Seniko studio
Broj 5/2008
Izdvajamo iz broja:
Broj 5-2008
Izvornost i geografsko podrijetlo proizvoda jamci konkurentnosti - Goran Pavlović
Potrošači i norme (V) - dr. sc. Dragutin Funda
Radna snaga u trgovini
Šestak najavio radikalne promjene u poslovanju Podravke
Agrokor snizio cijene stočne hrane za 24 posto
Hrvati očekuju znatniji pad standarda
Hendal: 60 posto potrošača ide u Konzum
Osnovano društvo Mercator-Plodine-Billa
Alan Kričković, Đozi Heberling i Zvonimir Morović
Alan Kričković, Đozi Heberling i Zvonimir Morović
Stvoreno je udruženje koje s 19 posto udjela zauzima drugu poziciju na hrvatskom maloprodajnom tržištu

Postojećoj asocijaciji Mercatora i Plodina danas se priključila i Billa čime je stvoreno zajedničko društvo trgovačkih lanaca koje zauzima 19 posto maloprodajnog tržišta u Hrvatskoj i time predstavlja drugog trgovca po veličini u našoj zemlji. Zajedničko društvo raspolaže s 270 prodajnih objekata velikog formata (supermarketi, hipermarketi) čija površina prelazi 450 tisuća četvornih metara.

Rečeno je to na današnjoj konferenciji za novinare u Zagrebu na kojoj su novo udruženje predstavili direktor Mercatora Hrvatska Alan Kričković, članica Uprave Plodina za trgovinu Đozi Heberling i član uprave Billa Hrvatska Zvonimir Morović.

Heberling je ujedno izabrana i na mjesto predsjednice Uprave društva Mercator-Plodine-Billa. Ona je istaknula kako je primarni cilj udruživanja triju kompanija ostvarivanje zajedničke nabave, osiguranje konkurentnjeg poslovanja iz čega trebaju proizaći koristi za krajnjeg kupca u vidu nižih i povoljnijih cijena proizvoda.

Iako udružene, kompanije zadržavaju svoj identitet te zasebnu prodajnu i cjenovnu politiku. Zajednički je nastup prema dobavljačima, ali „nije nam cilj 'stiskati' dobavljače kako bi povećali svoj profit nego postići takve uvjete poslovanja koji će dovesti da cijene na našim policama budu povoljnije za krajnje potrošače. O maloprodajnim cijenama svaka od tvrtki članica odlučuje autonomno", rekao je Kričković.

On je dodao kako se snižavanje cijena može očekivati do kraja godine u 'znatnim postocima', no nije želio precizirati kada bi se to moglo dogoditi niti u kolikoj mjeri.

Morović je istaknuo kako je hrvatsko maloprodajno tržište izuzetno zrelo i zasićeno te da, uz bankarski, predstavlja najkonkurentniji sektor hrvatskog gospodarstva.

„U takvim uvjetima nije više moguće očekivati organski rast kao u 1999. ili 2000. godini niti se mogu ostvarivati neki ozbiljni pomaci u pogledu tržišnog udjela pojedinih maloprodajnih subjekata. Mercator-Plodine-Billa ogledni je primjer da je za tržište u Hrvatskoj došlo vrijeme konsolidacije“, rekao je.

Izdvajamo iz broja:
Broj 5-2008
Izvornost i geografsko podrijetlo proizvoda jamci konkurentnosti
Potrošači i norme (V)
Radna snaga u trgovini
Šestak najavio radikalne promjene u poslovanju Podravke
Agrokor snizio cijene stočne hrane za 24 posto
Hrvati očekuju znatniji pad standarda
Hendal: 60 posto potrošača ide u Konzum
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa