Seniko studio
Broj 5/2008
Izdvajamo iz broja:
Broj 5-2008
Izvornost i geografsko podrijetlo proizvoda jamci konkurentnosti - Goran Pavlović
Potrošači i norme (V) - dr. sc. Dragutin Funda
Radna snaga u trgovini
Šestak najavio radikalne promjene u poslovanju Podravke
Hrvati očekuju znatniji pad standarda
Osnovano društvo Mercator-Plodine-Billa
Hendal: 60 posto potrošača ide u Konzum
Agrokor snizio cijene stočne hrane za 24 posto
Glavni razlog pojeftinjenja je niža cijena kukuruza u ovoj godini

Od ovoga tjedna kompanije koje posluju u sastavu koncerna Agrokor – Agroprerada, Belje, PIK Vinkovci i Krma – snizile su cijene stočne hrane za prosječno 24 posto.

Znatno niža cijena kukuruza iz roda 2008. godine omogućila je ovo pojeftinjenje, rečeno je na današnjoj konferenciji za novinare u sjedištu Agrokora u Zagrebu.

„Dok je lani cijena kukuruza u otkupu iznosila 1,60 kuna po kilogramu, u ovoj je godini zbog znatno većeg uroda ali i kretanja na svjetskom tržištu došlo do pada cijene na 60-65 lipa po kilogramu“, rekla je potpredsjednica Agrokora, Ljerka Puljić.

Ona je dodala kako sniženje cijena u znatnijoj mjeri od najavljene nije moguće iz razloga što su cijene ostalih komponenata stočne hrane (sojina sačma, premiks te energija), povećane ili su zadržane na postojećim razinama.

Puljić ističe kako ovo smanjenje cijena ne uvjetuje snižavanje cijena finalnih proizvoda u kratkom roku, no da će se stabilizacijski efekt na stočarsku industriju, ovisno o vrsti proizvodnje, osjetiti u slijedećem proizvođačkom ciklusu koji traje od šest do devet mjeseci.

„Hoće li cijene mesa padati ne ovisi samo o ulaznim troškovima hrvatskih proizvođača. Cijene se formiraju na tržištu ovisno o ponudi i potražnji, no važno je imati u vidu kako je Hrvatska i veliki uvoznik mesa i mesnih prerađevina tako da cjenovna politika nije u cjelosti u našim rukama“, kazala je Puljić.

Prema njenim riječima, smanjenje ulaznih troškova za proizvođače će biti još jedno ohrabrenje da povećaju proizvodnju što je osnovni preduvjet da se ostvaruju konkurentnije cijene finalnih proizvoda i stabilno poslovanje na dugi rok.

Agrokor godišnje proizvodi oko 200 tisuća tona stočne hrane i jedan je od najvećih proizvođača na hrvatskom tržištu koje se procjenjuje na oko 660 tisuća tona. U okviru koncerna stočna se hrana proizvodi na tri lokacije: u Ivanić gradu pod brandom Peletino, u vinkovačkoj tvornici Krma te u Belju.

Izdvajamo iz broja:
Broj 5-2008
Izvornost i geografsko podrijetlo proizvoda jamci konkurentnosti
Potrošači i norme (V)
Radna snaga u trgovini
Šestak najavio radikalne promjene u poslovanju Podravke
Hrvati očekuju znatniji pad standarda
Osnovano društvo Mercator-Plodine-Billa
Hendal: 60 posto potrošača ide u Konzum
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa