Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Tvrtke i tržišta
07.03.2013. Henkel ostvario rekordnu prodaju i zaradu
Henkel u potpunosti ostvario ciljeve za 2012. godinu

  • Prodaja povećana za 5,8 posto na 16.510 milijuna eura (organska prodaja povećana za 3,8 posto)
  • Prilagođena* operativna dobit povećana za 15,1 posto na 2.335 milijuna eura
  • Prilagođena* EBIT marža povećana za 1,1 postotni bod na 14,1 posto
  • Prilagođena* zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) povećana za 17,8 posto na 3,70 eura
  • Regije u razvoju ostvarile snažne rezultate (organska prodaja povećana za 7,8 posto)
  • Predložena dividenda povećana za 18,8 posto na 0,95 eura po preferencijalnoj dionici
  • Predviđeno da će i u 2013. godini Henkel ostvariti rast
Düsseldorf – „2012. godina je do sad bila najuspješnija godina za Henkel: ostvarili smo odlične rezultate u vrlo promjenjivom i konkurentnom tržišnom okruženju i ispunili ili premašili sve financijske ciljeve“, rekao je predsjednik Uprave tvrtke Henkel Kasper Rorstead.

„Sva tri poslovna sektora tvrtke Henkel ostvarila su profitabilan rast sa širenjem tržišnog udjela na mjerodavnim tržištima. Također smo ostvarili ambiciozne financijske ciljeve koje smo postavili u 2008. godini za razdoblje do 2012. godine.

Znatno smo ojačali konkurentnost tvrtke Henkel, uspostavljajući snažan temelj za rast u budućnosti“.

Gledajući fiskalnu 2013. godinu, Rorsted je izjavio: „Snažna dinamika i visoka volatilnost nastavit će se na našim tržištima. Iako je tvrtka Henkel dobro pozicionirana, i dalje ćemo nastaviti pojednostavljivati i poboljšavati naše procese, kako bismo brže od konkurencije mogli odgovoriti na promjene.

Očekujemo rast organske prodaje za cijelu fiskalnu godinu između 3 i 5 posto. Također očekujemo da ćemo povećati prilagođenu EBIT maržu oko 14,5 posto i poboljšati prilagođenu zaradu po preferencijalnoj dionici za oko 10 posto“.
Prodaja i zarada u 2012. godini

U izazovnom gospodarskom okruženju Henkel je povećao prodaju na 16.510 milijuna eura u fiskalnoj 2012. godini, što predstavlja povećanje od 5,8 posto u usporedbi s prethodnom godinom.

Organska prodaja koja isključuje utjecaj tečaja i akvizicija/dezinvestiranja povećala se za 3,8 posto, čemu su pridonijeli i cijena i volumen.

Sva tri poslovna sektora doprinijela su porastu organske prodaje i dalje su povećala tržišni udio na njihovim ključnim tržištima. Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu ostvario je povećanje organske prodaje od 4,7 posto.

Povećanje organske prodaje u Poslovnom sektoru ljepila i tehnologije iznosilo je oko 3,6 posto. Poslovni sektor Beauty Care ostvario je porast organske prodaje od 3,1 posto.

Ako se uzmu u obzir jednokratni prihodi, jednokratni troškovi te troškovi restrukturiranja, prilagođena operativna dobit povećana je na 2.335 milijuna eura, što je povećanje od 15,1 posto u usporedbi s prošlom godinom i iznosom od 2.029 milijuna eura.

Sva tri poslovna sektora doprinijela su tom pozitivnom razvoju. Prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) iznosio je 2.199 milijuna eura, u usporedbi s prošlom godinom kad je isti iznosio 1.765 milijuna eura.

Usprkos višim cijenama u nabavnim tržištima, prilagođeni povrat od prodaje (EBIT marža) znatno se povećao za 1,1 postotni bod, sa 13,0 posto na 14,1 posto. Ostvareni povrat prodaje iznosio je 13,3 posto, u usporedbi s istim razdobljem u prethodnog godini kad je iznosio 11,3 posto.

Prilagođena neto dobit nakon smanjenja manjinskih interesa povećala se u odnosu na prethodnu godinu za 18,2 posto, sa 1.356 milijuna eura na 1.603 milijuna eura.

Neto dobit iznosila je 1.556 milijuna eura u usporedbi s 1.191 milijun eura iz prethodne godine. Nakon odbitka 46 milijuna eura pripisanih manjinskim interesima, neto dobit iznosila je 1.510 milijuna eura (prethodna godina: 1.161 milijun eura).

Prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici (EPS) povećana je za 17,8 posto u odnosu na prethodnu godinu, s 3,14 eura na 3,70 eura. Neprilagođeni EPS je bio 3,49 eura nasuprot 2,69 eura u prethodnoj godini.

Upravni odbor, Nadzorni odbor i Odbor dioničara predložili su da Godišnja generalna skupština odobri 18,8 posto višu dividendu po preferencijalnoj dionici od 0,95 eura (prethodna godina: 0,80 eura) i 19,2 posto povećanu dividend po običnoj dionici od 0,93 eura (prethodna godina: 0,78 eura).
Izvedba poslovnih sektora

Poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu izvijestio je o organskom porastu u prodaji od 4,7 posto za promatranu godinu. Rast je tako bio značajno iznad onog njegovih relevantnih tržišta.

Nominalno, prodaja je porasla za 5,9 posto na 4.556 milijuna eure za godinu, pozitivnoj poslovnoj izvedbi pridonijele su sve regije.

Prilagođena operativna dobit značajno se povećala za 15,5 posto na 659 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje također se poboljšao za 1,3 postotna boda na 14,5 posto.

Operativna dobit iznosila je 621 milijun eura, u usporedbi s 419 milijuna eura u prethodnoj godini. Uz pozitivnu poslovnu izvedbu, poboljšanje se može pripisati i smanjenim troškovima restrukturiranja.

Nastavljajući trend iz prethodne godine poslovni sektor Beauty Care ponovno je generirao profitabilan rast u 2012. godini. Organski prodaja je porasla za 3,1 posto, još jednom značajno nadmašujući pozitivan rast relevantnih tržišta.

Kao i prethodnih godina, snažan program inovacija pridonio je solidnoj izvedbi. Nominalno, prodaja je porasla za 4,2 posto te dosegla 3.542 milijuna eura.

Prilagođena operativna dobit značajno je porasla za 6,8 posto u usporedbi s prethodnom godinom, na 514 milijuna eura, što je najveći iznos zarade (ovog) poslovnog sektora ikada.

Kao rezultat toga, prilagođeni povrat od prodaje porastao je za 0,3 postotna boda na 14,5 posto, također ostvarujući novu rekordnu razinu. Operativna dobit rasla je u usporedbi s proteklom godinom 2,6 posto na 483 milijuna eura.

Poslovni sektor ljepila i tehnologije također je nastavio sa svojim profitabilnim rastom u 2012. godini. Unatoč ukupnom usporavanju ekonomske aktivnosti tijekom godine, prodaja se po prvi put povećala iznad granice od 8 milijardi eura, dosežući novu rekordnu razinu od 8.256 milijuna eura.

Rast organske prodaje iznosio je 3,6 posto sa stalnim usklađivanjem asortimana prema inovativnim rješenjima za korisnike kao ključnim čimbenikom solidne izvedbe.

Prilagođena operativna dobit povećala se za 15,9 posto te dosegla novu rekordnu razinu od 1.246 milijuna eura. Prilagođeni povrat od prodaje povećao se za 1,2 postotnih bodova, također dosežući novu rekordnu razinu od 15,1 posto. Operativna dobit porasla je za 18,9 posto na 1.191 milijun eura.
Henkel CEE

U 2012. godini Henkel CEE još je jednom pokazao svoju snagu u sučeljavanju s iznimno teškim ekonomskim i tržišnim okruženjem.

Zahvaljujući snažnim robnim markama i inovativnim konceptima proizvoda u poslovanju vezanom uz potrošačka dobra i zaletu na području građevine, koji je pogodovao segmentu ljepila, prodaja u regiji povećala se za 7,4 posto u lokalnoj valuti (7,6 posto na temelju eura) na 3,024 milijarde eura.

Kao posljedica, prihod koji je ostvario Henkel CEE sa sjedištem u Beču, povećao se 25 puta od otvaranja tržišta u Istočnoj Europi.

Predviđanja za Henkel Grupu 2013. godine

Henkel očekuje da će generirati rast organske prodaje od 3 do 5 posto u fiskalnoj 2013. godini te očekuje da svaki poslovni sektor ostvari rast organske prodaje unutar svojih okvira.

U prethodnim godinama Henkel je uveo niz mjera koje su imale pozitivan utjecaj na strukturu troškova tvrtke. Također, u ovoj godini Henkel namjerava nastaviti s prilagodbom svojih struktura tržišnim uvjetima koji se stalno mijenjaju kao i svojom strogom disciplinom vezanom uz troškove, posebno na području administracije.

Optimizirajući i standardizirajući procese te nastavljajući sa širenjem usluga, Henkel može spojiti aktivnosti te tako dodatno poboljšati učinkovitost istodobno poboljšavajući kvalitetu usluge korisnicima.

Nadalje, optimizacijom proizvodnje i logističke mreže pomoći će poboljšati strukturu troškova. Ovi čimbenici zajedno s očekivanim porastom u prodaji imat će pozitivan učinak na zaradu.

U usporedbi s brojevima za 2012. godinu, Henkel očekuje da će se prilagođeni povrat od prodaje (EBIT) povećati na oko 14,5 posto (2012: 14,1 posto), te da će svi poslovni sektori pridonijeti ovom poboljšanju. Henkel nadalje očekuje da se prilagođena zarada po preferencijalnoj dionici poveća za oko 10 posto.

