30.05.2008.
Internet trgovina
Internet trgovina posjeduje svoje specifične zakonitosti, ona za klijenta,ali i pružatelja usluga otvara mnogo mogućnosti i prilika. U Hrvatskoj se tržište tek otvara prema brojnim pružateljima usluga.
Ponuda roba i usluga putem interneta u nadolazećem će razdoblju postajati sve značajnijom i unosnijom komponentom trgovine.
O tome ne bi trebalo biti sumnje, dijelom zbog činjenice kako su sve eminentne analitičke kuće postigle konsenzus u vezi prognoze strelovitog rasta e-trgovine.
Prednost je interneta u širem broju informiranih klijenata kojima se može ostvariti osoban pristup, a da to ne oduzima vrijeme pružateljima usluga.
Primjerice, turističke su usluge mnogo preglednije i pristupačnije kada ih u bilo kojem trenutku samostalno pregledavamo, prema osobnim kriterijima objektivno filtriramo i naručujemo.
Spoj virtualizirane trgovine i digitaliziranog novca jedan je od glavnih infrastrukturnih pokretača porasta prihvaćenosti kupovine putem interneta.
Prema procjenama tvrtke Forrester, globalna elektronička trgovina u zadnjih osam godina bilježi godišnji porast od 60 posto, no u Hrvatskoj je i dalje ispod prosjeka i čeka svoju ekspanziju u tom smjeru.
Ove se godine prema predviđanjima očekuje dva miljuna korisnika Interneta u Hrvatskoj i oni su nova ciljana publika za čiju pozornost će se boriti putničke agencije, banke, osiguravajuće kuće, a zahtijevaju primjenu novih tehnologija u marketingu.
Domaći korisnici nisu toliko tehnološki opremljeni, ali uspješno prate sve zapadne trendove, kod nas se preko interneta koriste prvenstveno usluge turističkih agencija, online trgovina mješovite robe, potrošačke elektronike i računala, online knjižara, a elektroničko bankarstvo je uzadne dvije godine napravilo najveći bum.
Banke online posluju s više od 600.000 korisnika koji godišnje ostvare milijardu financijskih transakcija. Internetsko je tržište osim bankarima zanimljivo i osiguravajućim kućama, pa tako talijanski osiguravatelj Genialloyd više od 40% svog prihoda ostvaruje upravo putem izravne Internet prodaje.
Nova tržita poput Hrvatske mnogo su zanimljivija jer se na njima očekuje velika ekspanzija, rast korištenja novih internet usluga pospješuju novi korisnici s velikih nezasićenih tržišta koji su korisnici osnovnih usluga takvog poslovanja te se postupno okreću naprednijoj ponudi.
Osim turističkih usluga primamljivi su i svi ostali oblici usluga koji nam osiguravaju osoban pristup, primjerice osiguranja.
Jedna od globalno vodećih osiguravateljskih kuća, Allianz, putem svoje Allianz Direct usluge već duže vrijeme nudi mogućnost kupovine osiguranja putem interneta.
Prednosti su internetskog bankarstva i osiguranja za klijente: mogućnost izrade i izvršavanja naloga u bilo koje vrijeme, danju ili noću, nepostojeće ili minimalne transakcijske naknade, povećana sigurnost, izbjegavanje čekanja u redovima u osiguravajućem društvu, bankama i poštanskim uredima.
|
Možda i najbitnije od svega, takvim se poslovanjem dobiva brža i kvalitetnija usluga za klijente, ali i drastično smanjenje troškova pružateljima usluga.
Za poslovanje su potrebne komunikacijske tehnologije, a troškovi uredskog poslovanja se gube, smanjuje se broj zaposlenika koji klijentima pružaju usluge, a povećava se broj pruženih usluga.
Korisnici interneta su vrlo zahtjevni klijenti i očekuju kvalitetu usluge, njihova je prednost što su informirani.
Putem jednog klika saznaju informacije o proizvodima i uslugama konkurentskih kompanija te ih se teško može zavarati. Forum kao oblik internet komunikacije istovremeno može biti mjesto kritike, ali i besplatne reklame zadovoljnih korisnika.
Internet je svakako novi oblik komunikacije koji mijenja načine marketinga i poslovanja. Internet trgovinu karakteriziraju drugačije zakonitosti, takav oblik trgovine, sviđao nam se ili ne, predstavlja budućnost.
Prednosti su mu, kako smo naveli, osoban pristup i manji troškovi pružanja usluga što rezultira smanjenjem cijene koju plaća korisnik.
Nedostaci su što unatoč osobnom pristupu ne postoji osobni kontakt, većina softverskih rješenja nije dosegla tu razinu prepoznavanja reakcija kupaca zbog čega je u prednosti prodavač usluga u tradicionalnoj trgovini koji može prepoznati koje proizvode ponuditi određenom kupcu i kako se nositi s kritikama i pohvalama.
U tom se područji intimnijeg kontakta pružatelja usluga i klijenta valja potruditi kako bi internet usluga pružala sve blagodati klasične trgovine uz mnoštvo noviteta i prednosti koje nam donosi. (Jutarnji.hr)
|
|
|
|