13.04.2010.
Više od 34 milijuna Nijemaca kupuje preko Interneta
U posljednjih godinu dana broj kupaca koji kupuju preko Interneta porastao je za 2,2 milijuna
Rezultati njemačkog istraživanja „Online Shopping Survay-2010“ pokazali su da je lani 34,1 milijun Nijemaca, u dobi od 14 do 69 godina, kupovalo robu i usluge putem Interneta. To predstavlja rast od 2,2 milijuna novih kupaca u odnosu na godinu dana ranije, pokazalo je istraživanje agencije GfK iz veljače provedeno na uzorku od 1.183 građana Njemačke između 14 i 59 godina na bazi telefonske ankete za 29 različitih proizvoda i usluga.
Ukupno više od 15 milijuna građana Njemačke svoje potrebe na području usluga putovanja kupilo je preko Interneta, a njih gotovo 8 milijuna preko Interneta je kupilo neki proizvod od drugih privatnih osoba.
Za 14,9 milijuna online kupaca knjige su najpopularniji predmet kupovine, dok je na drugom mjestu (14,7 mil.) razna odjeća. Slijede kupovine karata za razna događanja (12,5 mil.), CD-i i DVD-i (6,5 mil.) te rezervacije hotela (7,4 mil. kupaca).
Kod kupovina putem Interneta u 2009. godini najveći rast je zabilježen za kupnju knjiga (+2,5 mil.), karata (+2,2 mil.) te odjeće (+2,1 mil.). U postotcima su najviše rasle online kupovine automobila (+61%), auto-dijelova (+25%), bijele tehnike (+32%) te hrane i dodataka prehrani (+23%).
Najpopularniji kanali preko kojih Nijemci kupuju online su: Ebay.de (20,3 mil. kupaca), Amazon.de (19,4 mil), Otto.de (7,7 mil.), Weltbild.de (5,9 mil.) te Tchibo.de (5,6 mil.).
Karakteristično za one koji ne kupuju ništa putem Interneta je da izrazito preferiraju osobne odlaske u kupovine kod lokalnih trgovaca.
U Njemačkoj danas oko 81 posto populacije između 14 i 69 godina koristi Internet, a 60 posto ih i barem nešto kupuje putem Interneta. U zadnjih pet godina broj online kupaca porastao je za 33 posto.
Za razliku od Nijemaca u Hrvatskoj je kupovina preko Interneta još uvijek zastupljena u manjoj mjeri. Premda neki podaci o takvoj prodaji pokazuju stalan rast e-trgovine, ipak naviku ima zasad tek oko 10 posto građana koji se služe Internetom, a kod starijih od 50 godina kupnje su zastupljene kod manje od tri posto korisnika Interneta.
|
|
|
|