09.05.2014.
Henkel dobro započeo 2014. godinu
- Snažno povećanje organske prodaje za 4,3 posto
- Prodaja pod utjecajem tečajnih razlika: 3.929 milijuna eura (-2,6 posto)
- Prilagođena operativna dobit povećana za 3,3 posto na 619 milijuna eura
- Prilagođena EBIT marža povećana za 0,9 postotnih bodova na 15,8 posto
- Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici povećana za 8,3 posto na 1,04 eura
- Vrlo snažan rast prodaje na tržištima u razvoju: Organski porast za 9,2 posto
|
Düsseldorf/Zagreb – „Usprkos kontinuirano izazovnom tržišnom okruženju, početak fiskalne 2014. godine bio je dobar za tvrtku Henkel. Svi poslovni sektori izvijestili su o rastu organske prodaje te poboljšanoj profitabilnosti,” izjavio je predsjednik Uprave tvrtke Henkel Kasper Rorsted. „Ostvarili smo vrlo snažnu izvedbu na našim tržištima u razvoju, a također smo rasli i na našim razvijenim tržištima. Međutim, negativni utjecaji tečajnih razlika imali su snažniji utjecaj na prikazanu prodaju u usporedbi s prethodnom godinom.”
„Ne očekujemo da će se situacija vezana uz tečajne razlike poboljšati u kratkom roku,” rekao je Rorsted, komentirajući tekuću fiskalnu godinu. „Ekonomsko okruženje ostat će izazovno, s najnovijim razvojem događanja u Istočnoj Europi koji stvara dodatnu nesigurnost na tržištima. Ovo otežava predviđanje gospodarskih kretanja za godinu koja dolazi. Visoki stupanj agilnosti i prilagodljivosti ostat će ključ uspjeha. Mi ćemo stoga nastaviti s pojednostavljenjem i ubrzanjem naših procesa i struktura.”
Potvrđene smjernice za 2014.
Usprkos izazovnom ekonomskom okruženju, Rorsted je potvrdio predviđanja: „Za fiskalnu 2014. godinu predviđamo rast organske prodaje od 3 do 5 posto. Očekujemo kako će se naša prilagođena EBIT marža povećati na približno 15,5 posto, a za prilagođenu zaradu po preferencijalnoj dionici očekujemo porast u visokoj jednoznamenkastoj brojci.”
Prodaja i zarada u prvom kvartalu 2014. godine
U prvom kvartalu 2014. godine nastavljen je pritisak posebice na valute tržišta u razvoju, ali i na američki dolar,. Kao rezultat, prodaja je iznosila 3.929 milijuna eura, 2,6 manje od iznosa ostvarenog za isti kvartal prethodne godine. S druge strane, rast organske prodaje, koji isključuje utjecaj tečaja i akvizicija/dezinvestiranja, dosegao je 4,3 posto.
Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu zabilježio je snažan rast organske prodaje od 6,0 posto. U poslovnom sektoru Beauty Care prodaja je organski porasla za snažnih 3,0 posto. Poslovni sektor ljepila i tehnologije također je zabilježio snažan rast organske prodaje od 4,1 posto.
|
Ako se uzmu u obzir jednokratne naknade, jednokratni dobici i troškovi restrukturiranja, prilagođena operativna dobit (EBIT) povećala se za 3,3 posto, od 600 milijuna eura na 619 milijuna eura. Prijavljena operativna dobit (EBIT) porasla je za 7,6 posto, od 565 milijuna eura na 608 milijuna eura.
Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) povećala se za snažnih 0,9 postotnih bodova, s 14,9 na 15,8 posto. Prijavljeni povrat od prodaje porastao je s 14,0 na 15,5 posto.
Financijski rezultat poboljšao se za 15 milijuna eura na -15 milijuna eura. Primarno zbog poboljšanog rezultata vezanog uz neto kamate kao i dobitaka od prodaje drugih investicija. Poboljšanje dobiti neto kamata djelomično je rezultat otplate naših viših obveznica u lipnju 2013. godine te ožujku 2014. godine. Porezna stopa bila je 23,1 posto u usporedbi s 24,7 posto u istom kvartalu prethodne godine.
Neto dobit porasla je za 13,2 posto, od 403 milijuna eura na 456 milijuna eura. Nakon oduzimanja 7 milijuna eura koji se pripisuju manjinskim interesima, neto dobit iznosila je 449 milijuna eura (prošlogodišnji kvartal: 393 milijuna eura). Prilagođena neto dobit, nakon oduzimanja manjinskih interesa porasla je za 8,4 posto, od 417 milijuna eura na 452 milijuna eura. Zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) porasla je od 0,91 eura na 1,04 eura. Prilagođena EPS povećala se za 8,3 posto te dosegla 1,04 eura u usporedbi s 0,96 eura iz prvog kvartal 2013. godine
Izvedba poslovnih sektora u prvom kvartalu 2014. godine
Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu nastavio je s profitabilnim rastom u prvom kvartalu, dodatno poboljšavajući svoj položaj na relevantnim tržištima. Prodaja je ostvarila organski rast od 6,0 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Nominalno, prodaja je iznosila 1.147 milijuna eura u usporedbi s 1.177 milijuna eura u prvom kvartalu 2013. godine.
Prilagođena operativna dobit povećala se za 7,8 posto na 190 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje značajno je rastao u usporedbi s prvim kvartalom 2013. godine, za 1,6 postotnih bodova na 16,6 posto. Prijavljena operativna dobit porasla je za 11,8 posto na 196 milijuna eura.
|
Poslovni sektor Beauty Care također je nastavio s generiranjem profitabilnog rasta u prvom kvartalu 2014. godine. Na 3,0 posto, rast organske prodaje bio je ponovno veći od onog relevantnih tržišta, vodeći do većih tržišnih udjela. Nominalno, prodaja je dosegla 856 milijuna eura u usporedbi s 873 milijuna eura iz istog kvartala prethodne godine.
Prilagođena operativna dobit povećala se u usporedbi s istim kvartalom prethodne godine za 3,1 posto na 134 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje snažno se poboljšao za 0,8 postotnih bodova na 15,7 posto. Prijavljena operativna dobit iznosila je 114 milijuna eura u usporedbi s 124 milijuna eura iz istog kvartala prethodne godine.
Poslovni sektor ljepila i tehnologije izvijestio je o daljnjem profitabilnom rastu u prvom kvartalu, ponovno ostvarujući veći rast od tržišta sa snažnim organskim rastom prodaje od 4,1 posto. Nominalno, prodaja je iznosila 1.893 milijuna eura u usporedbi s 1.944 milijuna eura iz istog kvartala prethodne godine.
S 319 milijuna eura, prilagođena operativna dobit bila je približno na razini prethodne godine. Prilagođeni povrat od prodaje ostvario je porast u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine od 0,4 postotna boda na 16,9 posto. Prijavljena operativna dobit porasla je za 5,5 posto na 331 milijun eura.
Predviđanja za Grupu Henkel 2014. godine
Henkel očekuje da će generirati rast organske prodaje od 3 do 5 posto u fiskalnoj 2014. godini. Henkel očekuje da će svaki poslovni sektor generirati organski rast unutar svojih okvira. U skladu sa strategijom za 2016. godinu, Henkel očekuje blagi rast prodaje sa svojih tržišta u razvoju. U usporedbi s brojevima za 2013. godinu, Henkel očekuje da će se prilagođeni povrat od prodaje (EBIT) povećati na 15,5 posto i povećanje prilagođene zarade po preferencijalnoj dionici na visoke jednoznamenkaste brojeve.
|
|
|
|