20.10.2008.
Prostor druženja i kupovanja
Ono što je nekad u gradu bio glavni trg, danas postaju shopping centri: služe kao centralno mjesto okupljanja
Preuzimanje ove simboličke uloge prepoznato je i u europskoj arhitekturi te se razvijaju nove tipologije unutar zadanih okvira i traži se prikladan način arhitektonske reakcije, koja bi osvijestila tu ulogu.
I brojke govore svoje: samo prošle godine Ministarstvu gospodarstva u Hrvatskoj upućeno je 14 zahtjeva za otvaranje novih shopping centara, a u posljednjih pet godina već su im pripala 2 milijuna kvadrata.
Ne samo kupnja
Imitacije neba, igrališta u parkovima ili uličnih stupova samo su neki od ponekad intuitivnih, a ponekad osviještenih kopiranja dekora koji pripada gradskom prostoru, no još nije do kraja riješeno na koji način će preuzimanje ove uloge biti potpuno i zadovoljavajuće. Ponajprije nedostaje kvalitetnog sadržaja, koji bi izašao izvan okvira kupnje.
Za one koji su ipak željni drugačijeg načina kupovanja postoji nekoliko utočišta. Jedan od njih je umjetničko-modni dućan Prostor u Mesničkoj ulici u Zagrebu, koji podsjeća na tradicionalne obrtničke radnje. Usprkos prizivanju nostalgične tipologije, način na koji funkcionira je suvremen.
U Prostor dolazite ako se želite družiti, čuti dobru glazbu proizvedenu u nezavisnoj produkciji, pogledati radove suvremenog likovnog umjetnika, prolistati kvalitetnu knjigu i časopis ili uživati u dobro dizajniranom interijeru, koji uključuje i starinski paravan za presvlačenje.
Povoljne cijene
I naravno, kupiti odjeću mladih hrvatskih i europskih dizajnera koji ne pripadaju modnim lobijima, među kojima su Nataša Sarađen Hlevnjak, Slaven Milić, Danijela Štambuk, Iva Karačić...
Činjenica da nisu toliko razvikani omogućuje (relativno) povoljne cijene. Dolazite, dakle, i kupovati, ali ne pod halogenim lampama i u gužvu, već u opuštenu atmosferu.
Iako na maloj kvadraturi, ima svega: šalica za kavu - dizajneri Bunch, torbe - Baggiz? i Bunch, obuće - nedavno nagrađene Starke...
Uvjet je da modni, dizajnerski ili umjetnički radovi dolaze iz nezavisnih manufaktura i ne naginju stereotipima.
Ponose se podnaslovom Multiracionalna kompanija, koji se suprostavlja multinacionalnim kompanijama, izrabljivanju jeftine radne snage, a podržava lokalno i nezavisno djelovanje, kao i mogućnost izbora.
Drže se parafraze dizajnera Russella Watermana “Nije riječ samo o prodaji robe i profitu, već i o slavljenju naše individualnosti”.
Vlasnici sami biraju umjetnike za izlaganje: izložili su Marka Tadića, Ivana Tomasovića, Street Art (Filijo)... Od ovog se tjedna mogu pogledati dnevnički slikarski zapisi talentirane umjetnice Petre Grozaj.
|
|
|
|