11.05.2010.
Beč: Održan 12. Simpozij o shopping centrima
Iako industrija trgovačkih centara iščekuje budućnost s manje euforije nego u proteklom periodu, čini to s visokim stupnjem profesionalizma i kreativnog duha.
Naglasak je to 12. u nizu Simpozija o trgovačkim centrima koji se u organizaciji RegioPlan Consultinga i na temu „Buduće usmjerenje: Kako vizije mogu postati stvarnost” održao 6. svibnja u Beču.
Oko 350 sudionika skupa mogli su dobiti nove poticaje priznatih stručnjaka, teoretičara i poznavatelja trendova u trgovačkoj industriji u formi različitih platformi za zakupce, planere i operatere u trgovačkim centrima. Simpozij se još jednom dokazao kao uspješan think tank i mjesto razmjene mišljenja industriji trgovačkih centara.
Simpozij se još jednom dokazao kao mjesto na kojemu se zagovaraju nove ideje i trendovi te mjesto razmjene iskustava predstavnika ove industrije.
Dr. Ludwig Hasler, teoretičar i publicist, predstavio je svoju teoriju o ljudima kao povodljivim životinjama riječima: “Osjećam se naopuštenije i dobrodošlo u slastičarni gdje prodavačica izgleda kao da bi najradije sama smazala sve što se nalazi na polici.” Samo onda kada shopping centri uspiju udovoljiti ovoj “besciljnoj čežnji ljudi za promjenom”, razumjet će vlastito poslovanje.
Tijekom istraživanja individualnih trgovačkih marki pojedinog shopping centra, Franz Hirschmugl s Instituta za razvoj brendova iz Graza, zamolio je sudionike da posjete svoje centre “kao kupci”. Samo tako bi postali svjesni svojih prednosti i mana te prepoznali vlastiti brend.
Na sličan način, idealog i kreativni mislilac Jens-Uwe Meyer naglasio je da pravovremeno postavljanje pitanja “ što nedostaje mom trgovačkom centru?” često spašava od razmišljanja “ zašto moj shopping više nije uspješan?”.
|
Jens Lönneker s Instituta Rheingold istaknuo je motiv koji tjera kupce u trgovine: “ Kupci najčešće nisu motivirani praznim frižiderom, već uživanjem u životu. “ Dodao je da je shvaćanje tog motiva od suštinske važnosti za rad trgovačkog centra.
Matthias Böning, predsjedavajući izvršnog odbora tvrtke mfi AG, jedne od vodećih kompanija za menadžment u području izgradnje i upravljanja trgovačkim centrima u Njemačkoj, smatra kako 'napose, zakupci prodajnog prostora i sami kupci određuju uspješnost svakog trgovačkog centra'. Govoreći o održivom razvoju šoping centara, Böning je naglasio kako 'jedino kada su šoping centri planirani sukladno ekološkim, ekonomičnim i sociokulturnim parametrima investitorima zasigurno donose profit bez obzira na gospodarske okolnosti. Održivi trgovački centri mnogo su više od običnih 'zelenih' građevina.
Često zanemarivana tema migracijske kupovine također je bila pokrivena na simpoziju. Sveučilišni profesor Dr. Heinz Faßmann s Instituta za zemljopis i regionalne studije objasnio je kako migranti utječu na domaću trgovinu svojim tzv. 'etničkim poslovanjem' s jedne strane, a s druge konzumiranjem proizvoda koji su specifični za određenu nacionalnost ili kulturu. 'Realizam i pragmatizam, a ne ideologija, nasušno su potrebni', ukoliko se žele ostvariti rezultati kod ove skupine kupaca, dodajući kako maloprodajni subjekti moraju više pažnje posvetiti ovakvim ciljanim skupinama.
S Dr.Nils-Christianom Hakertom, direktorom Atrium European Real Estatea, i Mag. Hannom Bomba-Wilhelmi, direktoricom RegioPlan Consultinga, kao moderatorima, na skupu su se također predstavili ljudi iz prakse kao donositelji poslovnih odluka.
Tijekom panel rasprave na temu 'project development nadregionalnih trgovačkih centara,' Sonja Gimplinger, menadžer Shopping Center Nord (SCN) iz Beča, još uvijek je prilično opuštena po pitanju konkurencije u vidu novog centra Gerasdorf kod Beča: 'Taj projekt se već jako dugo najavljuje i planira, no za neke konkretne rezultate ćemo izgleda još počekati'. Projekt o kome je riječ branio je Kurt Schneider, direktor Ekazent Real Estate Managementa, argumentom da je riječ o prvom austrijskom trgovačkom centru koji mora proći sve potrebne provjere po pitanju zaštite okoliša: 'Otvorenje možemo očekivati 2012. godine', tvrdi Schneider.
|
Međunarodnu perspektivu dali su Klaus-Martin Callhoff iz tvrtke mfi i Stephan Rees iz tvrtke Mosaic Property LLP.
Ulagač specijaliziran za istočnoeuropske maloprodajne centre sa zadovoljstvom je izjavio kako je “ipak zadovoljio trolist zakupaca, vlasnika i banaka u teškoj godini kao što je 2009. bila.
” Za mfi, tvrtku koja uspješno upravlja trgovačkim centrima u Njemačkoj i koja se namjerava proširiti u Austriju, sigurno je da “Austrija ima drugačije tržište od Njemačke” i zbog toga “mora se biti spreman na ulaganja ne samo kao davatelj menadžerskih usluga već i kao projektant s vlastitim sredstvima”
Sukladno planu „Visions 2020: Business Forms, Markets, Locations“, učesnici druge panel rasprave, složili su se da, iako su se austrijska i njemačka konsolidirana tržišta pokazala otpornima na krizu i kao takva daju razlog za optimizam, istočna Europa zahtijeva drugačiji pristup. I dok Poljska i Slovenija pokazuju stabilan razvoj, “ došlo je do sloma gospodarstva, nadasve u Rusiji i Ukrajini.”, izjavila je Mag. Gabor Rose, upravni direktor tvrtke Magda Rose KG (Jones).
Ovo je bio manji problem za samu tvrtku nego za franšizne partnere u tim zemljama i njihovim tržištima. Za njih je to bio korak natrag u razvoju koji se nije mogao lako izbjeći.
Frederik Kramer iz tvrtke Peek&Cloppenburg također je napomenuo u ovom kontekstu da neki od istočnoeuropskih trgovačkih centara kojima postupno pada posjećenost nisu samo znak krize već i lošeg planiranja.
Skrećući pozornost na situaciju u istočnoj Europi, Reinhard Winiwarter iz tvrtke Standort Marketing Agentur, dodao je da “ ljudi u istočnoj Europi, zasigurno su pregaženi brzom izgradnjom komercijalnih nekretnina zadnjih godina.” “Trebalo bi se manje razmišljati o revolucionarnim konceptima, a više o logičkoj evoluciji trgovačkih centara“, zaključio je Harald Aichberger iz tvrtke CEERES Real Estate Management.
|
|
|
|