko se procjenjuje da ih postoji na svijetu), prema proizvodnim principima može se podijeliti u dvije osnovne skupine: piva gornjeg vrenja ili engleski tip piva te pivo donjeg vrenja ili kontinentalni tip piva.

"U ovu drugu skupinu, poznatiju kao lager piva, spadaju i hrvatska piva kao što je Karlovačko. Lager je danas marketinški najuspješniji tip pivarskog proizvoda. Lager piva se piju ohlađena na od 3 do 15 stupnjeva, imaju bogatu pjenu i izraženu gorčinu i hmeljnu aromu. Imaju i relativno veliki udio neprevrelog ekstrakta, a time i bogat okus", zaključio je Nemet.

U sklopu izložbe Idemo na pivo!, posjetitelji Etnografskog muzeja Zagreb do 20. kolovoza mogu saznati sve o kulturološkom i antropološkom aspektu kulture konzumacije piva. Riječ je o prvoj takvoj izložbi u Hrvatskoj koja je realizirana uz pomoć partnera izložbe Karlovačke pivovare.

Izložbu prati i bogato opremljen dvojezični katalog na čak 270 stranica - prava mala enciklopedija u kojoj su obrađene mnoge teme poput povijesti europskog i hrvatskog pivarstva, procesa proizvodnje piva, piva i gastronomije, te piva u različitim kulturama.

