Seniko studio
Broj 5/2008
Izdvajamo iz broja:
Broj 5-2008
Izvornost i geografsko podrijetlo proizvoda jamci konkurentnosti - Goran Pavlović
Potrošači i norme (V) - dr. sc. Dragutin Funda
Radna snaga u trgovini
Šestak najavio radikalne promjene u poslovanju Podravke
Agrokor snizio cijene stočne hrane za 24 posto
Hrvati očekuju znatniji pad standarda
Osnovano društvo Mercator-Plodine-Billa
Hendal: 60 posto potrošača ide u Konzum
Od 1.037 ispitanika, 15 posto njih posjećuje vodeći trgovački lanac svaki dan

Čak 58,3 posto hrvatskih potrošača koji određeni trgovački lanac posjećuju više od jednom mjesečno, odlučuju se za Konzum, čime taj trgovački lanac ima najveći udio na tržištu i van svake je konkurencije.

Rezultati istraživanja agencije Hendal, provedenog na nacionalnom uzorku kućanstava od 1037 ispitanika, pokazuju da drugu grupu konkurenata po kriteriju lojalnosti kupaca čine trgovački lanci Kaufland (20,9 posto), Mercator (16,6 posto) i Billa (15,5 posto) dok Plodine, Getro i Kerum redovito posjećuje oko 10 posto ispitanika.

S obzirom na izbor formata prodajnog mjesta u odnosu na vrstu kupnje, većina ispitanika, njih 87,8 posto, radi velike kupovine posjećuje supermarkete odnosno hipermarkete (78,8 posto ispitanika).

Samo 15,2 posto ispitanih potrošača posjećuje prvoplasirani trgovački lanac gotovo svaki dan, dok 7,9 posto njih kupuje u njemu 4 do 5 puta tjedno, 12,9 posto kupaca 2 do 3 puta tjedno te njih 11,3 posto jednom jesečno.

Što se tiče dnevne i dodatne kupovine, 73,3 posto osoba zaduženih za nabavku u svom kućanstvu, odlazi u mini market – do tri blagajne, dok 77,2 posto ispitanika posjećuje malu trgovinu s pultom i jednom blagajnom "kako bi kupili proizvode koje su smetnuli s uma".

Među top 10 faktora presudnih za odabir prodajnog mjesta ispitanici kao prvo navode svježe proizvode, zatim čistu trgovinu, odgovarajuće radno vrijeme te laku dostupnost lokacije na kojoj se trgovina nalazi.

Prema rezultatima ispitivanja trgovački lanci u većini slučajeva su uspjeli zadovoljiti potrebe svojih kupaca u gotovo svim elementima, osim cjenovne prihvatljivosti, a veliko nezadovoljstvo izazivaju još gužve te redovi na blagajnama.

Najveće prosječno zadovoljstvo svojih posjetitelja ima trgovački lanac Jolly, a najlošije su ocijenjeni Boso i Diona. Po pitanju općih stavova o kupnji, podaci pokazuju da je hrvatski potrošač evoluirao toliko da zahtijeva određenu razinu kvalitete proizvoda i ugodnu kupovinu. (Bankamagazin)

Izdvajamo iz broja:
Broj 5-2008
Izvornost i geografsko podrijetlo proizvoda jamci konkurentnosti
Potrošači i norme (V)
Radna snaga u trgovini
Šestak najavio radikalne promjene u poslovanju Podravke
Agrokor snizio cijene stočne hrane za 24 posto
Hrvati očekuju znatniji pad standarda
Osnovano društvo Mercator-Plodine-Billa
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa