Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
11.05.2010. Beč: Održan 12. Simpozij o shopping centrima
Iako industrija trgovačkih centara iščekuje budućnost s manje euforije nego u proteklom periodu, čini to s visokim stupnjem profesionalizma i kreativnog duha.

Naglasak je to 12. u nizu Simpozija o trgovačkim centrima koji se u organizaciji RegioPlan Consultinga i na temu „Buduće usmjerenje: Kako vizije mogu postati stvarnost” održao 6. svibnja u Beču.

Oko 350 sudionika skupa mogli su dobiti nove poticaje priznatih stručnjaka, teoretičara i poznavatelja trendova u trgovačkoj industriji u formi različitih platformi za zakupce, planere i operatere u trgovačkim centrima. Simpozij se još jednom dokazao kao uspješan think tank i mjesto razmjene mišljenja industriji trgovačkih centara.

Simpozij se još jednom dokazao kao mjesto na kojemu se zagovaraju nove ideje i trendovi te mjesto razmjene iskustava predstavnika ove industrije.

Dr. Ludwig Hasler, teoretičar i publicist, predstavio je svoju teoriju o ljudima kao povodljivim životinjama riječima: “Osjećam se naopuštenije i dobrodošlo u slastičarni gdje prodavačica izgleda kao da bi najradije sama smazala sve što se nalazi na polici.” Samo onda kada shopping centri uspiju udovoljiti ovoj “besciljnoj čežnji ljudi za promjenom”, razumjet će vlastito poslovanje.

Tijekom istraživanja individualnih trgovačkih marki pojedinog shopping centra, Franz Hirschmugl s Instituta za razvoj brendova iz Graza, zamolio je sudionike da posjete svoje centre “kao kupci”. Samo tako bi postali svjesni svojih prednosti i mana te prepoznali vlastiti brend.

Na sličan način, idealog i kreativni mislilac Jens-Uwe Meyer naglasio je da pravovremeno postavljanje pitanja “ što nedostaje mom trgovačkom centru?” često spašava od razmišljanja “ zašto moj shopping više nije uspješan?”.
Jens Lönneker s Instituta Rheingold istaknuo je motiv koji tjera kupce u trgovine: “ Kupci najčešće nisu motivirani praznim frižiderom, već uživanjem u životu. “ Dodao je da je shvaćanje tog motiva od suštinske važnosti za rad trgovačkog centra.

Matthias Böning, predsjedavajući izvršnog odbora tvrtke mfi AG, jedne od vodećih kompanija za menadžment u području izgradnje i upravljanja trgovačkim centrima u Njemačkoj, smatra kako 'napose, zakupci prodajnog prostora i sami kupci određuju uspješnost svakog trgovačkog centra'. Govoreći o održivom razvoju šoping centara, Böning je naglasio kako 'jedino kada su šoping centri planirani sukladno ekološkim, ekonomičnim i sociokulturnim parametrima investitorima zasigurno donose profit bez obzira na gospodarske okolnosti. Održivi trgovački centri mnogo su više od običnih 'zelenih' građevina.

Često zanemarivana tema migracijske kupovine također je bila pokrivena na simpoziju. Sveučilišni profesor Dr. Heinz Faßmann s Instituta za zemljopis i regionalne studije objasnio je kako migranti utječu na domaću trgovinu svojim tzv. 'etničkim poslovanjem' s jedne strane, a s druge konzumiranjem proizvoda koji su specifični za određenu nacionalnost ili kulturu. 'Realizam i pragmatizam, a ne ideologija, nasušno su potrebni', ukoliko se žele ostvariti rezultati kod ove skupine kupaca, dodajući kako maloprodajni subjekti moraju više pažnje posvetiti ovakvim ciljanim skupinama.

S Dr.Nils-Christianom Hakertom, direktorom Atrium European Real Estatea, i Mag. Hannom Bomba-Wilhelmi, direktoricom RegioPlan Consultinga, kao moderatorima, na skupu su se također predstavili ljudi iz prakse kao donositelji poslovnih odluka.