Povezani članci
27.10.16 Brandovi
Nastavak Next stop Pivane uz Ivanu Marić
12.10.16 Promocije
Praško pivo broj jedan u svijetu predstavilo novi izgled
08.08.16 Financije i gospodarstvo
Poslovanje poduzetnika u djelatnosti proizvodnje piva u 2015. godini
13.07.16 Zdravlje
Znanstveno potvrđeno - umjerena konzumacija piva dokazano ima povoljan utjecaj na zdravlje srca
13.10.15 Strateški savezi
Nastaje mega proizvođač piva, SABMiller načelno prihvatio ponudu AB InBeva
04.08.15 Financije i gospodarstvo
Konsolidirana dobit pivara lani gotovo 300 milijuna kuna
03.08.15 Tvrtke i tržišta
Dobit Heinekena iznad očekivanja
20.07.15 Promocije
Ana Rucner – peti element Beck’sperience projekta
06.07.15 Promocije
Staropramen ponovo nagrađen najvišim međunarodnim priznanjem
01.04.15 Financije i gospodarstvo
Heineken Hrvatska: s domaćim proizvođačima do ekološkog limuna
10.12.14 Tvrtke i tržišta
Karlovačka pivovara postala Heineken Hrvatska
09.06.14 Istraživanja
Karlovačko pivo izbor potrošača Br. 1
03.02.14 Prehrambeni proizvodi
Pivo – prirodan i biološki uravnotežen proizvod
29.01.14 Karijere
Roberto Giugliano – novi direktor marketinga Karlovačke pivovare
31.10.13 Karijere
Branka Slaveska – nova predsjednica Uprave Karlovačke pivovare
26.09.13 Tvrtke i tržišta
Karlovačka pivovara predstavila izvješće o održivosti
24.01.13 Karijere
Karlovačka pivovara dobila novog direktora prodaje
24.10.12 Tvrtke i tržišta
Dobit Heinekena porasla gotovo 10 posto
20.10.12 DOP
Volonteri Karlovačke pivovare u akciji uklanjanja divljeg odlagališta
06.09.12 DOP
Karlovačka pivovara predstavila Izvješće o održivosti za 2011.
28.08.12 Prehrambeni proizvodi
Češki pivari proizvode sve više piva s okusima
27.08.12 Prehrambeni proizvodi
Uvoz dotukao domaće proizvođače hmelja
27.08.12 Promocije
Dan otvorenih vrata Karlovačke pivovare
23.08.12 Sajmovi i izložbe
Počinju 26. Karlovački dani piva
22.08.12 Tvrtke i tržišta
Heineken povećao dobit u prvoj polovini godine
20.08.12 Sajmovi i izložbe
Karlovački dani piva od 24. kolovoza do 2. rujna
30.07.12 Tvrtke i tržišta
Karlovačkoj pivovari okolišna dozvola po EU standardima
05.07.12 Promocije
Predstavljene tajne pravilnog degustiranja piva
29.06.12 Tvrtke i tržišta
Karlovačka pivovara: Nova linija za punjenje vrijedna 6 milijuna eura
24.05.12 Vijesti iz svijeta
SABMiller povećao dobit u poslovnoj godini zahvaljujući Latinskoj Americi
22.05.12 Tvrtke i tržišta
Pivovarna Laško u prvom kvartalu poslovala prema planu
12.05.12 Sajmovi i izložbe
Otvorena izlozba Idemo na pivo!
11.05.12 Sajmovi i izložbe
Izložba Idemo na pivo! otvara se u Etnografskom muzeju Zagreb
03.05.12 Vijesti iz svijeta
U Australiji konzumacija piva najniža u zadnjih 65 godina
30.04.12 Tvrtke i tržišta
Snažnija prodaja piva povećala dobit InBeva u prvom tromjesečju
12.04.12 Promocije
Press pivnica: Umjerena konzumacija piva je zdrava
03.04.12 Vijesti iz svijeta
Molson Coors preuzima StarBev
14.03.12 Vijesti iz regije
Slovensko ministarstvo financija predlaže veće trošarine na pivo i alkohol
07.03.12 Tvrtke i tržišta
Tržišni udio Karlovačke pivovare povećan na 27,5 posto
20.02.12 Karijere
Mirjana Vidaković i Roko Kero novi članovi menadžmenta Karlovačke pivovare
15.02.12 Vijesti iz svijeta
Dobit Heinekena u 2011. smanjena, u planu rezanje troškova
09.02.12 Vijesti iz svijeta
Svjetsko tržište piva u 2011. poraslo za 2,7 posto
23.12.11 Tvrtke i tržišta
Tržište piva poraslo sedam posto
08.12.11 Tvrtke i tržišta
Za Zagrebačku pivovaru 2011. uspješna godina
17.11.11 Vijesti iz svijeta
Polugodišnja dobit pivara SABMillera porasla 23 posto
26.10.11 Prehrambeni proizvodi
Na 2. Press pivnici predstavljene 'tajne' proizvodnje piva
26.10.11 Tvrtke i tržišta
Heineken povisio prihode u trećem tromjesečju
19.10.11 Vijesti iz svijeta
SABMiller kupuje udio u turskom Efesu
24.08.11 Tvrtke i tržišta
Heinekenova dobit zaostala za očekivanjima
18.08.11 Vijesti iz svijeta
Foster's ponovno odbacio SABMillerovu ponudu za preuzimanje
17.08.11 Vijesti iz svijeta
SABMiller neprijateljski preuzima australsku pivovaru Foster's Group
11.08.11 Tvrtke i tržišta
Kina podigla dobit AB InBeva
21.07.11 Vijesti iz svijeta
Rusija: Pivo više nije hrana
31.03.11 Vijesti
Više od polovice Hrvata pije pivo
23.03.11 Tvrtke i tržišta
Karlovačka pivovara predstavila tri projekta
22.09.10 Vijesti iz regije
Srpski pivari uvoze boce iz Hrvatske
08.06.10 Tvrtke i tržišta
Karlovačka pivovara predstavila prvo izvješće o održivosti
24.05.10 Prehrambeni proizvodi
Pad prodaje piva na zapadnoeuropskom tržištu u 2009.
18.09.09 Financije i gospodarstvo
Industrija piva u proračun donese 312 mil. eura
18.02.09 Tvrtke i tržišta
Heineken i Carlsberg najavili rezanje troškova
16.01.09 Prehrambeni proizvodi
Pad prodaje piva u svijetu zbog krize
09.05.08 Tvrtke i tržišta
Karlovačka pivovara ulaže 2,6 milijuna eura u nove pogone
01.04.08 Tvrtke i tržišta
Izvoz Zagrebačke pivovare lani porastao 86 posto
31.03.08 Vijesti iz regije
Sarajevska pivovara najbolja po profitu među bh. pivovarama
06.02.08 Prehrambeni proizvodi
Pivo poskupljuje uoči Eura 2008
28.01.08 Tvrtke i tržišta
Karlovačkoj pivovari ISO certifikati
25.01.08 Tvrtke i tržišta
Scottish & Newcastle prihvatio ponudu Carlsberga i Heinekena
19.11.07 Tvrtke i tržišta
BIP: Trećina radnika napušta firmu
15.11.07 Tvrtke i tržišta
Carlsberg Croatia: Volumen prodaje porastao 18 posto
31.10.07 Tvrtke i tržišta
U prvih devet mjeseci 14% viša dobit Zagrebačke pivovare
06.06.07 Tvrtke i tržišta
Carlsberg Croatia: povećanje proizvodnje, smanjenje potrošnje energije
04.04.07 Statistika
Zagrebačka pivovara ostvarila 148 milijuna kuna neto dobiti
15.03.07 Prehrambeni proizvodi
Rekordna proizvodnja u češkim pivovarama u 2006.
01.03.07 Vijesti iz svijeta
InBev više nego udvostručio dobit u četvrtom tromjesečju
06.02.07 Tvrtke i tržišta
Carlsberg ujedinjuje upravljanje pivovarama u regiji
17.01.07 Prehrambeni proizvodi
Njemačka: Svjetsko prvenstvo povećalo potrošnju piva
08.11.06 Prehrambeni proizvodi
GfK: za većinu mladih pivo je piće budućnosti
08.11.06 Prehrambeni proizvodi
Nekoliko zemalja članica EU protiv povećanja trošarina na pivo
18.09.06 Prehrambeni proizvodi
Nizozemci piju manje piva, a više vina
05.09.06 Vijesti
Karlovačka pivovara otpušta 53 radnika
02.09.06 Ekologija
Karlovačka pivovara: milijun eura u izgradnju pogona za pročišćavanje otpadnih voda
09.08.06 Vijesti
Carlsberg utrostručio neto dobit
29.07.06 Prehrambeni proizvodi
Zagrebačka pivovara - U prvih šest mjeseci profit smanjen 4 posto
28.07.06 Trgovina na malo
Konzum izbacio Karlovačko pivo iz trgovina
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa