Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Tvrtke i tržišta
13.11.2013. Henkel ostvario snažan rezultat u trećem kvartalu
Značajan porast zarade i profitabilnosti
  • Snažno povećanje organske prodaje za 4,2 posto
  • Prodaja pod utjecajem tečajnih razlika: 4.184 milijuna eura (-2,6 posto)
  • Prilagođena operativna dobit povećana za 6,5 posto na 672 milijuna eura
  • Prilagođena EBIT marža povećana za 1,4 postotna boda na 16,1 posto
  • Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) ponovno ostvarila dvoznamenkasti rast od 11,1 posto* (*S primjenom IAS 19 revizije rast iznosi 13,5 posto u usporedbi s istim kvartalom prethodne godine)
  • Regije u razvoju ostvarile vrlo snažan rast organske prodaje
„Usprkos izazovnom tržišnom okruženju, Henkel je nastavio snažan rast u trećem kvartalu te je bio u mogućnosti ubrzati organski rast iz kvartala u kvartal u 2013. godini. Značajno smo povećali i zaradu i profitabilnost – prilagođena EBIT marža po prvi put je prešla 16 posto,“ izjavio je predsjednik Uprave tvrtke Henkel, Kasper Rorsted.

„Ostvarili smo snažan rast organske prodaje u svim našim poslovnim sektorima, čemu su doprinijele i regije. Tržišta u razvoju još su jednom pokazala posebno dinamičan razvoj. Međutim, utjecaj tečajnih promjena negativno je utjecao na prodaju.“

Komentirajući ostatak godine Rorsted je izjavio: „Gospodarsko će okruženje ostati teško. Zato ćemo nastaviti usvajati naše procese i strukture kako bismo poboljšali fleksibilnost i učinkovitost u ovom promjenjivom tržišnom okruženju.“

Potvrđene smjernice za 2013. – očekuje se viša marža

„Kao što je prethodno rečeno, očekujemo porast organske prodaje od 3 do 5 posto u cijeloj fiskalnoj godini i povećanje zarade po prilagođenoj preferencijalnoj dionici (EPS) od otprilike 10 posto. Za našu prilagođenu EBIT maržu podižemo predviđanja od otprilike 14,5 posto na otprilike 15 posto,“ izjavio je Kasper Rorsted.

Prodaja i zarada u trećem kvartalu 2013. godine

U trećem kvartalu 2013. godine Henkel je ostvario prodaju od 4.184 milijuna eura. Ovaj postotak je manji od prošlogodišnjeg zbog negativnih tečajnih razlika te je iznosio 6,7 posto. Nominalno, prodaja je smanjena za 2,6 posto. Rast organske prodaje, koja isključuje utjecaj tečaja i akvizicija/dezinvestiranja, dosegao je dobrih 4,2 posto, čemu su doprinijeli svi poslovni sektori.
Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu ostvario je snažan rast organske prodaje od 5,5 posto. Poslovni sektor Beauty Care ostvario je dobru organsku stopu rasta od 3,1 posto. Poslovni sektor ljepila i tehnologije, također je ostvario dobru stopu rasta organske prodaje od 4,2 posto u usporedbi s istim kvartalom prethodne godine.

Ako se uzmu u obzir jednokratni dobici, jednokratne naknade te troškovi restrukturiranja, prilagođena operativna dobit povećana je za 6,5 posto, s 631 milijun eura na 672 milijuna eura, čemu su doprinijela sva tri poslovna sektora. Prijavljena operativna dobit (EBIT) iznosila je 649 milijuna eura u usporedbi s 586 milijuna eura u trećem kvartalu 2012. godine.

Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) povećao se za 1,4 postotna boda, s 14,7 na 16,1 posto. Prijavljeni povrat od prodaje iznosio je 15,5 posto u usporedbi s 13,6 posto u istom kvartalu prethodne godine.

Neto dobit za kvartal povećala se za 16,7 posto, s 402 milijuna eura na 469 milijuna eura. Nakon oduzimanja 11 milijuna eura koji se pripisuju manjinskim interesima, kvartalna neto dobit iznosila je 458 milijuna eura (prošlogodišnji kvartal: 390 milijuna eura).

Prilagođena neto dobit za kvartal nakon oduzimanja manjinskih interesa iznosila je 476 milijuna eura u usporedbi s 422 milijuna eura u istom razdoblju 2012. godine. Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) povećana je s 0,90 eura na 1,06 eura.

Prilagođeni iznos bio je 1,10 eura u usporedbi s 0,97 eura u istom kvartalu prethodne godine. Prije revidirane primjene IAS 19, prošlogodišnji EPS bio je 0,99 eura. U usporedbi s ovim iznosom, prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici porasla je za 11,1 posto.

Poslovni rezultati od siječnja do rujna 2013. godine

S 12.503 milijuna eura, prodaja tijekom prvih devet mjeseci fiskalne 2013. godine ostala je na istoj razini kao i u istom razdoblju prethodne godine. Organska prodaja, koja isključuje utjecaj tečaja i akvizicija/dezinvestiranja, zabilježila je dobar rast od 3,6 posto.

Prilagođena operativna dobit porasla je za 7,8 posto, od 1.791 milijuna eura na 1.932 milijun eura, čemu su pridonijeli svi poslovni sektori. Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) povećao se od 14,3 na 15,5 posto.

Prilagođena neto dobit za devet mjeseci nakon oduzimanja manjinskih interesa porasla je za 12,6 posto, s 1.203 milijuna eura na 1.354 milijuna eura.

Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) iznosila je 3,13 eura, što predstavlja značajan porast od 12,6 posto u usporedbi s 2,78 eura zabilježenih u prvih devet mjeseci 2012. godine. Prije revidirane primjene IAS 19, iznos EPS-a prethodne godine bio je 2,83 eura. U usporedbi s ovim iznosom, porast EPS-a bio je 10,6 posto.
Rezultati poslovnih sektora za treći kvartal 2013. godine

U trećem kvartalu poslovni sektor za pranje i čišćenje u domaćinstvu ostvario je snažan rast organske prodaje te izvrstan porast prilagođenog povrata od prodaje, nastavljajući ostvarivati rast. Nominalno, prodaja je iznosila 1.167 milijuna eura u usporedbi s 1.194 milijuna eura ostvarenih u istom kvartalu prethodne godine.

Prilagođena operativna dobit porasla je za 7,6 posti na 186 milijuna eura. Ovo je rezultiralo porastom prilagođenog povrata od prodaje na 15,9 posto u usporedbi s 14,5 posto u trećem kvartalu 2012. godine. Prijavljena operativna dobit (EBIT) porasla je na 185 milijuna eura u usporedbi s 168 milijuna eura u istom kvartalu prethodne godine.

U trećem kvartalu 2013. godine poslovni sektor Beauty Care ostvario je dobar porast i organske prodaje i prilagođenog povrata od prodaje. S 3,1 posto, porast organske prodaje ponovno je bio viši nego stopa rasta na mjerodavnim tržištima, što je rezultiralo daljnjim pridobivanjem udjela na tržištu. Nominalno, prodaja je iznosila 886 milijuna eura u usporedbi s 908 milijuna eura u trećem kvartalu 2012. godine.

Prilagođena operativna dobit za treći kvartal iznosila je 132 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) poboljšala se za 0,2 postotna boda na 14,9 posto. Prijavljena operativna dobit porasla je za 7,5 posto u usporedbi s prethodnom godinom, na 122 milijuna eura.

U trećem kvartalu poslovni sektor ljepila i tehnologija ostvario je dobar porast organske prodaje te izvrstan porast prilagođenog povrata od prodaje. Nominalno, prihod je porastao na 2.095 milijuna eura. Rast organske prodaje u usporedbi s istim kvartalom prethodne godine bio je 4,2 posto.

Prilagođena operativna dobit ostvarila je vrlo snažan porast od 8,2 posto na 373 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje po prvi put je dosegao 17,8 posto te je s plusom od 1,8 postotnih bodova, pokazao izvrsnu izvedbu. Prijavljena operativna dobit porasla je za 11,2 posto, s 329 milijuna eura na 365 milijuna eura.
Predviđanja Henkel Grupe za 2013. godinu

Henkel očekuje da će u fiskalnoj 2013. godini generirati rast organske prodaje od 3 do 5 posto. Tvrtka je uvjerena da će svaki poslovni sektor rasti unutar ovih okvira.

Henkel utvrđuje svoje smjernice za prilagođeni povrat od prodaje (EBIT) od približno 14,5 posto do približno 15 posto (2012: 14.1 posto) te pretpostavlja da će svi poslovni sektori pridonijeti porastu u usporedbi s prethodnom godinom. Henkel nadalje očekuje rast prilagođene zarade po preferencijalnoj dionici od oko 10 posto (2012: 3,70 eura).

Povezani članci
12.08.16 Tvrtke i tržišta
Henkel bilježi dobre poslovne rezultate u drugom kvartalu
20.05.16 Tvrtke i tržišta
Henkel izvijestio o dobrim rezultatima prodaje i dobiti u prvom kvartalu
26.01.16 Tvrtke i tržišta
Tvrtka Henkel dobila tri nova priznanja za uspjeh na području održivosti
12.11.15 Tvrtke i tržišta
Henkel ostvario snažan rast prodaje i dobiti u trećem kvartalu
12.08.15 Tvrtke i tržišta
Henkel zabilježio dobru izvedbu u drugom kvartalu
12.06.15 Tvrtke i tržišta
Otvorena tvornica Henkel Adhezivi BH u Bileći
08.05.15 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao dobit, upozorio na teško poslovanje u istočnoj Europi
15.04.15 Tvrtke i tržišta
Henkel potvrdio ciljeve za 2015.
11.11.14 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao dobit za 3,1 posto
09.05.14 Tvrtke i tržišta
Henkel dobro započeo 2014. godinu
09.04.14 Tvrtke i tržišta
Usmjereni na provedbu strategije
08.04.14 Vijesti
Završilo međunarodno natjecanje „Henkel Innovation Challenge“ – tim iz Hrvatske se u jakoj konkurenciji iz cijeloga svijeta izborio za pobjedu!
25.02.14 DOP
Pokretanje rješenja za održivi razvoj
21.02.14 Tvrtke i tržišta
Snažan rezultat u promjenjivom okruženju
10.06.13 DOP
Udruga Lijepa naša u suradnji s tvrtkom Henkel pokrenula natječaj „Persil vas nagrađuje godišnjom zalihom deterdženata“
05.06.13 DOP
"Plava zastava" na plaži Srima
20.03.13 Karijere
Helena Grahovac nova Direktorica poslovnog sektora proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu tvrtke Henkel za regiju Adria
11.03.13 DOP
Zajedničkim radom do održivosti
07.03.13 Tvrtke i tržišta
Henkel ostvario rekordnu prodaju i zaradu
09.10.12 DOP
Henkel i Konzum zasadili 10.000 borova na Braču
28.09.12 DOP
Henkelova poslovna jedinica Ljepila pomaže Dječjem domu Zagreb
12.09.12 Sajmovi i izložbe
Henkel na sajmu Automechanika u Frankfurtu
08.09.12 Promocije
Persil organizirao druženje s nogometašima Hajduka u hipermarketu Tommy u Solinu
01.08.12 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao neto dobit za 21,8 posto
05.06.12 DOP
Persil Expert pokrenuo kampanju "Persil pomaže hrvatskim plažama"
09.05.12 Tvrtke i tržišta
Neto dobit Henkela povećana 30 posto
04.05.12 DOP
Henkel dodijelio diplome sudionicima natječaja “Za čišću budućnost naše djece”
06.03.12 DOP
Humanitarno djelovanje i društveno odgovorni projekti tvrtke Henkel Croatia
23.02.12 Karijere
Henkel produžio ugovore članovima Uprave
16.11.11 Promocije
Henkel predstavio "štedljivi" deterdžent - Persil Expert
14.07.11 Karijere
Miranda Mladin nova direktorica poslovnog sektora u Henkelu Adria
23.05.11 Karijere
Christoph Till novi direktor sektora u Henkelu Adria
16.05.11 Tvrtke i tržišta
Henkel osvojio Zlatni index
17.03.11 DOP
Henkel uvršten na listu najetičnijih svjetskih kompanija
28.02.11 DOP
Predstavljeni rezultati humanitarnog projekta „Kutak za glazbeni trenutak“
29.01.10 Tvrtke i tržišta
Skok organske dobiti Henkela u 2009.
29.01.10 Karijere
Carsten Tilger novi direktor korporativnih komunikacija Henkela
11.11.09 Tvrtke i tržišta
Henkel sa 70 posto višom dobiti u trećem tromjesečju
21.09.09 Karijere
Simone Bagel-Trah nova predsjednica Odbora dioničara kompanije Henkel
06.11.08 Tvrtke i tržišta
Pad neto dobiti Henkela za 58 posto
01.11.08 Karijere
Željko Smodlaka novi predsjednik Uprave Henkel Adria
08.07.08 Tvrtke i tržišta
Henkel ukida 1.000 radnih mjesta
23.06.08 Vijesti
EU pretresao sjedište proizvođača deterdženata zbog sumnje u dogovaranje cijena
09.06.08 DOP
Henkel uvršten na popis najetičnijih kompanija u svijetu
08.05.08 Tvrtke i tržišta
Henkel: Neto dobit 219 mil. eura u prvom kvartalu
16.04.08 Vijesti iz svijeta
Kasper Rorsted na čelu Henkel KGaA
12.03.08 Tvrtke i tržišta
Henkel Hrvatska: Rast prihoda 21 posto na 57,4 milijuna eura u 2007.
27.02.08 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao dobit za 11 posto
10.08.06 Neprehrambeni proizvodi
Henkel: Porast ukupnog prihoda u Hrvatskoj za 17,4 posto
12.07.06 Šira regija
Gubici lani zbog krivotvorenja u EU najmanje 300 milijardi eura
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa