29.07.2006. (Tomislav Grdić )
Narudžba 'špeceraja' klikom miša, dostava pred kućna vrata
Zasad se virtualno može kupovati u Konzumu, a uvođenje internetske trgovine najavljuju u Mercatoru i Ipercoopu, dok Getro tu opciju ne isključuje
Kupnjom putem Interneta može se izbjeći gužva u prodavaonicama i prometu te nošenje teških vrećica. Užurbani način života i sve manje vremena za ležerne obilaske trgovina razlog su zbog kojeg se sve veći broj građana odlučuje na kupnju putem Interneta kojem se može pristupiti u vlastitu domu ili u stanci na radnom mjestu.
Neograničeno vrijeme kupnje nakon koje kupljena roba u dogovoreno vrijeme dolazi izravno na kućnu adresu, samo su neki od razloga sve veće popularnosti šopinga iz naslonjača.
Iako je na domaćem internetskom prostoru sve više kvalitetnih trgovina, trenutačno samo jedan od maloprodajnih lanaca na hrvatskom tržištu nudi kupnju kućnih potrepština putem Interneta i dostavu na kućna vrata.
Tako Konzum svim svojim potrošačima od jeseni 2002. godine nudi uslugu kupnje putem Interneta, odnosno internetske adrese online.konzum.hr, a u ponudi je zastupljena prehrana, artikli za higijenu, čišćenje, domaćinstvo, za djecu i ljubimce te tisak.
Najveći domaći trgovački lanac omogućio je tako svojim kupcima da klikom miša na računalu naruče proizvode koji se na području Zagreba dostavljaju na njihov kućni prag, a plaćanje je moguće kreditnim karticama ili gotovinom pri preuzimanju robe. »Konzumova Internet-prodavaonica broji nekoliko tisuća aktivnih registriranih korisnika, a kupnja ovim putem kontinuirano raste, što kao rezultat ima i svakodnevno povećanje baze stalnih korisnika. Dobro je da sve veći broj ljudi različitih profila i potreba prepoznaje prednosti ovakve vrste kupnje za koju je minimalni iznos narudžbe već od 200 kuna«, objašnjava Renata Šimeković, direktorica Sektora marketinga u Konzumu.
Marketinški stručnjaci u Hrvatskoj procjenjuju da prisutnost samo jednog maloprodajnog lanca na Internetu ne leži u nedostatku kupaca spremnih na kupnju ovim putem, nego je problem u neodlučnosti trgovaca da svoju ponudu predstave i na Internetu.
No, o uvođenju internetske trgovine razmišljaju još neki trgovački lanci zastupljeni u Hrvatskoj.
U Mercatoru, koji uslugu internetske trgovine nudi u Sloveniji, tvrde da o dodatnim uslugama kao što je Internet-trgovina, osluškuju zahtjeve tržišta te potrebe i želje kupaca.
»Budući da u Hrvatskoj još uvijek nismo uveli mogućnost kupnje putem Interneta, razmišljamo o tome i spremni smo pristupiti implementaciji sistema internetske trgovine kad se pokaže da je tržište spremno prihvatiti tu uslugu«, objašnjava Iva Naglić, glasnogovornica Mercatora Hrvatska.
U Ipercoopu trenutačno ne nude mogućnost kupnje i naručivanja namirnica i artikala putem Interneta, no, kako tvrdi Martina Šarić, glasnogovornica Hipermarketa Coop, ta je usluga svakako prepoznata kao vrijedna i njezin potencijal otvara velike mogućnosti i pogodnosti kako za tvrtku tako i za klijente.
|
»U matičnoj tvrtki u Italiji ova je usluga trenutačno u probnoj fazi čije će zaključenje, ako bude pozitivno, sigurno ubrzati implementiranje ove usluge i na hrvatskom tržištu«, tvrdi glasnogovornica Ipercoopa.
Kako doznajemo, u Getrou su također raspravljali o uvođenje ove usluge, no ona zasad nije u planu iako nije isključena kao mogućnost.
Izvor: vjesnik.hr
|
|
|
|