Povezani članci
20.05.16 Tvrtke i tržišta
Henkel izvijestio o dobrim rezultatima prodaje i dobiti u prvom kvartalu
12.11.15 Tvrtke i tržišta
Henkel ostvario snažan rast prodaje i dobiti u trećem kvartalu
12.08.15 Tvrtke i tržišta
Henkel zabilježio dobru izvedbu u drugom kvartalu
12.06.15 Tvrtke i tržišta
Otvorena tvornica Henkel Adhezivi BH u Bileći
08.05.15 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao dobit, upozorio na teško poslovanje u istočnoj Europi
15.04.15 Tvrtke i tržišta
Henkel potvrdio ciljeve za 2015.
11.11.14 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao dobit za 3,1 posto
09.05.14 Tvrtke i tržišta
Henkel dobro započeo 2014. godinu
09.04.14 Tvrtke i tržišta
Usmjereni na provedbu strategije
08.04.14 Vijesti
Završilo međunarodno natjecanje „Henkel Innovation Challenge“ – tim iz Hrvatske se u jakoj konkurenciji iz cijeloga svijeta izborio za pobjedu!
25.02.14 DOP
Pokretanje rješenja za održivi razvoj
21.02.14 Tvrtke i tržišta
Snažan rezultat u promjenjivom okruženju
13.11.13 Tvrtke i tržišta
Henkel ostvario snažan rezultat u trećem kvartalu
10.06.13 DOP
Udruga Lijepa naša u suradnji s tvrtkom Henkel pokrenula natječaj „Persil vas nagrađuje godišnjom zalihom deterdženata“
05.06.13 DOP
"Plava zastava" na plaži Srima
20.03.13 Karijere
Helena Grahovac nova Direktorica poslovnog sektora proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu tvrtke Henkel za regiju Adria
11.03.13 DOP
Zajedničkim radom do održivosti
09.10.12 DOP
Henkel i Konzum zasadili 10.000 borova na Braču
28.09.12 DOP
Henkelova poslovna jedinica Ljepila pomaže Dječjem domu Zagreb
12.09.12 Sajmovi i izložbe
Henkel na sajmu Automechanika u Frankfurtu
08.09.12 Promocije
Persil organizirao druženje s nogometašima Hajduka u hipermarketu Tommy u Solinu
01.08.12 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao neto dobit za 21,8 posto
05.06.12 DOP
Persil Expert pokrenuo kampanju "Persil pomaže hrvatskim plažama"
09.05.12 Tvrtke i tržišta
Neto dobit Henkela povećana 30 posto
04.05.12 DOP
Henkel dodijelio diplome sudionicima natječaja “Za čišću budućnost naše djece”
06.03.12 DOP
Humanitarno djelovanje i društveno odgovorni projekti tvrtke Henkel Croatia
23.02.12 Karijere
Henkel produžio ugovore članovima Uprave
16.11.11 Promocije
Henkel predstavio "štedljivi" deterdžent - Persil Expert
14.07.11 Karijere
Miranda Mladin nova direktorica poslovnog sektora u Henkelu Adria
23.05.11 Karijere
Christoph Till novi direktor sektora u Henkelu Adria
16.05.11 Tvrtke i tržišta
Henkel osvojio Zlatni index
17.03.11 DOP
Henkel uvršten na listu najetičnijih svjetskih kompanija
28.02.11 DOP
Predstavljeni rezultati humanitarnog projekta „Kutak za glazbeni trenutak“
29.01.10 Tvrtke i tržišta
Skok organske dobiti Henkela u 2009.
29.01.10 Karijere
Carsten Tilger novi direktor korporativnih komunikacija Henkela
11.11.09 Tvrtke i tržišta
Henkel sa 70 posto višom dobiti u trećem tromjesečju
21.09.09 Karijere
Simone Bagel-Trah nova predsjednica Odbora dioničara kompanije Henkel
06.11.08 Tvrtke i tržišta
Pad neto dobiti Henkela za 58 posto
01.11.08 Karijere
Željko Smodlaka novi predsjednik Uprave Henkel Adria
08.07.08 Tvrtke i tržišta
Henkel ukida 1.000 radnih mjesta
23.06.08 Vijesti
EU pretresao sjedište proizvođača deterdženata zbog sumnje u dogovaranje cijena
09.06.08 DOP
Henkel uvršten na popis najetičnijih kompanija u svijetu
08.05.08 Tvrtke i tržišta
Henkel: Neto dobit 219 mil. eura u prvom kvartalu
16.04.08 Vijesti iz svijeta
Kasper Rorsted na čelu Henkel KGaA
12.03.08 Tvrtke i tržišta
Henkel Hrvatska: Rast prihoda 21 posto na 57,4 milijuna eura u 2007.
27.02.08 Tvrtke i tržišta
Henkel povećao dobit za 11 posto
10.08.06 Neprehrambeni proizvodi
Henkel: Porast ukupnog prihoda u Hrvatskoj za 17,4 posto
12.07.06 Šira regija
Gubici lani zbog krivotvorenja u EU najmanje 300 milijardi eura
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa