12.08.2015.
Henkel zabilježio dobru izvedbu u drugom kvartalu
„U kontinuirano izazovnom tržišnom okruženju Henkel je ostvario dobru ukupnu izvedbu u drugom kvartalu. Ponovo smo ostvarili dvoznamenkasti rast i po pitanju prodaje i po pitanju zarade. Glavni pokretači bili su snažan rast organske prodaje, prošlogodišnje akvizicije i, prije svega, snažan američki dolar. Organska prodaja bila je snažna na tržištima u razvoju, ponovno pružajući iznadprosječan doprinos rastu,“ izjavio je izvršni direktor kompanije Henkel, Kasper Rorsted.
U drugom kvartalu 2015. godine, prodaja je ponovo zabilježila dvoznamenkasti rast od 13,5 posto na 4,695 milijardi eura.
Prodaja je porasla za 6,2 posto čemu su doprinijeli i pozitivni učinci tečaja od 7,3 posto. Organski rast prodaje, prilagođen tečaju i akvizicijama/dezinvestiranju iznosio je 2,4 posto.
Ako se u obzir uzmu jednokratni dobici, jednokratne naknade i troškovi restrukturiranja, prilagođena operativna dobit poboljšala se za 14,0 posto, sa 674 milijuna eura na 768 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje povećao se za 0,1 postotna boda na 16,4 posto.
Financijski rezultat kompanije Henkel od -11 milijuna eura bio je na razini iz istog kvartala prošle godine. Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) povećan je za 11,2 posto sa 1,16 eura na 1,29 eura.
Dobra poslovna izvedba u prvoj polovini 2015. godine
U prvoj polovini ove godine Henkelova prodaja značajno se povećala za 1,059 milijardi eura - na 9,125 milijardi eura. Ovo je povećanje od 13,1 posto u usporedbi s prodajom iz prve polovine 2014. godine.
Prilagođena tečaju, prodaja je porasla za 6,5 posto. Organski rast prodaje, prilagođen tečaju i akvizicijama/dezinvestiranju, iznosio je 3,0 posto.
Izvedba poslovnih sektora
Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu ponovo je zabilježio snažan organski rast prodaje od 4,3 posto koji je uglavnom bio potaknut izvedbom na tržištima u razvoju koji su ponovo zabilježili veoma snažan razvoj. Regije Istočne Europe i Latinske Amerike zabilježile su dvoznamenkasti rast.
Sektor Beauty care zabilježio je daljnji profitabilni rast u drugom kvartalu 2015. godine. S 1,9 posto, rast organske prodaje ponovo je bio iznad onog relevantnih tržišta, što je rezultiralo daljim povećanjem tržišnog udjela.
Poslovni sektor ljepila i tehnologije ostvario je pozitivan rast organske prodaje od 1,7 posto u ovom kvartalu. Nominalno, prodaja je porasla za 13,3 posto.
Regionalna izvedba
Prodaja u regiji Istočne Europe iznosila je 707 milijuna eura, u usporedbi sa 739 milijuna eura iz istog kvartala prethodne godine. Međutim, usprkos izazovnom tržišnom okruženju, postignut je snažan porast organske prodaje od 5,5 posto.
|
Glavni pokretači bila su poslovanja u Rusiji, Turskoj i Poljskoj. Također, na tržištima u razvoju Istočne Europe, Afrike/Bliskog Istoka, Latinske Amerike i Azije, isključujući Japan, prodaja je značajno porasla, za 11,0 posto na 2,047 milijarde eura. Organska prodaja, kojoj su doprinijeli svi sektori, porasla je za 5,1 posto i tako doprinijela organskom rastu Henkel Grupe.
Predviđanje za Grupu Henkel 2015. godine
Osvrćući se na poslovnu 2015. godinu, Rorsted je rekao: “Očekujemo nepromijenjen status kada je u pitanju trenutno teško ekonomsko okruženje u svijetu. Tržišna nestabilnost ostat će na visokoj razini. U tom kontekstu, agilnost i fleksibilnost su ključni čimbenici uspjeha. Stoga ćemo u skladu s promjenjivim uvjetima na tržištu nastaviti s prilagođavanjem, pojednostavljenjem i ubrzanjem naših struktura i procesa.“
Henkel očekuje organski rast prodaje od 3 do 5 posto u 2015. godini, rast prilagođenog povrata od prodaje od oko 16 posto, kao i da će prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici zabilježiti rast od oko 10 posto.
|
|
|
|