30.07.2015.
Rast prodaje i neto dobiti Atlantic Grupe
Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2015. godine ostvarila prihode od prodaje od 2,54 milijardi kuna, što u odnosu na isto razdoblje 2014. godine predstavlja rast od 3,5 posto. Dobit prije kamata i poreza (EBIT) iznosi 207,9 milijuna kuna i manja je za 10 posto, najviše uslijed rasta cijena sirovina, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 144 milijuna kuna što predstavlja rast od 9,6 posto.
Od važnih poslovnih događaja u prvoj polovici godine ističu se širenje distribucijskog portfelja, daljnji razvoj vlastitih brendova koji, zahvaljujući inovacijama i kvaliteti, nastavljaju osvajati međunarodna priznanja, nastavak integracijskih aktivnosti Foodlanda te puštanje u rad proizvodnog pogona energetskih pločica u Novoj Gradiški.
U drugoj polovici 2015. godine fokus će biti na daljnjem rastu poslovanja na postojećim tržištima i internacionalizaciji, kao i upravljanju operativnim i financijskim obavezama i rizicima.
Otvaranjem novog suvremenog pogona za proizvodnju energetskih pločica, u čiju je izgradnju i opremanje uloženo 100 milijuna kuna, nastavljena je konsolidacija proizvodnih kapaciteta Atlantic Grupe, pri čemu je proizvodnja u ovom segmentu sportske prehrane uspješno prebačena s ugovornih vanjskih proizvođača u vlastite pogone.
Tijekom prvog polugodišta 2015. fokus je također bio na intenzivnoj integraciji kompanije Foodland d.o.o. u Atlantic Grupu, čime su ostvareni preduvjeti za efikasnije upravljanje te aktiviranje planiranih sinergijskih efekata unutar sustava.
Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe u prvom polugodištu 2015. najviše su pridonijeli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 6,2 posto, Strateško poslovno područje Slatko i slano s rastom od 4,8 posto, Strateško poslovno područje Pića s rastom od 2,3 posto, Strateško distribucijsko područje Hrvatska s rastom od 6,3 posto i Strateško distribucijsko područje Srbija s rastom od 5,7 posto.
Kava se s 19,3 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 489 milijuna kuna prihoda od prodaje.
Promatrano po tržištima, najveći rast od 7,3 posto ostvaren je na tržištu Srbije koje je drugo po veličini tržište Atlantic Grupe s udjelom u ukupnom prihodu od 22,8 posto.
Na tržištu Hrvatske, koja s 26 posto ima najveći udio u prihodu od prodaje, ostvaren je rast od 6,6 posto, dok je tržište Bosne i Hercegovine s rastom od 6,1 posto treće po rastu u prvom polugodištu s udjelom od 7,3 posto u ukupnom prihodu od prodaje.
Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 65,3 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 18,5 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 6,5 posto dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 9,7 posto.
|
|
|
|