Tijekom panel rasprave na temu 'project development nadregionalnih trgovačkih centara,' Sonja Gimplinger, menadžer Shopping Center Nord (SCN) iz Beča, još uvijek je prilično opuštena po pitanju konkurencije u vidu novog centra Gerasdorf kod Beča: 'Taj projekt se već jako dugo najavljuje i planira, no za neke konkretne rezultate ćemo izgleda još počekati'. Projekt o kome je riječ branio je Kurt Schneider, direktor Ekazent Real Estate Managementa, argumentom da je riječ o prvom austrijskom trgovačkom centru koji mora proći sve potrebne provjere po pitanju zaštite okoliša: 'Otvorenje možemo očekivati 2012. godine', tvrdi Schneider.
Međunarodnu perspektivu dali su Klaus-Martin Callhoff iz tvrtke mfi i Stephan Rees iz tvrtke Mosaic Property LLP.

Ulagač specijaliziran za istočnoeuropske maloprodajne centre sa zadovoljstvom je izjavio kako je “ipak zadovoljio trolist zakupaca, vlasnika i banaka u teškoj godini kao što je 2009. bila.

” Za mfi, tvrtku koja uspješno upravlja trgovačkim centrima u Njemačkoj i koja se namjerava proširiti u Austriju, sigurno je da “Austrija ima drugačije tržište od Njemačke” i zbog toga “mora se biti spreman na ulaganja ne samo kao davatelj menadžerskih usluga već i kao projektant s vlastitim sredstvima”

Sukladno planu „Visions 2020: Business Forms, Markets, Locations“, učesnici druge panel rasprave, složili su se da, iako su se austrijska i njemačka konsolidirana tržišta pokazala otpornima na krizu i kao takva daju razlog za optimizam, istočna Europa zahtijeva drugačiji pristup. I dok Poljska i Slovenija pokazuju stabilan razvoj, “ došlo je do sloma gospodarstva, nadasve u Rusiji i Ukrajini.”, izjavila je Mag. Gabor Rose, upravni direktor tvrtke Magda Rose KG (Jones).

Ovo je bio manji problem za samu tvrtku nego za franšizne partnere u tim zemljama i njihovim tržištima. Za njih je to bio korak natrag u razvoju koji se nije mogao lako izbjeći.

Frederik Kramer iz tvrtke Peek&Cloppenburg također je napomenuo u ovom kontekstu da neki od istočnoeuropskih trgovačkih centara kojima postupno pada posjećenost nisu samo znak krize već i lošeg planiranja.

Skrećući pozornost na situaciju u istočnoj Europi, Reinhard Winiwarter iz tvrtke Standort Marketing Agentur, dodao je da “ ljudi u istočnoj Europi, zasigurno su pregaženi brzom izgradnjom komercijalnih nekretnina zadnjih godina.” “Trebalo bi se manje razmišljati o revolucionarnim konceptima, a više o logičkoj evoluciji trgovačkih centara“, zaključio je Harald Aichberger iz tvrtke CEERES Real Estate Management.

Povezani članci
27.01.15 Trgovina na malo
Najveći slovenski trgovački centar lani imao 9 milijuna posjetitelja
13.11.14 Trgovina na malo
U četiri godine u Arena Centru 30 milijuna posjetitelja
12.11.12 Vijesti iz regije
U Beogradu uskoro trgovački centar sa stadionom na krovu
05.11.12 Trgovina na malo
Novi zakupci u Avenue Mall Osijek
31.10.12 Trgovina na malo
Sutra neće raditi niti jedan šoping centar
15.10.12 Trgovina na malo
Slavonski Brod: Otvorenje City Colosseuma krajem veljače
13.09.12 Trgovina na malo
City Center one Best Buy shopping centar
06.09.12 Trgovina na malo
U Rijeci otvoren novi trgovački centar
06.08.12 Trgovina na malo
Hoće li trgovački centri ostati dostupni samo bogatima?
04.07.12 Trgovina na malo
Kriza reorganizirala trgovačke centre
22.06.12 Trgovina na malo
Novi trgovački prostori u Zagrebu
06.06.12 Trgovina na malo
Nexe gradnja ugovorila izgradnju trgovačkog centra u Našicama
16.05.12 Vijesti iz regije
Delta gradi novi trgovački centar u Srbiji
17.04.12 Trgovina na malo
Zagreb: Predstavljen projekt trgovačkog centra na Vrbanima
28.02.12 Trgovina na malo
Zagreb zasićen trgovačkim centrima
02.02.12 Trgovina na malo
Počeli radovi na lokaciji buduće Ikea robne kuće i trgovačkog centra
18.01.12 Trgovina na malo
U Sl. Brodu se gradi City Colosseum vrijedan 53 milijuna eura
15.12.11 Trgovina na malo
Istraživanje: City Center one najkvalitetniji šoping centar u Hrvatskoj
02.12.11 Trgovina na malo
Položen kamen temeljac za trgovačko-zabavni centar Mall of Split
16.11.11 Trgovina na malo
Članstvo u EU moglo bi dati poticaj maloprodaji
07.11.11 Trgovina na malo
H&M potvrdio dolazak u varaždinski City Point
19.10.11 Trgovina na malo
Poslovni dnevnik: Volksbank pokreće stečaj Illuminatia i zatvara Cascade
18.10.11 Trgovina na malo
VL: Trgovački centar Cascade ipak ostaje otvoren
17.10.11 Trgovina na malo
Jutarnji list: U ponedjeljak odluka o sudbini centra Cascade
13.10.11 Trgovina na malo
City Center one na Žitnjaku vrijedan 135 mil. eura
10.10.11 Trgovina na malo
H&M dolazi u Portanovu
16.09.11 Trgovina na malo
Riješen problem gradnje Ikeina trgovačkog centra
06.09.11 Trgovina na malo
Novi stanari Portanove
24.08.11 Trgovina na malo
Trgovački centri: U 2010. jedino Avenue Mall u plusu
14.07.11 Vijesti iz regije
Počinje gradnja trgovačkog centra kod zračne luke u Sarajevu
03.03.11 Trgovina na malo
Najavljena gradnja trgovačkog centra City Point u Varaždinu
21.10.10 Trgovina na malo
Zampariniju odobrena građevinska dozvola za trgovački centar Kikovica
11.10.10 Trgovina na malo
Arena Centar dobio uporabnu dozvolu
16.09.10 Trgovina na malo
Bugarska lider u EU po broju šoping centara
23.08.10 Trgovina na malo
Arenu i Jarun mogla bi povezivati splav
05.07.10 Trgovina na malo
Hrvatska više nije top odredište za ulaganje u maloprodaju
15.06.10 Trgovina na malo
Istraživanje: Trgovina se vraća u gradske jezgre
05.05.10 Financije i gospodarstvo
Nekretnine: Samo šoping prostori interesantni ulagačima
30.11.09 Trgovina na malo
U 2009. novih 150.000 kvadrata šoping centara
11.11.09 Trgovina na malo
Trgovačkih centara više u Zagrebu nego u Beču
29.10.09 Trgovina na malo
U mjesec dana tri, a iduće godine ni jedan novi shopping centar
04.09.09 Trgovina na malo
Za milijardu eura u krizi niču novi elitni trgovački centri
16.04.09 Trgovina na malo
Obustavljena gradnja šoping centara u Europi
18.12.08 Trgovina na malo
Novi trgovački centar Mercator-H u Koprivnici
31.10.08 Vijesti iz svijeta
U Londonu otvoren najveći trgovački centar na svijetu
20.10.08 Korisne informacije
Prostor druženja i kupovanja
08.09.08 Trgovina na malo
Trigranit krenuo u gradnju Arena Centra
04.09.08 Trgovina na malo
U Buzinu se gradi trgovački i zabavni centar Supernova Zagreb
28.08.08 Trgovina na malo
Verdispar počinje gradnju trgovačkog centra u Varaždinu
03.06.08 Trgovina na malo
Počela gradnja šoping centra West Gate
02.06.08 Trgovina na malo
Zagreb ima više trgovina od Beča
19.03.08 Trgovina na malo
GfK: 70 posto potrošnje u trgovačkim lancima
12.02.08 Vijesti
I mali trgovci snižavaju cijene
03.12.07 Trgovina na malo
GfK: 75% građana kupuje u velikim trgovačkim centrima
15.11.07 Trgovina na malo
U Budimpešti otvoren najveći trgovački centar u srednjoj Europi
06.11.07 Trgovina na malo
Nastavljen procvat trgovačkih centara u Europi
12.06.07 Trgovina na malo
Do kraja 2008. u Hrvatskoj novih 15 trgovačkih centara
04.01.07 Istraživanja
Šopingholičarske potrebe zabilježene aparatom za MRI
30.11.06 Trgovina na malo
Nastavljeno razdoblje procvata trgovačkih centara u Europi
18.11.06 Trgovina na malo
Trgovački centri najisplativija su kategorija nekretnina za ulaganje
15.09.06 Trgovina na malo
Procvat trgovačkih centara u istočnoj Europi
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa