Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
30.05.2008. Internet trgovina
Internet trgovina posjeduje svoje specifične zakonitosti, ona za klijenta,ali i pružatelja usluga otvara mnogo mogućnosti i prilika. U Hrvatskoj se tržište tek otvara prema brojnim pružateljima usluga.

Ponuda roba i usluga putem interneta u nadolazećem će razdoblju postajati sve značajnijom i unosnijom komponentom trgovine.

O tome ne bi trebalo biti sumnje, dijelom zbog činjenice kako su sve eminentne analitičke kuće postigle konsenzus u vezi prognoze strelovitog rasta e-trgovine.

Prednost je interneta u širem broju informiranih klijenata kojima se može ostvariti osoban pristup, a da to ne oduzima vrijeme pružateljima usluga.

Primjerice, turističke su usluge mnogo preglednije i pristupačnije kada ih u bilo kojem trenutku samostalno pregledavamo, prema osobnim kriterijima objektivno filtriramo i naručujemo.

Spoj virtualizirane trgovine i digitaliziranog novca jedan je od glavnih infrastrukturnih pokretača porasta prihvaćenosti kupovine putem interneta.

Prema procjenama tvrtke Forrester, globalna elektronička trgovina u zadnjih osam godina bilježi godišnji porast od 60 posto, no u Hrvatskoj je i dalje ispod prosjeka i čeka svoju ekspanziju u tom smjeru.

Ove se godine prema predviđanjima očekuje dva miljuna korisnika Interneta u Hrvatskoj i oni su nova ciljana publika za čiju pozornost će se boriti putničke agencije, banke, osiguravajuće kuće, a zahtijevaju primjenu novih tehnologija u marketingu.

Domaći korisnici nisu toliko tehnološki opremljeni, ali uspješno prate sve zapadne trendove, kod nas se preko interneta koriste prvenstveno usluge turističkih agencija, online trgovina mješovite robe, potrošačke elektronike i računala, online knjižara, a elektroničko bankarstvo je uzadne dvije godine napravilo najveći bum.

Banke online posluju s više od 600.000 korisnika koji godišnje ostvare milijardu financijskih transakcija. Internetsko je tržište osim bankarima zanimljivo i osiguravajućim kućama, pa tako talijanski osiguravatelj Genialloyd više od 40% svog prihoda ostvaruje upravo putem izravne Internet prodaje.

Nova tržita poput Hrvatske mnogo su zanimljivija jer se na njima očekuje velika ekspanzija, rast korištenja novih internet usluga pospješuju novi korisnici s velikih nezasićenih tržišta koji su korisnici osnovnih usluga takvog poslovanja te se postupno okreću naprednijoj ponudi.

Osim turističkih usluga primamljivi su i svi ostali oblici usluga koji nam osiguravaju osoban pristup, primjerice osiguranja.

Jedna od globalno vodećih osiguravateljskih kuća, Allianz, putem svoje Allianz Direct usluge već duže vrijeme nudi mogućnost kupovine osiguranja putem interneta.

Prednosti su internetskog bankarstva i osiguranja za klijente: mogućnost izrade i izvršavanja naloga u bilo koje vrijeme, danju ili noću, nepostojeće ili minimalne transakcijske naknade, povećana sigurnost, izbjegavanje čekanja u redovima u osiguravajućem društvu, bankama i poštanskim uredima.
Možda i najbitnije od svega, takvim se poslovanjem dobiva brža i kvalitetnija usluga za klijente, ali i drastično smanjenje troškova pružateljima usluga.

Za poslovanje su potrebne komunikacijske tehnologije, a troškovi uredskog poslovanja se gube, smanjuje se broj zaposlenika koji klijentima pružaju usluge, a povećava se broj pruženih usluga.

Korisnici interneta su vrlo zahtjevni klijenti i očekuju kvalitetu usluge, njihova je prednost što su informirani.

Putem jednog klika saznaju informacije o proizvodima i uslugama konkurentskih kompanija te ih se teško može zavarati. Forum kao oblik internet komunikacije istovremeno može biti mjesto kritike, ali i besplatne reklame zadovoljnih korisnika.

Internet je svakako novi oblik komunikacije koji mijenja načine marketinga i poslovanja. Internet trgovinu karakteriziraju drugačije zakonitosti, takav oblik trgovine, sviđao nam se ili ne, predstavlja budućnost.

Prednosti su mu, kako smo naveli, osoban pristup i manji troškovi pružanja usluga što rezultira smanjenjem cijene koju plaća korisnik.

Nedostaci su što unatoč osobnom pristupu ne postoji osobni kontakt, većina softverskih rješenja nije dosegla tu razinu prepoznavanja reakcija kupaca zbog čega je u prednosti prodavač usluga u tradicionalnoj trgovini koji može prepoznati koje proizvode ponuditi određenom kupcu i kako se nositi s kritikama i pohvalama.

U tom se područji intimnijeg kontakta pružatelja usluga i klijenta valja potruditi kako bi internet usluga pružala sve blagodati klasične trgovine uz mnoštvo noviteta i prednosti koje nam donosi. (Jutarnji.hr)

Povezani članci
17.07.15 Vijesti iz svijeta
Danas se razdvajaju eBay i PayPal
14.07.15 Trgovina na malo
Kina istražuje kompaniju povezanu s Alibabom u slučaju pada tržišta dionica
02.07.15 Trgovina na malo
U Hrvatskoj porasti internetske kupovine i mobilnog plaćanja
11.11.14 Trgovina na malo
Alibaba zbog anti-Valentinova ruši sve rekorde prodaje
05.11.14 Trgovina na malo
Potrošnja na oglašavanje potaknula snažan skok tromjesečnih prihoda Alibabe
07.05.13 Trgovina na malo
On line trgovina: Extreme Digital stigao u Hrvatsku
31.10.12 Trgovina na malo
Internet shoppingholičari
09.08.12 Vijesti iz svijeta
Stroža pravila za online trgovine u Njemačkoj
02.07.12 Trgovina na malo
Besplatna kupnja za svakog 50-og kupca Mercatorove internet trgovine
19.04.12 Vijesti iz svijeta
Rast dobiti i prihoda eBaya
01.02.12 Vijesti iz svijeta
Dobit Amazona pala 57 posto
19.01.12 Trgovina na malo
Snažan rast internetske maloprodaje u Europi
28.11.11 Šira regija
Bolja zaštita online kupnje
16.11.11 Trgovina na malo
MD profil baucentar pokreće građevinski webshop
18.10.11 Trgovina na malo
Budućnost maloprodaje je u online trgovini
11.10.11 Trgovina na malo
PBZ Card predstavio GlobalShop uslugu
29.08.11 Trgovina na malo
Hrvati sve više kupuju putem interneta
08.07.11 Trgovina na malo
"PoKupi'' - nova usluga Konzum Internet prodavaonice
06.04.11 Trgovina na malo
Osijek dobio Konzum Internet prodavaonicu
14.01.11 Vijesti iz svijeta
Groupon planira kroz IPO prikupiti 15 mlrd dolara
12.01.11 Vijesti iz regije
Internetska trgovina u Češkoj dosegnula 1,35 mlrd eura
15.12.10 Trgovina na malo
M SAN Grupa ulazi u e-trgovinu
29.10.10 Trgovina na malo
U Konzumu kupnja moguća i putem smart mobilnih uređaja
18.10.10 Vijesti iz svijeta
Wal-Mart i Gap pokreću internetsku prodaju u Kini
21.09.10 Trgovina na malo
FT: Tesco širi online model prodaje na Poljsku, Češku i Kinu
09.09.10 Promocije
Internet megastore Salona tech
13.04.10 Trgovina na malo
Više od 34 milijuna Nijemaca kupuje preko Interneta
13.04.10 Trgovina na malo
Pronađi online, kupi offline
29.03.10 Trgovina na malo
Hrvatima je eBay najbolji web dućan
20.01.10 Trgovina na malo
Eurostat: U Hrvatskoj 14 posto prometa kroz e-trgovinu
02.12.09 Trgovina na malo
"Crni petak" za šoping centre - Amerikanci kupuju online
16.11.09 Trgovina na malo
Čeka nas nova internetska revolucija
25.11.08 Trgovina na malo
Sve više Hrvata kupuje putem interneta
19.09.08 Promocije
PBZ: Novi sustav za plaćanje putem interneta
29.07.08 Trgovina na malo
Konzum proširio mrežu Internet prodavaonica
07.07.08 Vijesti
HUP podržao Zakon o trgovini
20.06.08 Trgovina na malo
EK najavio ukidanje graničnih barijera internetskoj trgovini
19.06.08 Vijesti
Europski potrošači najviše se žale na internetske transakcije
13.06.08 Trgovina na malo
On-line trgovina u Hrvatskoj dosegla 5,7 milijardi kuna
29.01.08 Trgovina na malo
Amerikanci preko eBaya lani uštedili 19 mlrd USD
22.01.08 Vijesti
Profitna stopa hrvatske trgovine tri puta niža od europskog prosjeka
08.01.08 Trgovina na malo
Internet trgovina u Poljskoj porasla 60 posto
06.12.07 Trgovina na malo
Klikanje mišem zamijenit će peglanje kartica
05.12.07 Trgovina na malo
EU postigao dogovor oko reforme PDV-a u elektroničkoj trgovini
26.11.07 Korisne informacije
Web oglašavanje pod pojačanim nadzorom EU
30.10.07 Korisne informacije
Financijski proizvodi i usluge na Internetu
24.10.07 Tvrtke i tržišta
Neto dobit Amazona porasla za 313 posto
23.10.07 Trgovina na malo
Praznična on-line trgovina u SAD-u premašit će 39 mlrd dolara
12.10.07 Brandovi
Slovački Etarget širi poslovanje oglašavanja na internetu u zemljama Balkana
19.09.07 Statistika
Vrijednost hrvatskog telekom tržišta do 2009. godine 15 mlrd kuna
11.06.07 Istraživanja
Potrošači vladaju Internetom
17.05.07 Korisne informacije
Iskon ponudio najbrži ADSL u Hrvatskoj
27.01.07 Šira regija
Zarada na internetu u EU do 2010. 8,3 milijardi eura
21.01.07 Istraživanja
Novinska web izdanja rastu geometrijskom progresijom
19.01.07 Trgovina na malo
Dobri zimski poslovni rezultati maloprodajnih kompanija na internetu
17.11.06 Korisne informacije
Internet posebno važan za planiranje odmora i kupovinu elektroničkih uređaja
10.10.06 Trgovina na malo
Virtualna trgovina znatno premašila 330 milijuna kuna
25.09.06 Trgovina na malo
"Online" kupci biraju zdravije namirnice
10.09.06 Trgovina na malo
Amazon krenuo s online prodajom filmova i serija
27.08.06 Neprehrambeni proizvodi
Rekordna čitanost e-knjiga
26.08.06 Trgovina na malo
Legalna prodaja glazbe putem Interneta povećala prihode posrnulim diskografima
29.07.06 Trgovina na malo
Narudžba 'špeceraja' klikom miša, dostava pred kućna vrata
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa