Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Tvrtke i tržišta
21.02.2014. Snažan rezultat u promjenjivom okruženju
  • Snažno povećanje organske prodaje za 3,5 posto
  • Prodaja pod utjecajem tečajnih razlika: 16.355 milijuna eura (-0,9 posto)
  • Prilagođena operativna dobit povećana za 7,8 posto na 2.516 milijuna eura
  • Prilagođena EBIT marža povećana za 1,3 postotna boda na 15,4 posto
  • Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) ostvarila dvoznamenkasti rast od 10 posto*
  • Predložena dividenda povećana za 28,4 posto na 1,22 eura po preferencijalnoj dionici
Godina 2013. bila je vrlo uspješna za Henkel. Usprkos promjenjivom i vrlo konkurentnom tržišnom okruženju, ostvarili smo financijske ciljeve i učinili značajan napredak u provedbi strategije za 2016. godinu“, izjavio je predsjednik Uprave tvrtke Henkel, Kasper Rorsted. „Ostvarili smo profitabilan rast i povećali tržišni udio u svim poslovnim sektorima.

Sve regije doprinijele su snažnom rastu organske prodaje. Kao i u prethodnim godinama, tržišta u razvoju su pokazala snažan napredak. No, u tim je zemljama utjecaj tečajnih razlika imao snažniji utjecaj na prikazanu prodaju.“

Gledajući fiskalnu 2014. godinu, Rorsted je izjavio: „Gospodarsko će okruženje ostati promjenjivo i očekujemo utjecaj tečajnih razlika kroz dulje vrijeme, posebice u prvoj polovini godine.

Stoga ćemo i dalje nastaviti pojednostavljivati i poboljšavati naše procese i strukture kako bismo bili što fleksibilniji i učinkovitiji. Usredotočeni smo na implementaciju strategije kako bismo ostvarili naše ambiciozne financijske ciljeve za 2016. godinu.“

„Očekujemo rast organske prodaje između 3 i 5 posto za cijelu fiskalnu 2014. godinu. Očekujemo da ćemo povećati prilagođenu EBIT maržu oko 15,5 posto i povećati prilagođenu zaradu po preferencijalnoj dionici u visokoj jednoznamenkastoj brojci“, izjavio je Rorsted osvrćući se na financijske ciljeve za 2014. godinu.
Prodaja i zarada u 2013. godini

Prodaja u fiskalnoj 2013. godini iznosila je 16.355 milijuna eura, što je malo ispod prošlogodišnje razine. Rast organske prodaje, koja isključuje utjecaj tečaja i akvizicija/dezinvestiranja, dosegao je 3,5 posto. Rastu su pridonijeli cijena i količina, a stopa rasta se povećavala tijekom godine. Povećanje organske prodaje u prvoj polovini godine iznosilo je 3,2 posto i povećao se na 3,8 posto u drugoj polovini godine.

U svim poslovnim sektorima rasla je organska prodaja, a tržišni udjeli su dodatno rasli na ključnim tržištima. Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu ostvario je vrlo snažan rast organske prodaje od 5,7 posto.

Poslovni sektor Beauty Care ostvario je stabilan rast organske prodaje od 3,0 posto. Poslovni sektor ljepila i tehnologije također je pokazao rast organske prodaje od 2,7 posto.

Ako se uzmu u obzir jednokratni dobici, jednokratne naknade te troškovi restrukturiranja, prilagođena operativna dobit (EBIT) povećala se za 7,8 posto, od 2.335 milijuna eura na 2.516 milijuna eura, čemu su pridonijela sva tri poslovna sektora. Prijavljena operativna dobit (EBIT) iznosila je 2.285 milijuna eura u usporedbi s 2.199 milijuna eura u prethodnoj godini.

Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) povećao se za 1,3 postotna boda, s 14,1 na 15,4 posto. Prijavljeni povrat od prodaje iznosio je 14,0 posto u usporedbi s 13,3 posto u prethodnoj godini.

Financijski rezultat poboljšao se za 68 milijuna eura na – 113 milijuna eura, primarno zbog snažnije neto financijske pozicije i poboljšanih rezultata od hedging aktivnosti vezano za valutne tečaje. Osim toga, smanjeni su troškovi neto kamate za mirovinske obveze. Porezna stopa iznosila je 25,2 posto, u usporedbi s 24,4 posto u prethodnoj godini.

Prilagođena neto dobit nakon smanjenja manjinskih interesa povećala se za 12,1 posto, s 1,573 milijuna eura na 1,764 milijuna eura. Neto dobit se povećala za 6,5 posto, s 1,526 milijuna eura u prethodnoj godini na 1,625 milijuna eura.

Nakon odbitka 36 milijuna eura pripisanih manjinskim interesima, neto dobit iznosila je 1,589 milijuna eura (prethodna godina:1,480 milijuna eura). Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) porasla je s 3,42 eura na 3,67 eura. Prilagođeni iznos je 4,07 eura nasuprot 3,63 eura u prethodnoj godini.

Prije revidirane primjene IAS 19, iznos za prethodnu godinu bio je 3,70 eura. U usporedbi s ovim iznosom, prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici povećala se za 10 posto.
Izvedba poslovnih sektora

Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu je u 2013. godini nastavio trend profitabilnog rasta iz prethodnih godina uz snažan organski porast u prodaji od 5,7 posto. Rast je bio značajno iznad onog njegovih relevantnih tržišta, koja su zabilježila blagi pad. Nominalno, prodaja je porasla za 0,5 posto na 4,580 milijuna eura.

Prilagođena operativna dobit porasla je za 8,5 posto na 714 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje također se poboljšao za 1,1 postotni bod na 15,6 posto za cijelu godinu, što je najviši postotak do sad. Operativna dobit iznosila je 682 milijuna eura, u usporedbi s 621 milijun eura u prethodnoj godini.

Nastavljajući trend rasta iz prethodnih godina, poslovni sektor Beauty Care ponovno je generirao profitabilan rast od 3,0 posto u 2013. godini. Organski rast je znatno viši nego negativni razvoj relevantnih tržišta. Nominalno, prodaja je iznosila 3,510 milijuna eura, u usporedbi s 3,542 milijuna eura u prethodnoj godini.

Prilagođena operativna dobit povećala se za 2,1 posto na 525 milijuna eura, što je najveći iznos zarade ovog poslovnog sektora do sad. Prilagođeni povrat od prodaje porastao je za 0,5 postotni bod, također dosežući novu rekordnu razinu od 15 posto. Operativna dobit iznosila je 474 milijuna eura u odnosu na 483 milijuna eura u prethodnoj godini.

Poslovni sektor ljepila i tehnologije također je nastavio s profitabilnom rastom u 2013. godini. S 2,7 posto organski rast je malo iznad ukupnog rasta tržišta. Nominalno, prodaja je iznosila 8,117 milijuna eura, u usporedbi s 8,256 milijuna eura u prethodnoj godini.

Prilagođena operativna dobit povećala se za 9,9 posto te dosegla novu rekordnu razinu od 1,370 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje značajno se povećao za 1,8 postotnih bodova dosežući novu rekordnu razinu od 16,9 posto. Operativna dobit porasla je za 6,7 posto na 1,271 milijun eura.
Četvrti kvartal 2013. godine

U četvrtom kvartalu 2013. godine Henkel je ostvario prodaju od 3,852 milijuna eura, što je 3,7 posto manje u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Suprotno tome, organska prodaja je porasla za 3,3 posto.

Ako se uzmu u obzir jednokratni dobici, jednokratne naknade te troškovi restrukturiranja, prilagođena operativna dobit povećana je za 7,5 posto, s 544 milijuna eura na 584 milijuna eura. Prijavljena operativna dobit (EBIT) iznosila je 464 milijuna eura u usporedbi s 492 milijuna eura u istom kvartalu prethodne godine.

Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) povećao se za 1,6 postotnih bodova, s 13,6 na 15,2 posto. Prijavljeni povrat od prodaje iznosio je 12,1 posto, u usporedbi s 12,3 posto u istom kvartalu prethodne godine.

Prilagođena neto dobit nakon oduzimanja manjinskih interesa porasla je za 10,8 posto u odnosu na prethodnu godinu, s 370 milijuna eura na 410 milijuna eura. Neto dobit za kvartal iznosio je 321 milijun eura u usporedbi s 349 milijuna eura u prethodnoj godini.

Nakon oduzimanja 1 milijuna eura koji se pripisuje manjinskim interesima, neto dobit je iznosila 320 milijuna eura u usporedbi s 335 milijuna eura u istom razdoblju prethodne godine. Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) bila je 0,74 eura u usporedbi s 0,77 eura u četvrtom kvartalu 2012. godine.

Prilagođeni iznos pokazivao je porast od 10,6 posto u usporedbi s prethodnom godinom, s 0,85 eura na 0,94 eura. Prije revidirane primjene IAS 19, prošlogodišnji EPS bio je 0,87 eura. U usporedbi s ovim iznosom, prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici porasla je za 8 posto.
Predviđanja za Henkel Grupu 2014. godine

Henkel očekuje da će generirati rast organske prodaje od 3 do 5 posto u fiskalnoj 2014. godini te očekuje da svaki poslovni sektor ostvari rast organske prodaje unutar svojih okvira. U skladu sa strategijom za 2016. godinu, Henkel očekuje blagi porast u udjelu prodaje sa svojih tržišta u nastajanju.

U usporedbi s brojevima za 2013. godinu, Henkel očekuje da će se prilagođeni povrat od prodaje (EBIT) povećati na oko 15,5 posto i povećanje prilagođene zarade po preferencijalnoj dionici na visoke jednoznamenkaste brojeve.

Povezani članci
12.08.16 Tvrtke i tržišta
Henkel bilježi dobre poslovne rezultate u drugom kvartalu
20.05.16 Tvrtke i tržišta
Henkel izvijestio o dobrim rezultatima prodaje i dobiti u prvom kvartalu
26.01.16 Tvrtke i tržišta
Tvrtka Henkel dobila tri nova priznanja za uspjeh na području održivosti
12.11.15 Tvrtke i tržišta
Henkel ostvario snažan rast prodaje i dobiti u trećem kvartalu
12.08.15 Tvrtke i tržišta
Henkel zabilježio dobru izvedbu u drugom kvartalu
12.06.15 Tvrtke i tržišta
Otvorena tvornica Henkel Adhezivi BH u Bileći
08.05.15 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao dobit, upozorio na teško poslovanje u istočnoj Europi
15.04.15 Tvrtke i tržišta
Henkel potvrdio ciljeve za 2015.
11.11.14 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao dobit za 3,1 posto
09.05.14 Tvrtke i tržišta
Henkel dobro započeo 2014. godinu
09.04.14 Tvrtke i tržišta
Usmjereni na provedbu strategije
08.04.14 Vijesti
Završilo međunarodno natjecanje „Henkel Innovation Challenge“ – tim iz Hrvatske se u jakoj konkurenciji iz cijeloga svijeta izborio za pobjedu!
25.02.14 DOP
Pokretanje rješenja za održivi razvoj
13.11.13 Tvrtke i tržišta
Henkel ostvario snažan rezultat u trećem kvartalu
10.06.13 DOP
Udruga Lijepa naša u suradnji s tvrtkom Henkel pokrenula natječaj „Persil vas nagrađuje godišnjom zalihom deterdženata“
05.06.13 DOP
"Plava zastava" na plaži Srima
20.03.13 Karijere
Helena Grahovac nova Direktorica poslovnog sektora proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu tvrtke Henkel za regiju Adria
11.03.13 DOP
Zajedničkim radom do održivosti
07.03.13 Tvrtke i tržišta
Henkel ostvario rekordnu prodaju i zaradu
09.10.12 DOP
Henkel i Konzum zasadili 10.000 borova na Braču
28.09.12 DOP
Henkelova poslovna jedinica Ljepila pomaže Dječjem domu Zagreb
12.09.12 Sajmovi i izložbe
Henkel na sajmu Automechanika u Frankfurtu
08.09.12 Promocije
Persil organizirao druženje s nogometašima Hajduka u hipermarketu Tommy u Solinu
01.08.12 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao neto dobit za 21,8 posto
05.06.12 DOP
Persil Expert pokrenuo kampanju "Persil pomaže hrvatskim plažama"
09.05.12 Tvrtke i tržišta
Neto dobit Henkela povećana 30 posto
04.05.12 DOP
Henkel dodijelio diplome sudionicima natječaja “Za čišću budućnost naše djece”
06.03.12 DOP
Humanitarno djelovanje i društveno odgovorni projekti tvrtke Henkel Croatia
23.02.12 Karijere
Henkel produžio ugovore članovima Uprave
16.11.11 Promocije
Henkel predstavio "štedljivi" deterdžent - Persil Expert
14.07.11 Karijere
Miranda Mladin nova direktorica poslovnog sektora u Henkelu Adria
23.05.11 Karijere
Christoph Till novi direktor sektora u Henkelu Adria
16.05.11 Tvrtke i tržišta
Henkel osvojio Zlatni index
17.03.11 DOP
Henkel uvršten na listu najetičnijih svjetskih kompanija
28.02.11 DOP
Predstavljeni rezultati humanitarnog projekta „Kutak za glazbeni trenutak“
29.01.10 Tvrtke i tržišta
Skok organske dobiti Henkela u 2009.
29.01.10 Karijere
Carsten Tilger novi direktor korporativnih komunikacija Henkela
11.11.09 Tvrtke i tržišta
Henkel sa 70 posto višom dobiti u trećem tromjesečju
21.09.09 Karijere
Simone Bagel-Trah nova predsjednica Odbora dioničara kompanije Henkel
06.11.08 Tvrtke i tržišta
Pad neto dobiti Henkela za 58 posto
01.11.08 Karijere
Željko Smodlaka novi predsjednik Uprave Henkel Adria
08.07.08 Tvrtke i tržišta
Henkel ukida 1.000 radnih mjesta
23.06.08 Vijesti
EU pretresao sjedište proizvođača deterdženata zbog sumnje u dogovaranje cijena
09.06.08 DOP
Henkel uvršten na popis najetičnijih kompanija u svijetu
08.05.08 Tvrtke i tržišta
Henkel: Neto dobit 219 mil. eura u prvom kvartalu
16.04.08 Vijesti iz svijeta
Kasper Rorsted na čelu Henkel KGaA
12.03.08 Tvrtke i tržišta
Henkel Hrvatska: Rast prihoda 21 posto na 57,4 milijuna eura u 2007.
27.02.08 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao dobit za 11 posto
10.08.06 Neprehrambeni proizvodi
Henkel: Porast ukupnog prihoda u Hrvatskoj za 17,4 posto
12.07.06 Šira regija
Gubici lani zbog krivotvorenja u EU najmanje 300 milijardi eura
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa